Skip to main content

Mijn V5 decoder blijft bij het aanzetten steken op de pagina "software wordt geladen, gelieve enkele minuten te wachten". Dit duurt een paar minuten en nadien wordt het scherm zwart. De enige manier om op dit moment tv te kijken is via een reset. Heb dus al vele resets gedaan, lampjes op b-box functioneren. Iemand die me kan helpen? 

@SaskiaDz Kan je even verduidelijken wat je juist bedoeld met een reset?  Hoe voor je deze reset uit? 


Door de powerknop achteraan de decoder op 0 te zetten, een paar seconden wachten. Dan tegelijkertijd pijltje en TV knop vooraan de decoder ingedrukt te houden en de powerknop terug aan te zetten. Dan volgt er een Run DRA. 


ook best eens de bbox resetten via verborgen reset knopje achteraan zo’n 15-tal seconden ingedrukt te houden  tot je leds ziet uitgaan vooraan op de bbox (behalve de power led die blijft oplichten) 


ik heb dit gedaan en het werkt weer, bedankt Martin!


Te vroeg gejuicht, ook dit lijkt niet te werken… Bij opstart hangt hij weer vast in beeld “software wordt geladen,...” en nadien zwart scherm. 


je decoder is die rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan de bbox3


Ja, deze is rechtstreeks verbonden met de bbox 


ik denk dat er dan waarschijnlijk toch een decoder omruiling zal voorgesteld worden door de proximus forum medewerkers, dus zulle we hun antwoord moeten afwachten.

Wat je eventueel nog als uiterste poging zou kunnen proberen is het eens op die manier te proberen, wat eigenlijk  de beste en volledigste methode is , en wel in de volgorde zoals hieronder aangegeven :
 

  • decoder stroomloos zetten en eigenlijk nog best door de netstekker van zijn stroomadapter even uit te trekken.
  • bbox resetten zo een 20 tal seconden het verzonken resetknopje achteraan ingedrukt houden tot de lampjes vooraan uitdoven,
    behalve de power led, en dan lossen.
  • nu wachten tot de bbox zijn VDSL lampje continu blijft oplichten en je terug kunt surfen.
  • De decoder terug onder spanning zetten 
  • Tenslotte de decoder resetten > hoe het moet > klik hier

Saskia, werd de modem ook even herstart?


Alles werd herstart, helaas zonder resultaat. Best 'even' bellen met de klantendienst veronderstel ik? 


@SaskiaDz ja als nog iemand langskomt van proximus zelf hier vanavond kunnen ze altijd u verder helpen met eventueel een omruiling, anders moet je eens bellen naar de helpdesk 0800 22 800

want als ze hier vanavond niet meer reageren komen ze ok tijdens het weekend hier niet meer langs op het forum

in ieder geval als je de bbox en decoder gereset hebt kun je zelf niet veel meer doen.


Indien het over de V5 met harde schijf (HDD) gaat. Zou je ook even de HDD er kunnen uitklikken. Schakel wel eerst even de decoder uit door de schakelaar aan de achterkant op 0 te zetten. Dan heb je aan de linkerzijde een soort gleuf met een knop  waar je op kan klikken. Druk hierop en HDD zal lichtjes uit de behuizing komen. Schakel alles terug in. Heb je nu geen problemen dan ligt het aan de HDD schijf. Dat is gewoon een test. Een omruiling sowieso noodzakelijk.


niet vergeten dat via een reset kan er wel voor een tijd weer tv gekeken worden.

en verder nog wat bijkomende info in verband met de Hardisk indien het niet over een v5 compact gaat:

zo kun controleren of uw harde schijf wordt gedetecteerd

Druk op de toets Menu van de afstandsbediening. Ga naar mijn bibliotheek > opnamen. Als er linksonder op het scherm staat: "Schijfruimte: xx% vrij", dan is uw harde schijf door de decoder gedetecteerd.

harde schijf verwijderen:

Schakel uw decoder uit door op de on/off-knop aan de achterkant van de decoder te drukken.

verwijder de harde schijf van uw decoder:

Druk op het pijltje naar boven gericht aan de linkerkant van de decoder.

Trek de harde schijf uit de sleuf.

Steek de harde schijf er weer in en druk hem er helemaal in totdat u een "klik" hoort.

Start uw decoder opnieuw door op de on/off-knop aan de achterkant van de decoder te drukken.

 

 

 

 


@SaskiaDz Kan je laten weten of je nog problemen ondervindt ondertussen ? 


De twee laatste keren is de televisie normaal kunnen starten. Kan dit misschien liggen aan een tijdelijk verzwakt signaal? 


Je kan ook op de display lezen of deze nog bezig is software te schrijven dan zie je staan: wrt (write) software en dan het percentage 00 wil zeggen 100%. Een volledige reset duurt +/- 15 minuten. Wanneer er dwnd (download) staat wil zeggen dat de decoder de software aan het downloaden is via jouw bbox van het internet naar jouw decoder. De tekst op jouw scherm kan wat achter lopen. 


De twee laatste keren is de televisie normaal kunnen starten. Kan dit misschien liggen aan een tijdelijk verzwakt signaal? 

Dat kan goed zijn dat het maar tijdelijk is en dat je dit probleem niet meer ondervindt valt wel nog voor maar het mag natuurlijk niet blijven voorvallen.


Reageer