Skip to main content

Sinds enkele maanden heb ik een V7 Android decoder. In het begin redelijk wat problemen gehad maar sinds ca. enkele weken werkt hij redelijk. Wel af en toe beeld en geluid dat niet synchroon is maar door even van zender te wisselen of het herbekijken van een opname te stoppen en te herbeginnen, is dat probleem van de baan. Niet leuk maar het gaat.  Maar af en toe (1 keer per week/2 weken), gaat de decoder niet aan als ik die opzet via de afstandsbediening. Ook op het Aan knopje drukken op de decoder heeft geen effect. Er rest niets anders dan de decoder af en na ca. 10 sec. terug op te zetten. Nadat de opstart dan gedaan is sluit de decoder zichzelf (en ook de tv) af waarna ik perfect de decoder terug kan aanzetten via de afstandsbediening. 
Heeft iemand een idee koe dit komt en wat ik daar aan kan doen?

ik ben trouwens niet de enige met dat probleem. Ik weet nog zeker 1 persoon die exact hetzelfde probleem heeft. 

probeer eens of dit helpt :

  • Wijzig de instellingen van je TV Box:
    1. Druk op Bouton Retour au menu
    2. Ga naar  (tanwiel symbool) > Instellingen Toestel > Apparaatvoorkeuren >  HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC uit.

Als het niet helpt kun je ook altijd de V7 decoder eens resetten.
=================================================================

v7 resetten = (of via YT filmpje )

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je decoder.
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair  op de rechter zijkant van je decoder ingedrukt houdt. 
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
  4. Laat de knop Pair   op de rechter zijkant van de decoder los.

===============================================================

TBI: V7 decoder herstarten als volgt:

  1. Zet de schakelaar achteraan op je TV Box op OFF.
  2. Wacht tenminste een tiental seconden.
  3. Zet de schakelaar terug op ON.
  4. De controlelampjes aan de voorkant van je TV Box branden nu. Het opstarten is bezig.
  5. Na enkele minuten kun je opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.

==============================================================

V7 decoder configureren (YT filmpje)

==============================================================


Ik heb de instellingen voor HDMI CEC aangepast maar nu moet ik natuurlijk mijnTV en decoder apart op- en afzetten, wat ook niet handig is. Ik zal enkele weken wachten en kijken wat er gebeurd.   

Als het dan niet opgelost is, zal ik de decoder resetten, want dat is zo precies DE oplossing voor veel decoder problemen?

 


In sommige gevallen lost het herstarten of resetten probleem op en kun je inderdaad uitproberen om te zien of het wel resultaat geeft.


Ik heb dan toch maar de decoder gereset en alle gegevens terug ingegeven. Ik wacht met spanning op het resultaat. 
 


@Rudolf30 Ik heb voor de zekerheid ook je lijn nog uitgetest, maar die ziet er in orde uit. Als de tips van Martin je niet helpen, kan je ook wel nog testen met je modem rechtstreeks verbonden met je B-box3 ipv via de tussenstappen die je nu gebruikt om uit te sluiten of het probleem zich op de draadloze verbinding (Booster en/of PLC) bevindt. 


Zoals reeds in andere Posts vermeld kan ik geen directe verbinding maken tussen decoder en bbox. De verbinding via plc is momenteel de enige optie en dat lijkt prima te werken. 
Ik ga nu enkele weken afwachten wat het zegt na de reset van de decoder. 
vriendelijk bedankt voor de suggestie. 


Ik lees net in een andere post dat de v7 decoder in eco mode kan gaan en dat je dan >2 sec op de Proximus knop op de afstandsbediening moet drukken. 
Dit lijkt me een betere oplossing dan een rechtstreekse verbinding. Ik ga het onthouden voor als dit nog eens voorvalt. 


Hallo,

Heb dit vanmorgen ook voorhad de, de decoder startte niet op vanuit stand-by...de aan en uit proximus knop op de afstandsbediening bleef een tijdje blauw knipperen. Ook de knop op de decoder werkte niet.

HDMI/CEC staat uit.

Heb maar een reset gedaan en was opgelost, decoder amper paar dagen in mijn bezit.

Oplossing?


Nog even een update.

We zijn dus een dikke 2 weken verder en gisteravond weer hetzelfde fenomeen gehad. De decoder wild niet opgaan via de afstandsbediening. Ook niet na meer dan 3 seconden op de Proximus knop te drukken om de decoder uit stand-by te halen.

