Skip to main content

Sinds 2 dagen ben ik de “trotse” eigenaar van de Android-V7 decoder.

Met mijn V6 had ik Netflix problemen en regelmatig rebooten.  Dus stelt Proximus me de nieuwste verbeterde V7 voor.

Hoe durf je als bedrijf zo een decoder op de markt te brengen:

 

  1. Opnames: asap op te lossen!
    1. Ik merk na installatie: al de lang te bewaren zijn verdwenen + meerder anderen
    2. Opnames lang bewaren gaat totaal niet meer:  Dus een ganse seizoen van een serie opnemen : vergeet het. max 60 dagen, dus 12 aflevering kom je aan 84 dagen. Onbegrijpelijk dat een basis functie als opnames bewaren niet meer gaat.  
    3. 2 opeenvolgende opnames bij V6 ging dit verder, nu stopt het. Je bent aan het kijken en dan stopt programma, moet je terug naar opnames en andere opname kiezen, die dan terug van vooraf begint!
    4. Geen visuele indicatie meer van welke opname je al / niet hebt bekeken
    5. Stop je met kijken om later verder te gaan: je kan niet verder kijken,  nee terug vanaf begin starten.
    6. een onoverzichtelijk wirwar om te zoeken waar de juiste opname staat
    7. Meerdere opnames verwijderen: gaat niet
    8. Opnames voorkeuren instellen gaat niet: bv  : opnemen van enkele laatste seizoen of ganse serie, of kies enkel de nieuwe (niet de herhalingen). Niks mogelijkheid, alles wordt opgenomen.
  2. Verder/doorspoelen: asap op te lossen!
    1. bij overstap van Telenet viel onmiddellijk op hoe slecht dit bij Proximus is
    2. Bij V7 tov V6 een nog grotere ramp
      1. Waarom per 30 seconden
      2. of zeer snel met een mini schermpje.  Onmogelijk om te spoelen naar moment dat je wenst, altijd ben je minuten te ver, terug spoelen, opnieuw verder spoelen. FUCK!
      3. Als je dan toch voor Android kiest waarom niet werken zoals bv Telenet:
        1. snelheid maal 2: je hoort geluid nog en ziet beeld, ideaal op bv saai moment sportwedstrijd sneller te bekijken
        2. snelheid x6, x24 je ziet beeld dat je wenst: play en start wat je wilt.  Nee niet bij Proximus sukkelen en ongebruiksvriendelijke
  3. TV Gids
    1. dit gebruik je om een overzicht te krijgen om te zien wat er op TV is vandaag (verleden en komende dagen- . Nu enkel nog boven/beneden scrollen op 1 zender. Totaal nutteloos
  4. Afstandsbediening
    1. radio: waarom is de knop weg?
    2. google assistant: die is zo groot dat je er regelmatig op klikt, maar die functie heeft geen enkele meerwaarde.
    3. de knop TV?
  5. Algemeen
    1. nog steeds kan je niet per decoder een eigen zenderlijst
    2. waarom kan je dat beginscherm niet uitschakelen en direct TV beginnen te kijken?
    3. waarom als je op menu: ‘live TV’ klikt je terug een ander menu krijgt.
  6. bugs
    1. P130
    2. P131
    3. onmogelijk om af te spelen
    4. 10-keer heropstarten: 
    5. beeld maar geen geluid
    6. heb je spotify of YouTube gebruikt, gegarandeerd loopt decoder nadien paar keren vast.
  7. App: tja we vallen in herhaling

 

Wie is daar bij Proximus verantwoordelijk voor TV?

Dit is toch beschamend om dit klanten aan te bieden!  De basisfuncties van TV kijken, opnemen, doorspelen werken niet. Hier moet een oplossing voor komen, dit kan echt niet zo een slechte kwaliteit.

 

  

Zou er mij nu eens iemand een antwoord kunnen geven op de vraag: is de ellende te wijten aan de hard- of de software, of aan alle twee?

 


hopelijk niet aan de hardware of ze mogen ze allemaal in vuilbak gooien :wink:


Wat zeggen ze bij Proximus?


ik weet één ding dat vast staat en dat is wat ze ook zeggen of waar ook het probleem zit, je toch op hun oplossing zal moeten wachten waar het ook zit tot de v7 perikelen opgelost zijn dit is trouwens met alle perikelen met decoders geweest... 


Toch een rare wereld niet? Een medicament of vaccin of een auto wordt uitvoerig getest voor het op de markt komt, maar Proximus blijf maar doormodderen, ik denk zelfs dat die grote mannen hun abonnement bij Telenet hebben…….:joy::joy:


nochtans hebben er een ganse groep van vrijwilligers een ruime tijd kunnen meedoen en hun bevindingen kunnen delen en doorgeven aan proximus ….

Het is wel complexer dan we ons soms voorstellen , bvb waarom hebben sommigen terugkerend problemen en ander nooit of bijna nooit zelfs als het nu niet over de V7 decoder gaat maar andere !?


