FYI: Normaal geldt het volgende (zoals aangegeven op de PX site:
Mijn huidige TV Box upgraden
Een huidige TV Box omruilen en een nieuwe TV Box aanvragen is heel makkelijk. Met de nieuwste TV Box ervaar je Pickx op de beste manier. Hou wel rekening met een éénmalige omruilingskost van €49.
De éénmalige omruilkost valt weg als je geabonneerd bent op één van de volgende de tv-optie(s) Pickx All Stars, Pickx All Stars & Sports, Disney+, Flex Netflix of Be Tv. De omruilkost valt echter niet weg als je al in het bezit bent van een recente TV Box (t.t.z. een Android TV Box)
Maar omdat de PX u zouden beter kunnen verder helpen en of je kennis in aanmerking komt voor een gratis omruil van de oude V5 decoder, zet je best de gegevens van je kennis in het privé veld “ticket” van je → ForumProfiel en Meldt het hier zodra dit gebeurd is.
@ldb01
doe je zoals Martin aangeeft? vul de gegevens van je kennissen in en we kijken of we je kunnen helpen.
Ter info: Forum Profiel
klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen, en
> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten
Groetjes
Tina
Je kennis kan ook afwachten als het een V5 is (zonder harde schijf), nog even geduld hebben want de V5 wordt sowieso uitgefaseerd. Wanneer is de vraag natuurlijk.
Voor een overzicht van andere mogelijkheden:
https://www.consumentenbond.nl/tv/draadloos-streamen-naar-tv
Maar ik zou voor de v7 ( of v7c ) gaan
En TBI, als die kennis met lange termijnopnames gewerkt heeft ben je die wel kwijt als je een V7 in dienst stelt.
Tot nu toe is het nog altijd niet mogelijk trouwens om lange termijnopnames te doen via de V7(C) decoders.
En laat mij nu net mijn post terug lezen en een flater zien staan.
Het is de v5 MET harde schijf die momenteel uitgefaseerd wordt, niet die zonder harde schijf (de v5c).
(maar ik dacht dat de v5 niet meer verdeeld wordt en de v5c enkel op vraag, dat standaard de v7 - of v7c - wordt verdeeld).
De V5 wordt al lang niet meer verdeeld, normaal krijg je eerst een mail van Proximus een maand op voorhand dan als ze je V5 binnen een maand uit dienst zullen zetten.
Al zal het hier waarschijnlijk niet het geval zal zijn, is het mij nog altijd niet echt duidelijk wat er gebeurt als het een aangekochte V5 decoder is bv via 2de hands aangekocht.
Enfin soit, Tina.B is er nu toch mee bezig en zal dit wel verder opvolgen.
Als ge een V5C heb, blijf dan weg van een V7
.. zelfs al loopt die af en toe muurvast (nou ja, meer af dan toe, helaas, maar het is met “vlagen”)
Er werd hier trouwens gezegd door een medewerker dat de V5C NIET uitgefaseerd ging worden en naast de V7 zou blijven bestaan, of is dat ook al terug ingeslikt?
Nee nog niet terug ingeslikt, want zij die nog geen internet abonnement in hun pack hebben kunnen met de V7(C) niet werken.
Ondertussen is haar V5 box omgeruild voor een V7 box. Alles schijnt naar behoren te werken. Wat ik echter niet normaal vind is dat ze daar 48 € heeft moeten voor betalen. Eigenlijk voldeet haar oude V5 box niet meer aan haar contract met Proximus want zij had niet de beschikking over AndroidTV. Om te leveren volgens haar huidig contract kan Proximus niet anders dan haar een V7 box ter beschikking stellen. Tal van mijn buren hebben trouwens al lang gratis een V7 box gekregen. Dat zij hiervoor moet betalen is volgens mij onwettelijke discriminatie. Indien zij haar contract had opgezegd en direct een nieuw abonnement genomen, dan had zij trouwens ook gratis een nieuwe V7 box gekregen.
Hier kan enkel een moderator duidelijkheid verschaffen
@ldb01
hebben we het klantennr van je kennis in je profiel staan?
De commerciële omruilingen zijn inderdaad betalend, maar ik zal laten nakijken wat we kunnen doen.
mvg,
Tina
Ik heb haar gegevens op mijn profiel onder Ticket geplaatst. Zij heeft een Netflix abonnement en heeft dus sowieso recht op een V7 box.
@ldb01
de kost stond nog niet op haar aanrekening.
k heb gevraagd om te laten verwijderen.
mvg
Tina
Wel bedankt voor de service en de moeite !
Voor alle duidelijkheid, zij wacht nog op instructies van jullie om de oude V5 box al dan niet terug te sturen. In het verleden heeft Proximus mij ooit gezegd om zelf zeker geen acties voor het terugsturen te ondernemen. Voor het geval Proximus een onderdeel wil terugvorderen zullen zij een aanvraag naar de klant sturen waarop deze 30 dagen tijd heeft om te reageren. Alle andere acties van de klant doen dit proces alleen maar in de soep draaien.
@ldb01
op 6 januari zie ik een verzonden mail met label om de decoder terug te sturen via bpost.
deze mail is nu nog eens herverzonden. Kijk zeker ook eens in spam.
mvg,
Tina