Beantwoord

Update decoder V7


Reputatie 2
Badge +1

Afgelopen week heeft m’n V7 decoder een update uitgevoerd.

Ik merk sindsdien dat de standaard zendernummering niet meer klopt vanaf nummer 25.

Deze klopt niet meer tot een nummer 50 (movies en series).

Ik heb hiervoor al gebeld en m’n ging dit bekijken maar heb niemand niet meer over gehoord.
dit is ook niet dringend maar ik vroeg me af hoe ik dit kon oplossen.

Alvast bedankt voor de response.

icon

Beste antwoord door TheLaw 27 May 2021, 10:07

Bekijk origineel

16 reacties

helpt een herstart of reset van je decoder ook niet

Reputatie 2
Badge +1

@Martin dat heb ik en de telefoniste al geprobeerd en de decoder werd zelfs van m’n lijn gehaald en er terug op gezet maar het hielp alle 3 niet (herstart, fact restore, delete van lijn).

Reputatie 2
Badge +1

Heeft hier iemand al wat meer info over?

Ik heb zelf geprobeerd om vanuit instellingen ondertussen de optie zendernummering en de nederlandse nummering aangeduid.
Echter veranderd dit niets aan de situatie.

Proximus is bezig met een de uitrol van een nieuwe software versie maar dat zal daarom (zoals naar goede gewoonte) niet direct bij iedereen tegelijk zijn die een V7 heeft .

Reputatie 2
Badge +1

@Martin 

Het is juist door die update dat de standaard zender nummering niet meer klopt.
Standaard zendernummering: https://www.proximus.be/dam/jcr:810fbecd-d01e-4c11-836e-73cdae9ef3ca/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-flanders-nl~2021-04-02-10-06-13~cache.pdf

Hernummering is trouwens ook nog niet mogelijk waar iedereen al zo lang op wacht.

Reputatie 2
Badge +1

@Martin ik weet dat je de zendernummering niet kan aanpassen.

Ik heb het er over dat door die upate de nummering die ik had (de standaard nummering (zie vorig bericht) niet meer klopt.

De genoemde update is al een tijdje geleden gebeurd maar door die update klopt deze zendernummering niet meer.

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb nog steeds geen update gekregen over dit issue.

Mijn zenders staan niet meer op volgorde en met de knop om de vlaamse lijst terug te zetten blijven de kanalen hetzelfde.
Deze hebben niet meer de volgorde die hier staan opgegeven: https://www.proximus.be/dam/jcr:810fbecd-d01e-4c11-836e-73cdae9ef3ca/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-flanders-nl~2021-04-30-10-47-09~cache.pdf

 

Kan hier werk van gemaakt worden om dit bij mij alvast te corrigeren?

Er is hier al eens voor gebeld en een dossier werd er voor opgemaakt maar is nog steeds niet opgelost.

Badge +4

Heb je nog niet geprobeerd knopje achterkant decoder aan,/uit?

Reputatie 2
Badge +1

Heb je nog niet geprobeerd knopje achterkant decoder aan,/uit?

Ja meermaals.

Ook een fact restore.

En de technische dienst heeft de decoder al ééns gedeactiveerd en terug geactiveerd.

Zelfs een fact restore van de bbox.
Maar hij kwam uiteindelijk tot de concluzie dat de zendernummer op de lijn staat geinstalleerd en niet fysiek op de decoder of bbox.

 

Dus ik heb hulp nodig van iemand bij de technische dienst van Proximus. Maar heb hiervoor een maand geleden gebeld en dit artikkel geplaatst maar tot hier toe nog altijd geen oplossing.

M’n ging me terug contacteren maar voor de moment hoor ik niemand.

Maar hij kwam uiteindelijk tot de concluzie dat de zendernummer op de lijn staat geinstalleerd en niet fysiek op de decoder of bbox.

heb je soms nog een tweede decoder want dan zou je op deze de zendervolgorde kunnen aanpassen en dan zou dit ook op de V7 overgenomen kunnen worden, enfin dat is wat ik er uit concludeer dat dit op de server staat en alle decoders daarop gesynchroniseerd worden.

Reputatie 2
Badge +1

@Martin 

Ik heb enkel een V7 decoder.
Met een V7 kan je geen zenderhernummering doen.

Dat klopt staat ook vermeld onder sticky “V7 stand van zaken”

@TheLaw Wat vermeld staat is o.a het volgende :

Zenders hernummeren:
Bij de V7 kan je de zendervolgorde (nog) niet aanpassen.                                                      
→ Je kan wel je favoriete zenders aanduiden in de TV-gids. 

Hier vind je alle nodige info  over het gebruik van de V7

TOEKOMST in Verband met zenders hernummeren:
De hernummering zoals die bestaat op de "oude" decoders zal niet meer voorzien worden in de toekomst, niet voor V7 of V8.
Proximus  werkt aan de hernummering van de Pickx App via het web, op deze manier zal dit dan automatisch overgenomen worden door de V7 decoder. 

Reputatie 2
Badge +1

@Martin  Privé bericht van Proximus ontvangen:

 

 

Dat klopt inderdaad want ze zijn bezig met een ander methode hiervoor te voorzien, zoals je in mijn vorige post hier kon zien.

Reageer