Eén van mijn V5C decoders geraakt niet meer verbonden na het uitvallen van mijn modem. Het beeld is op een bepaald moment bevroren en bij controle bleek de modem bezig te zijn met opnieuw opstarten. Hierna loopt één van mijn decoders steeds opnieuw vast tijdens het updateproces. Ik heb beide decoders al van plaats gewisseld en de bekabeling is in orde, de ene decoder werkt op beide plaatsen de andere niet meer. Ook een harde reset van de decoder geeft geen oplossing, het oude updatescherm wordt wel doorlopen maar bij het overschakelen naar het nieuwe type updatescherm loopt hij vast. Het lampje “aan” brandt maar de verbindingslampjes op zowel decoder als modem stoppen met knipperen en op het scherm komt de melding “uw decoder is niet verbonden” , het lampje van de optische uitgang gaat dan weer wel branden. Als ik rechtstreeks op de modem inlog staat de status van de decoder op disconnected.
Naar mijn mening is de decoder kapot. Ik probeerde te bellen naar 080022800 maar na bijna een uur in wacht gestaan te hebben heb ik het maar opgegeven...