Vraag

v7 decoder problemen

  • 7 February 2021
  • 13 reacties
  • 861 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Maak er even een aparte topic van om mijn geval te scheiden van andere gebruikers. 

Ik heb sinds 2 weken 2 v7 decoders, allebei draadloos via booster en bridge. Momenteel 1 toch met kabel om deftiger bijna storingsvrij tv te kijken in de woonkamer. Als de tv via de bridge aangesloten is, ervaar ik vaak storing, kort zwart scherm of blokjes… Met de kabel af en toe een vertraging wat vooral duidelijk is bij live voetbalwedstrijden, de bal loopt dan schokkerig of bewegende spelers lopen onnatuurlijk (en dat ligt niet aan de ploeg of spelers haha). Ik heb al tig keren met storingen gebeld, getest wat kan getest worden, resetten of one ssid uitzetten kanalen switchen enz. Het probleem blijft. Ik begin sterk te vermoeden dat het gewoon aan de v7 decoders ligt. Alles is uitgemeten door proximus, apparatuur staat op punt. Ik had dit soort problemen ih verleden niet met de oude decoder, de v5. Als zelfs een kabel de tv niet storingsvrij kan doen werken? En dit alles met fiber waar ook mysterieuze dingen mee gebeuren. Op one ssid heb ik fantastische snelheden, als ik 2 netwerken opstel 2.4 en 5 ghz, dan geeft de 2.4 een heel lage download en upload. Lager dan op 2.4ghz vroeger bij m'n koperlijn…. Ik weet niet goed meer hoe dit kan verholpen worden. 


13 reacties

@denilson Het vergelijken met vroeger waar je op wifi 2.4 een hogere snelheid haalde kun je doen maar dat bewijst niks,  zoals ik je in de andere topic uitgelegd heb zag ik vandaag ineens dat mijn 2.4 een lage snelheid haalde tov van vroeger omdat ik vroeger op kan11 al ontdekt had dat er geen naburige wifisignalen binnen kwamen dus haalde ik heel goed snelheden van zeker hoger dan 70Mbps, en de reden was heel eenvoudig ik stelde vast dat het naburige wifi signaal dat vroeger op kan1 zat nu verhuisd was naar kan 11 waar ik vroeger door geen naburige signalen gestoord werd. Dus wat gisteren nog goed was kan vandaag al slecht zijn op wifi 2.4, zo simpel is dat en dit heef niks met glasvezel of koperlijn te maken dat heeft alleen te maken met de druk bezette wifi 2.4 band. 
Dus moraal van het verhaal gebruik altijd wifi 5.0 als je kan en alleen 2.4 als het niet anders kan! bvb omdat 5.0 niet sterk genoeg meer binnenkomt op je toestel op de plaats waar je ermee zit.

Reputatie 1
Badge

Fair enough maar dat lost de v7 problemen nog niet op....

zoals bij zovele anderen, maar je zult morgen horen van de prox forummedewerkers of ze nog eventueel iets kunnen doen voor u.

Reputatie 4
Badge +2

voor de moment valt het goed mee met mijn v7 . ik hoop dat het zo blijft.

Dat zullen er velen hopen maar het zal op de lange duur wel in orde komen zeker, zoals het met alle decoders in feite toch in orde gekomen is :fingers_crossed_tone3:

Reputatie 4
Badge +2

is klein bier in vergelijking met de problemen die ik had met mijn v5 hardisk  ervoor .

 

ja maar je mag nooit veralgemenen want vroeger heb ik nooit noemenswaardige problemen gekend met de V5 en de meeste V5 problemen zijn pas een goed jaar terug begonnen.

Trouwens een forum is op dit gebied een verraderlijk medium wat er toe leidt dat er vlug een verkeerd beeld gevormd wordt en het de indruk heeft dat ook iedereen de problemen die opgesomd worden voor heeft, het is ook logisch want als je goed nadenkt wanneer wordt voor er voor 99% naar een forum gegrepen, ik denk niet om met bloemen te gooien maar eerder met de bloempot :relaxed:

En nee , vooraleer er terug iemand met een bloempot naar mij hoofd gooit, ik wil Proximus daarmee niet in een goed daglicht brengen, ik stel gewoon vast ….. en ik weet ook dat er problemen zijn die je zo maar niet van tafel kunt gooien….

Reputatie 4
Badge +2

Ja. Juist. Ik bedoel de laatste 3 maanden dat ik een v5 gebruikte. 

Reputatie 1
Badge

Heb de master dienst ad lijn gehad. Ze gaan een v5 decoder opsturen zodat ik kan testen of die het beter doet. Heb de one ssid uitgezet, tv terug met bridge verbonden en nu afwachten...

Reputatie 4
Badge +2

Wens je het beste 👍

Heb de master dienst ad lijn gehad. Ze gaan een v5 decoder opsturen zodat ik kan testen of die het beter doet. Heb de one ssid uitgezet, tv terug met bridge verbonden en nu afwachten...

Slechter zeker niet :wink:

Reputatie 1
Badge

ondertussen heb ik de one ssid uitgezet en mn wifi 5.0 op een rustig kanaal gezet. Alle apparaten terug verbonden met het netwerk inclusief de V7 decoder die als test bekabeld was verbonden met de box. Tot dusver een occasioneel haperingetje maar geen duidelijke storingen. Die one ssid zal er dus ook voor iets hebben tussen gezeten, nu is dat geoptimaliseerd. Heb op userbase ook iemand gelezen dat zn V7 hapert icm de bbox 3, zelfs als die bekabeld is aangesloten . Wat heeft hij nu gemerkt, als hij alle apparaten loskoppelt die verbonden zijn met de bbox3 (laptops, printer enz) dat de storingen op tv weg zijn, zelfs als hij bekabeld is verbonden met de V7 decoder. Idem voor wifiverbinding van V7 naar bbox3… 

Moeilijk om vergelijkingen te maken tussen verschillende V7, het zijn allemaal bekende fenomenen maar wat voor de ene geldt, geldt dan weer niet voor een ander ! 
Dat is trouwens ook zo als je vergelijkt met andere decoders waar er zijn die totaal geen problemen ondervinden heb je er dan weer die wel problemen ondervinden, ook bij diegenen die rechtstreeks verbonden zijn met de bbox !!!

Reageer