V4 decoder vervangen door type V5 compact

  • 19 January 2020
  • 18 reacties
  • 1031 Bekeken

Badge

Hallo allemaal,

 

Enige weken geleden is onze V4 decoder (vervat in ons Proximus-pakket) op eigen initiatief van Proximus vervangen door een V5 compact. Deze kwam niet met een afstandsbediening. Geen probleem, onze Ab type V4 werkt perfect.

Alleen wordt er in de brochure, die bij de V5 was,  én eveneens op deze website van , vermeld dat wij met de V5 compact en onze AB type V4 (want deze zat destijds bij onze decoder V4) het systeem van radiofrequentie kunnen gebruiken !  (Onze decoder staat in een gesloten kast).

Nochtans lukt het niet volgens de voorgestelde instructies.  Menu + systeem + afstandsbediening : toetsen menu en OK gelijktijdig 3 sec indrukken tot de toets Proximus blauw oplicht.

Tot zover lukt het wél, maar de TV geeft kort erna de melding dat de connectie mislukt is en ik ofwel opnieuw kan proberen ofwel afsluiten.

Ik heb ook een AB type V6 maar daarmee krijg ik hetzelfde resultaat.

Wie kent dit probleem én de oplossing ?

Waarom koos Proximus om de V4 decoder door de V5 te vervangen terwijl er al een V6 bestaat ? De kosten ?

Karina


18 reacties

als je op RF wilt werken i.p.v. Infra rood kunnen de Proximus medewerkers wel een remote opsturen om die om te ruilen voor je V4 remote.

Om eventueel de v5 om te ruilen met een V6 dat laat ik verder over aan de mensen van Proximus die hier morgen terug langskomen.

Louter ter bijkomende info:

V5/V5compact/V6 > InfraRood of RadioRrequentie mogelijk
V7 > InfraRood of BlueTooth mogelijk

 

Badge

“Afstandsbediening via radiofrequenties of bluetooth” had ik idd al geraadpleegd en de voorgestelde bewerking gebruikt.  Klopt het dat je na de keuze “afstandsbediening” enkel de keuze “instellen” krijgt alvorens je de toetsjes Menu en OK moet indrukken ? Ik word namelijk niet gevraagd om te kiezen tussen RF of bluetooth.

Ik heb zowel een V4 remote als een V6 remote. Deze laatste kreeg ik vorige week toegezonden.

Geen van beide maken de connectie.

Alvast dank voor de aandacht.

Karina

Kan je even via volgende tool het voor jou gemakkelijkste UPS Access punt opzoeken en hier doorgeven; https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL

Dan stuur ik een nieuwe remote naar daar op ;) 

Een V5c omruilen naar een V6 is jammer genoeg niet mogelijk.

Badge

aan WenzelR

 

Welke remote zou U dan opsturen ?  Is dat wel echt zinvol ? Noch de V4, noch de V6 maken immers de connectie voor RF,  maar werken voor de rest wél prima.

Zit de  oorzaak niet ergens anders ?

De V5 afstandsbediening werkt draadloos via radiofrequenties, de V6 werkt via Bluetooth. Aangezien deze niet compatibel zijn, zal je de geschikte remote nodig hebben voor een bepaalde decoder.

Badge

Ik dacht dat men bij Proximus (chat) ook zou weten dat de V4 door hen zelf is vervangen door de V5 compact en welke remote daarvoor nodig was. Toch corrigeerden ze mij niet en stuurden ze mij de V6 , terwijl ik blijkbaar dus een V5 remote nodig heb. Graag kreeg ik dan idd gratis een V5 remote toegezonden (klant 287960) waarvan ik dan hoop de decoder in de gesloten kast via RF via mijn tv te kunnen bedienen (kanaalkeuze enzo). Mag ik de V6 ook bijhouden (voor in de toekomst misschien) ?

P.S. De vorige remote was naar mijn adres gezonden en niet naar een Proximus shop.

Dank en vriendelijke groeten,

Karina

Reputatie 5
Badge +3

Inderdaad voor de V5c heb je de bijhorende AB nodig die RF ondersteund, begrijp niet waarom PX deze niet bij de inhoud vd decoder voegt. Idem voor de analoge geluidskabel voor deze decoder, zit er ook niet meer bij. (mini din naar tulp) Tenzij je versterker over een digitale ingang beschikt.

 

mvg

het is inderdaad niet meer zoals vroeger dat de afstandsbediening bij een omruiling bij de decoder steekt, je moet deze apart omruilen.

Dit audio kabeltje hebben ze er nooit bijgestoken ook niet als het niet om een omruiling maar om een nieuw abo ging, toen ik dit indertijd gevraagd heb in de proximus winkel waarom ze die niet direct bij een nieuwe decoder v5-c was het antwoord, heel simpel weet je dat jij nog maar de tweede bent die om dit audiokabeltje komt vragen kabeltje komt vragen, dus ……
En eerlijk toegeven je kunt hier op een hand tellen wie er op het forum in al die tijd dat de v5-c bestaat al om zo’n kabeltje gevraagd heeft.

Reputatie 5
Badge +3

Idd Martin kabeltje zat er niet bij, heb indertijd ook eentje moeten bij vragen.

Maar een afstandsbediening zou toch standaard moeten worden bijgeleverd.

Mvg.

Badge

Kan er mij dan een V5 remote opgestuurd worden ? Net zoals ik de V6 toegestuurd heb gekregen ?

Alvast dank en vriendelijke groeten,

Karina

Reputatie 6
Badge +3

@Antares : Je moet eerst een UPS pick-up point terugvinden dat het dichts bij jouw in de buurt zit en deze info dan doorgeven aan @WenzelR zodat de afstandsbediening daar naar opgestuurd kan worden. 

zal toch maar pas zijn voor maandag als de proximus medewerkers hier terug langskomen.

Badge

De AB V6 werd bij mij thuis bezorgd hoor. Waarom zou dat dan nu voor de AB V5 niet kunnen ?

Voor @WenzelR : Als het een pick up point moet zijn, dan graag deze in 2830 Willebroek. Laten jullie me weten wanneer de AB V5  daar aanwezig is en tot wanneer hij beschikbaar blijft ?

Dank en vriendelijke groeten,

Karina

Wacht best het antwoord maandag van iemand van Proximus zelf af,  bvb WenzelR of iemand anders van het proximus team, want het is inderdaad zo dat aangezien het mogelijk was om Remote Van de V6 thuis te bezorgen dat dit nu niet zou kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

@Antares 

je mag nog even een GSMnr. toevoegen op je profiel (voor een SMS) aub.

 

Geert

Badge

OK gebeurd.

Alvast dank.

Karina

Reputatie 7
Badge +3

OK gebeurd.

Alvast dank.

Karina


Ik heb hier een formulier voor opgemaakt, je zal een sms ontvangen wanneer de nieuwe afstandsbediening toegekomen is op DBH LEZERSTRAAL DELI KADO

Dit kan 3 werkdagen duren.

Je moet de oude (v4) afstandsbediening in een doos meenemen naar de winkel, de uitbater zal deze in ontvangst nemen en de nieuwe afstandsbediening dan meegeven.

 

Geert

Badge

Ok heel erg bedankt voor de tussenkomst.  Hopelijk moet ik jullie hiervoor niet  meer kontakteren.

Reageer