Vraag

Uw decoder is niet verbonden


Reputatie 2

We hebben deze melding - uw decoder is niet verbonden - in het verleden vaker gehad en konden het zelf oplossen. Maar nu is er meer aan de hand. Wij hebben alles gedaan volgens de instructies van voorbeelden van Proximus,  t.t.z. op modem branden de lampjes welke moeten branden, de decoder V5C hebben we uitgeschakeld met knop aan/uit achteraan plus gereset en de Wi-Fi Bridge hebben we ook uitgeschakeld en 5 sec. later terug ingeschakeld.

Daarna hebben we ook de modem uitgeschakeld en nadien eerst terug ingeschakeld daarna decoder. Op TV scherm komt - de software wordt geladen - en nadien komt terug de melding - uw decoder is niet verbonden - . Bij de decoder flikkeren eventjes een paar lampjes en daarna brandt nog één. We kunnen de decoder ook niet meer met de afstandsbediening uitzetten ! Wij hebben in het verleden tot nu ook minstens 1x en dikwijls zelfs 2x  per week alles moeten afzetten wegens problemen met onze TV's (2stuks). We zouden  daarom graag willen dat er zo vlug mogelijk een technicus gratis langskomt om dit op te lossen want zo langzaam wordt het ons te veel. (Ons klant nr. 263060)

 

 

 

de instructies van Proximus. 


This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 2

Geen reactie van een Proximus medewerker vandaag gehad op onze vraag. Kan of wil iemand ons helpen; al dag 2 zonder TV.

en wat zeggen ze op de helpdesk 0800 22 800

Reputatie 2

De modem start niet meer op. Een paar lampjes flikkeren eventjes en dan niks meer. We hadden graag dat er een Happy House technieker langskomt die alles eens grondig nakijkt want om de paar dagen hebben we wel ergens een probleem op een TV. Dat gaat al jaren dat er minstens 1x soms 2x week alles hier moet afgezet worden en dan werkt het weer voor een paar dagen. 

Als de prox forummedewerkers hier de draad opnemen morgen kunnen zij overwegen/beslissen om een technieker te sturen en kunnen ze ook nog eens je lijn testen of er iets opgemerkt wordt.

Reputatie 7
Badge +5

@Dieter_022 Ik heb net een meting gedaan van je lijn. Je verbinding is aanwezig, het enige wat ik zie is dat 1 van je 2 decoders niet is verbonden.

Kan je deze eens resetten zoals hier wordt uitgelegd?

Reputatie 2

Hallo DaisyS,

Dat 1 van de decoders niet verbonden is, is juist het probleem. Ik heb juist de reset nogmaals uitgevoerd maar er was enkel sneeuwbeeld op TV ook geen melding meer van software wordt geladen. De reset had ik trouwens maandagavond ook al uitgevoerd samen met alle andere mogelijkheden om het probleem op te lossen; zie bovenaan vraag topic = volledig verslag. Kan er niet voor gezorgd worden dat er een Happy House technieker langskomt ?

Mvg

omdat je zegt “er was alleen sneeuwbeeld” ben je zeker dat je op je TV toestel de HDMI ingang gekozen hebt waar de decoder op aangesloten is 

Reputatie 2

Ja, de instelling van de TV staat op HDMI en de decoder is enkel op de TV aangesloten zonder andere externe toestellen. Wij hebben nog eens alles heropgestart incl. modem en dan krijgen we op TV terug melding - decoder is niet verbonden. Bij de decoder brandt na opstart ook enkel één lampje wat niet normaal is. Dit is al dag 3 van een  niet werkende decoder !

maar als ik het goed begrijp is deze decoder via de wifi bridge aangesloten aan de bbox kun je dan niet als test deze decoderer eens rechtstreeks met de bbox verbinden via een utp kabel

of anders eens de twee decoders eens omwisselen van plaats is mss gemakkelijker uit te voeren?

Reputatie 7
Badge +4

hi @Dieter_022  kan je zoals martin voorstelde even je 2 decoders van plaats verwisselen ?
zo weet je meteen of de decoder het probleem veroorzaakt of het verbindingselement

Reputatie 2

Dag Jonathan,

De 2 decoders van plaats verwisselen doe ik "nu" liever niet. Als er iets fout loopt hebben we totaal geen TV meer. De decoder rechtstreeks aansluiten op bbox kan ook niet wegens afstand. Maar ik heb wel een vraag ivm verbinding Wi-Fi. Op de Wi-Fi Bridge brandt Link Quality groen, Access Point brandt ook groen, Wireless brandt soms groen, soms flikkert het en soms is het helemaal uit. Is dit normaal ? Als ja dan moet de decoder V5c vervangen want die start niet meer op na meermaalse reset poging.

Reputatie 7
Badge +4

@Dieter_022 Ik heb een afspraak voor je geboekt zodat alles eens grondig nagekeken kan worden. De techieker komt morgen tussen 12.30 en 17.00 als dat ok is voor u. Als dit niet past kan je dit aanpassen via My Proximus of telefonisch contact nemen op 080022800. 

Het lichtje ‘Wireless’ mag knipperen op de Wifi Bridge. Dit geeft aan dat er data verstuurd wordt. 

Reputatie 2

HadewychT bedankt voor een afspraak te maken met een technieker.  Het probleem is opgelost. Onze oude modem (6 jaar) werd vervangen en de TV werkt opnieuw.  Het lag niet aan de decoder of Wi-Fi  Bridge. Het was dus een zaak voor Proximus om op te lossen.