V7 decoder een hoop miserie

  • 11 November 2020
  • 86 reacties
  • 4486 Bekeken


Toon eerste bericht

86 reacties

Dat bedoel ik net ook en daar zit het hem juist dat er hier een groot verschil is tussen hoe het logisch zou moeten gebeuren en hoe het er dan praktisch aan toegaat en dat is dan ook met alle decoders zo geweest op een kleine uitzondering na met de v5-compact waar er veel minder problemen mee geweest zijn.

Maar een keer je een bepaalde weg ingeslagen bent is het altijd heel moeilijk om totale omkeer te maken, wat ik natuurlijk met dit gezegd zijn niet wil zeggen dat ik het wil goedpraten. 
Ik zie daarom ook Proximus niet ineens de beslissing nemen om te zeggen we stoppen even met de v7 en sturen je allemaal een V5-C decoder op en pas als alles 100% ok is met de v7 mag je de v5-C omruilen.

Ik denk, en dit is ook maar mijn persoonlijke mening, dat ik er best aan gedaan heb om de kat uit de boom te kijken en afgewacht heb om een de v5-c om te ruilen voor een V7, maar ieder zijn mening uiteraard.

 

Reputatie 5
Badge +3

Mijn standpunt is: als men als klant moet betalen om een decoder te gebruiken ga ik ervan uit dat deze werkt!

Dat is ook zo en dat zal ook het standpunt zijn van iedereen,  maar de praktijk is spijtig genoeg anders en daar zit gans het probleem, dus als ze dit standpunt delen en het recht willen trekken zullen ze volgens mij dan voorstellen om de V7 om te ruilen voor een V5-compact, want dat ze gaan voorstellen dat je voor de v7 niks of minder moet maandelijks betalen tot alle problemen opgelost zijn, zie ik ze nog zo vlug niet doen :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

That's the point...

Reputatie 6
Badge +3

Waarom proximus persé een eigen decoder moest hebben in plaats van gewoon een bewezen functionele decoder uit een ander land te gebruiken.…

Dat is pas onbegrijpelijk. 

Reputatie 7
Badge +1

Dat is ook zo en dat zal ook het standpunt zijn van iedereen,  maar de praktijk is spijtig genoeg anders en daar zit gans het probleem, dus als ze dit standpunt delen en het recht willen trekken zullen ze volgens mij dan voorstellen om de V7 om te ruilen voor een V5-compact, want dat ze gaan voorstellen dat je voor de v7 niks of minder moet maandelijks betalen tot alle problemen opgelost zijn, zie ik ze nog zo vlug niet doen :slight_smile:

Zal nog zeker wachten om over te gaan naar de Flex tot de V7 problemen opgelost zullen zijn 😷🤔

Waarom proximus persé een eigen decoder moest hebben in plaats van gewoon een bewezen functionele decoder uit een ander land te gebruiken.…

Dat is pas onbegrijpelijk. 

hoe bedoel je met eigen decoder proximus deze is toch van Technicolor frankrijk  die er levert aan verschillende landen en providers?

Reputatie 1
Badge

Zal nog zeker wachten om over te gaan naar de Flex tot de V7 problemen opgelost zullen zijn

Martin, het komt me misschien wat laat naar boven maar wat bedoeld ge met het bovenstaande, wat heeft Flex met de decoder te maken?

Dat Flex gedoe is ook iets om koekeloeroes van te worden, door het feit dat ik nog een oud pack heb en de mogelijkheid er inzit dat ik ”misschien” iets minder zou moeten betalen heb ik al drie keer een offerte laten maken voor een Flex pack op basis van mijn bestaand pack, welnu ik heb al drie keer een verschillend bedrag gekregen, dus hou ik de boot af, ik vertrouw ze niet, een fout ja maar een herstel duurt dan weer een hele tijd…..

ik weet niet juist waar en in welk verband ik dit gepost heb? 

maar de V7 is compatible met Flex packs maar niet met oude packs. 

Reputatie 1
Badge

Sorry Martin heb de quote verkeerd gelezen, het is van Antoon1, maar nu doet ge me weer verwonderd opkijken, de V7 niet compatibel met oudere packs????? en bij mij dan???? Of wat mankeer ik dat ik niet weet?

Ik weet niet welk pack je hebt maar daar bedoelde ik mee dat Iemand die met nog een oud pack zit van voor tuttimus/ familus die kan zijn bv. oude decoder niet omruilen voor een V7 decoder

Reputatie 1
Badge

Beste Martin, mijn pack heeft geen naam, noemt alleen Internet + TV + Telefonie, maar toen ik vroeg om mijn V6 te ruilen was ik wel in alle staten, ik had die avond alles geprobeerd wat maar mogelijk was om een beetje tv et hebben, en toe heb ik gebeld en eens deftig mijn mening gezegd aan iemand die me dan nadien doorschakelde naar de klantendienst en die heeft me dan een V7 beloofd want dat is ook niet van de eerste keer goed gegaan hoor…..