Dus maar weer de decoder Uit/Aan gezet en nadien werkte alles terug normaal. 

Ik zal me er maar bij neerleggen zeker dat dit soort fenomenen regelmatig gaat optreden? Persoonlijk vind ik dit geen vooruitgang. Nieuwe technologie = nieuwe problemen.

 


Hier bet hetzelfde probleem.

ik heb 2 android decoders. 1 in de kamer die ik al van in het begin van adroid decoders heb en waar ik geen probleem mee heb. En dan de android decoder die in de leefruimte staat sedert enkele maanden en daar constant het probleem dat hij niet aan wilt via afstandsbediening. Het proximus lichtje blijft dan ook enige tijd knipperen op mijn afstandbediening. Ik betaal nochtans meer dan genoeg. Dit is zo irritant. Aub doe er iets aan


Nadat ik de reset heb gedaan zoals Martin voorstelde, is het wel verbeterd. Maar ik heb nog steeds het fenomeen dat beeld en klank niet synchroon lopen, dat af en toe het beeld bevriest voor enkele seconden maar het geluid doorloopt, dat het hele systeempje af en toe zeer traag is en blijkbaar niet reageert op de afstandsbediening. Maar voor de rest geen klagen hoor 😉.

Nu doet zich het fenomeen weer voor dat, wanneer ik de decoder opzet via de afstandsbediening, wel de tv wordt opgezet maar niet op het kanaal waar de decoder op is aangesloten (hdmi 1). Ik moet dan met het kleine knopje op de afstandsbediening (Ext) een aantal maal drukken tot het goede inputkanaal op de tv wordt gekozen. Ik denk dat ik nog eens een totaal reset moet doen van de decoder. Blijkbaar is dat de enige methode om een klein probleem opgelost te krijgen.


Inderdaad het probleem van beeld en klank die niet synchroon lopen heb ik ook. Ik heb net gereset. Op hoop van zegen 🤞 


Heb alles al geprobeerd 

talloze uren aan de telefoon gehangen met medewerkers van de hulp lijn 

als ik het nog eens voor heb en ze helpen me niet ga ik naar telenet.. iedere dag het zelfde probleem.

ze hebben al een nieuwe tv box op gestuurd en de volgende dag het zelfde verhaal 

 

als iemand weet hoe dit op te lossen valt hoor ik het graag 


Na zoveel maanden verder heb ik met erbij neergelegd dat een reset af en toe nodig blijkt te zijn. 
Persoonlijk vind ik de tv decoder niet echt een top toestel. Er zijn teveel “kleine problemen” mee die alleen maar tijdelijk opgelost kunnen worden door een totale reset. Ik vraag me af of dit toestel eigenlijk wel klaar is om bij de gewone mens thuis te gebruiken?

Tot op vandaag heb ik dus nog steeds dezelfde problemen als beschreven in mijn vorige mails , maar zoals reeds gezegd, ik leg me er bij neer. Nieuwe technologie geeft nieuwe problemen. De mensen die ik gecontacteerd heb aan de helpdesk doen hun best maar dat zijn verre van specialisten. 
Spijtig genoeg zie ik hier geen directe blijvende oplossing voor. Ik denk dat je maar voor jezelf moet beslissen wat je er mee doet. 
Op bepaalde momenten heb ik ook overwogen om naar de concurrent te gaan maar ik hoor daar van verschillende mensen gelijkaardige problemen. 
Succes nog. 


Er is een update gepland voor de Android Decoder / V7 Decoder in April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

Link naar reactie (proximus.be)

 


Om de energie optimalisatie / energie besparing van Pickx uit te schaken op de V7 decoder /Android decoder /TV Box  onderneem je volgende stappen.

  1. Druk op de toets met het huisje 🏡 op je afstandsbediening , ga naar het tandwieltje☸️ rechtsboven op je TV scherm , druk OK.

  2. Scrol helemaal naar beneden ➡️ instellingen toestel druk OK

  3. nu naar ➡️Apps druk OK

  4. nu naar ➡️speciale toegang druk OK

  5. nu naar ➡️energieoptimalisatie druk OK

  6.  zoek naar de Pickx App deze selecteren en OK drukken energie besparing word uitgeschakeld voor de Pickx App alsook de vertraging  bij opstart van de V7 decoder. 

(ook geen boodschap meer op je scherm met De Pickx App werd met enige vertraging opgestart om energie te besparen en normale opstart van de decoder)


Reageer