Ja Martin, zou het ook niet een beetje de infrastructuur zijn, ik heb tegenwoordig meer en meer last met mijn WiFi bridge, kunnen die kwalitatief achteruit gaan, of is het gewoon dat ze de data niet meer aankunnen? Dus zou het niet kunnen dat ook de dunne kabeltjes de data ook niet meer aankunnen?


ik denk daar ook eerst aan zelfs  zie ik berichten binnenkomen met ook melding van problemen van wifi , onderbrekingen, wegvallen …. ook de zelfde problemen met de v7 en die klanten zitten dan op glasvezel, maar natuurlijk alles valt of staat met de backbone als die alle data, niet kan slikken ja….

Maar langs de andere kant zijn er dan weer die geen problemen ondervinden, bvb mijn buur die kent zelf de helpdesk niet, om maar te zeggen hoe moeilijk het is om echt conclusies te trekken.


Dat begrijp volkomen Martin, daarom ik, en misschien wel anderen ook, dreigen al eens om op te stappen naar de concurrentie, maar ik maak me sterk dat we dan van de regen in de drup terechtkomen, want ook daar zijn, of zullen er wel problemen zijn…… maar niet iedereen is even eerlijk…...:innocent:


Problemen met sommige aansluitingen en bekabelingen in de ROP kasten?

 

Er werken toch voldoende ingenieurs bij Px die onze vragen kunnen oplossen of toch tenminste nakijken. Als ik geen problemen heb en mijn naaste buur heeft constant technische problemen is het de taak van de techniekers om dat te bekijken? Toch?


Dat is natuurlijk zo maar blijkbaar is het zo niet dan :slight_smile:


Ik amuseer me vanavond weeral kostelijk, eerst decoder herstart, niks, stilstaand beeld en blokjes.....heel leuk, uit armoe nu modem wifi bridge en decoder herstart, ondertussen is de goesting over, heb goesting om nen kalaschnikof te kopen en wa ambras te gaan maken.

Daar moet wij tenslotte meer dan 100 euro voor betalen he....


Had je vroeger een V5 decoder voor de v7 en had je toen ook problemen?

Hopelijk brengt de software update op de V7 die vandaag en morgen uitgerold wordt wat soelaas !

 


Nee Martin ik had een V4 en die was goed  alle voor mij toch..... dus we wachten op een update....


En als het dan nog niet opgelost is is het niet beter dat je omruilt voor een v5-Compact tot de problemen met v7 achter de rug zijn, nee?


Dat is allemaal goed Martin, maar ze moeten dat ook nog willen doen he..


dat hebben ze toch al verschillende keren gedaan dus zal voor u ook wel geen probleem zijn, enfin je ziet  maar eerst wat de software update brengt !


Goede morgen samen,

Ik probeer juist mijn V7 te laten checken voor updates en ja hoor de release 3.58.2 ,598MB, als dat correct is tenminste.

Ik heb dat dan maar laten installeren en ben benieuwd, de eerste vaststelling is dat er aan het geluid niets gedaan is, als ik de decoder op surround zet, wat aangeraden wordt, dan moet ik mijn versterker bijna helemaal open zetten om iets te horen, dit is verre van veilig, want als je dan wisselt naar een ander medium kan het wel eens zijn dat er een paar speaker naar de knoppen zijn, dus hij speelt gewoon mono zoals 40 jaar geleden, en dat komt dan door een surround versterker van 500€ haha.

Maar allé we blijven bezig…..


Je hebt veel geduld! Bij mij lag dat al lang buiten, zou niet betalen voor een hoop miserie.

Omruilen naar een V6 of V5 c is de voorlopige beste oplossing denk ik. 

Heb je de TD al gecontacteerd? 


Die heb ik over een paar weken in een Vlaamse colère gebeld en geëist dat ik een V7 zou krijgen omdat ik dat Chinees gedoe beu was, niet wetende dat ik van de regen in de drup zou terechtkomen.

Want ik ben ooit van de V4 naar de V6 gegaan en toen is de miserie begonnen.


Is nochtans hier al ruimschoots besproken wat betreft de problemen met de V7.

Ik heb bijna geen problemen meer met de V6 en mijn overbuur moet bijna nooit zijn V6 resetten.

Dus aan wat ligt het? Vraag mij af waarom altijd een nieuwe decoder uitrollen vol met bugs als er een perfect stabiele decoder werkt zoals de V5 compact?

Wat voor zin heeft het als er een team thuistesters meewerken aan een nieuw toestel als er niets wordt opgelost!


omdat velen wel geïnteresseerd is in android TV 


Ik ook maar niet ten koste van een slecht draaiend apparaat.

En bij de eerste lijn, de TD, is het muisstil!


Wat kunnen ze veel meer zeggen dan dat ze volop bezig zijn om het voor de V7 in orde te krijgen?


Ze moeten dat doen vooraleer een toestel op de markt te brengen, als ik een nieuwe laptop of een smartphone wil kopen veronderstel ik dat deze perfect draait, en ik denk Martin jij met je technische kennis hetzelfde, toch?

Wij kunnen daar nog een uur over debatteren, tegen dat die decoder een beetje op punt zal staan komt er al een V8 uit en kunnen we weer van voren beginnen!

mvg


Reageer