Welke Applicatie versie hebben jullie? Ik heb 4.58.9 en een hoop miserie.

De ene dag werkt dat ding normaal, de andere dag voor geen meter. Als je een opname wil bekijken error, terug naar live en dan terug naar opname werkt soms. soms niet.

Fast forward, die niet reageert en dan ineens een heel stuk verder springt.

Denk niet dat het aan de HW ligt, eerder aan de software die 3SS gemaakt heeft. Hangt met haken en ogen aan elkaar. EPG trekt op niks. 1 kanaal en daar moet je dan door scrollen. hoe kan je zo een overzicht hebben. Denk dat ik heel die handel ga buiten flikkeren en naar Orange ga overstappen.

Helpdesk is ook een lachertje, weten er helemaal niks van.

Maar daar mogenwe wel elke maand een pak euro’s voor betalen. pffff

Reputatie 4
Badge +2

ik heb ook  4.58.9 . voor de moment valt het wel mee bij mij. hoop dat het  zo blijft .

@PC13 

Mss kan je voorlopig de v7 omruilen voor  de v5-Compact totdat de V7 volledig gedebugd is en stabieler wordt!

Niks dan problemen met de v7 decoder. Continue foutmeldingen als je opgenomen programma’s wil bekijken. Als je een programma pauzeert en opnieuw bekijkt, “springt” het programma na enkele minuten plots vooruit. 
Indien hier niet heel vlug een oplossing kan voor geboden worden, stop ik mijn abonnement en ga ik naar de concurrentie.

Reputatie 7
Badge +4

@Bertdel Kan je in je profiel je gegevens aanvullen aub ? Dan kunnen we nakijken of je lijn zeker volledig in orde is. 

Reputatie 4
Badge +2

is al beter dan in het  begin. na die laatste update maar 1 foutmelding gehad . hoop dat het zo blijft

maar nog niet voor iedereen, het zal maar beter beter zijn als de klachten hier wegvallen of toch maar heel sporadisch meer gemeld worden.

Reputatie 1
Badge

Beste mensen, of dat het achtervolgd.... ik kreeg een booster gratis bij mijn flex pack... en de eerste indruk was goed, maar ik was zeker niet tevreden van de nieuwe V7 dus mijn V6 terug in gebruik genomen dan heb ik tenminste goed geluid. Maar wat blijkt met dat booster gedoe, die valt gewoon een paar keer per dag uit, leuk tv kijken zo en dan maar volle pot betalen. Ik denk dat ik terrorist ga worden en een paar bommen onder de Proximus toren ga leggen, dit hangt gewoon mijn kloten uit.....

je bent zeker dat het je booster is die uitvalt (zijn er dan controle lampje die dit aanduiden) en als je de v6 direct verbindt met de bbox heb je geen probleem dan.

 

Reputatie 1
Badge

Het eerste ja Martin, alle lampjes behalve power gaan uit. En de decoder direct aansluiten heb ik al gedaan en ja dat was ok, voor een test want ik kan hier moeilijk met 10 'm kabel over de vloer liggen.

Maar terloops, vroeger hadden we de de rucus verbinding, en die was bij nog iets verder in afstant dan nu, en NOOIT geen probleem mee gehad, en waarom denkt ge, dat was materiaal, nu zijn het prullen waar we veel voor moeten betalen, kunnen misschien beter overschakelen naar een Cromecast....

Reputatie 7
Badge +4

@Choreftis Hier alvast enkele tips om je wifi te verbeteren. Het feit dat alle lampjes uitvallen op de booster, wijst erop dat de verbinding tussen je b-box en de booster wegvallen. Als ik hier je wifi uittest zie ik er niet onmiddellijk een oorzaak voor. Heb je zowel B-box als booster al een keer direct na elkaar herstart ? 

Indien deze tips niet helpen, kunnen we een afspraak maken zodat een technieker dit ter plaatse kan nakijken. 

Reputatie 1
Badge

Vorig week vrijdag 05/03/21 Modem BBox3+ en booster reset en terug verbonden (zoals de wet het voorschrijft) decoder ook heropgestart en toen alles deftig werkte viel mijn booster weer uit, na de wachttijd terug beeld en ja tot deze middag en toen viel hij weer uit.

Nu kan HadewychT vertellen wat hij wil, maar als de booster alles uitgaat en op de modem alles nog brand…… Ik vraag mij serieus af wat met dat ding aanvangen, en de hoofdvraag, aangezien hij zogenaamd gratis is, wordt hij ook vervangen als ik dat vraag, want volgens de keren dat hij uitvalt is er iets mis mee?

Terzijde ik speel bijna de ganse dag muziek via internet (wifi) en daar heb ik zelden problemen mee.

Reputatie 4
Badge +2

IK gebruik mijn  wifi booster gewoon niet meer enkel nog wifi van bbox . was  te veel verschil  van  snelheid

Reageer