Vraag

V7 decoder status "issues" ?


Reputatie 1
Badge

Is er ergens een lijst met de "nog op te lossen/te verbeteren" en/of gekende issues met de V7 decoder ?
Wat ik ervaar tot nu toe (de meeste zijn gekend als ik me niet vergis):

* Bij het afspelen van opnames is het beeld niet vloeiend, soms zelfs licht schokkerig (overweeg hiervoor terug de V6 tijdelijk te gebruiken als 1e decoder)
* Opnames van meer dan 3 maand niet zichtbaar
* Onoverzichtelijke TV Gids
* Spontane opstart (na SW upgrade ?). Leuk als je terug van een vakantie komt en je TV staat te spelen...
* Na verloop van tijd bij het uitschakelen start hij onmiddelijk terug op (een power off/on lost dit tijdelijk op)

Voor een decoder die (bijna) een jaar in ontwikkeling/test is geweest....

Om ook iets postitief te schrijven, het is niet allemaal kommer en kwel ;-) :

Live TV & Netflix beeldkwaliteit zijn pakken beter dan de V6
Android TV platform (nu nog VRT.nu mee over de streep krijgen om een compatibele app)
 


11 reacties

Reputatie 1
Badge

Nog geen update ?

Ook het beeld van netflix is blijkbaar vaak niet vloeiend (via andere bron wel).

Ik had toch iets meer van de v7 verwacht..

Enkel het beeld bij live kijken is beter dan v6.

Reputatie 7
Badge +3

@Daniel_0139 

wat betreft de tv die plots aanspringt in deze link vind je daar een oplossing voor:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_start/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/springt-je-tv-toestel-s-nachts-vanzelf-aan.html

 

Geert

Reputatie 1
Badge

@Daniel_0139

wat betreft de tv die plots aanspringt in deze link vind je daar een oplossing voor:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_start/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/springt-je-tv-toestel-s-nachts-vanzelf-aan.html

 

Geert

Had ik al gelezen, HDMI CEC uitzetten.

Wil ook zeggen , terug 2 afstandsbedieningen nodig als ik me niet vergis…

Om eerlijk te zijn, zijn het vooral de andere punten die mij "storen" (tvgids, geen opnames van langer dan 3 maand, geen vloeiend beeld bij kijken opnames en netflix etc..).

Daniel

Ik ben sedert zaterdag klant en kom over van Telenet.

Ik beschik over de V7 en idd het beeld hapert bij opnames (vooral bij voetbalbeelden is dit opvallend)

 

Hopelijk wordt dit snel verholpen.

Ook ik kan bevestigen dat het beeld bij opnames licht schokt. Het loopt niet zo vloeiend als bij live kijken. Het lijkt wel of er een lagere framerate is bij opnames...

Gaan we de weg op van ‘Features’ met de V7 - bugs die maar niet wordtn opgelost. 
Het automatisch updates is goed , maar het opzetten van decoder en niet uitschakelen na een update is gewoon een  software bug , slecht ontwerp.

 

welke software versie heb je voor het ogenblik staan op je V7 decoder.

na dat ik vannacht weer eens ben wakker geworden van een spelende tv  heb ik nu:

app-versie 2.53.5 
cc 1.2020.715.1

middleware. PXM-SE-3.53.1

afstandsbediening versie  19290-10026

library

VRIPTVClient_ULTRA_VMK_4.2.3.5_CI31_techicolor-uiw4020pxm-proximus-candidate_PROD_4.0.0

 

@Rudi Theuns Bedankt voor de feedback, het is inderdaad de laatste versie die je hebt.

blijkbaar sinds deze update geen zwart beeld of buffer probleem meer

bedankt voor de update,

nu nog het update probleem waarbij TV automatisch  opgaat en op blijft bij een software update. Zodat de koppeling CEC actief kan worden terug gezet. Anders blijft decoder ook spelen en stroom verbruiken.  of mensen die uit verlof terugkeren en hun TV ik weet niet hoelang aan het spelen is  en zoals bij mij om 4 uur wakker te worden gemaakt omdat TV blijft spelen. 

Ik ondervind nog steeds problemen met het afspelen van opnames waardoor het beeld happert. Bij LiveTV heb ik hier ook al last van gehad. Is daar een reden voor waarom dit gebeurd? 
 

Iets wat ik nog al had gemeld bij Proximus zelf is dat je jammer genoeg de numerieke toetsen van de afstandbediening niet meer kunt personaliseren zoals bij de vorige v6, v5..

Heb daardoor nu ook weer 2 afstandbedieningen nodig. 
 

mvg. 

Reageer