Skip to main content

Twijfelachtige kennis van de medewerkers Proximus over hun

• January 2, 2026
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

We hebben sinds deze morgen een probleem dat bepaalde opnames plots meerdere malen op server staan waardoor we op 100% stonden (37 afleveringen werden er plots 180). Met als gevolg dat er een heleboel andere opnames plots weg waren
Sinds 12h05 zijn we bezig via chat zodat proximus dit kan oplossen, het is al niet meer te tellen hoeveel mede”werkers” en “experten” reeds aan de chat hebben bijgedragen. Als we 1 minuut niet reageren omdat we iets moeten nakijken, krijgen we ander persoon in chat die eerst chat moet nalezen om te zien wat probleem.

Ondertussen is ons internet en decoder meerdere malen herstart, cache geleegd op decoder zonder dat dit effect heeft en niet logisch is. Mocht het inderdaad aan de decoder liggen dan zou ik in de app of via de website dit probleem niet voorhebbebn.

Probleem ligt op server en niet bij ons. Dus beste mensen van Proximus:  connecteer met jullie server, kijk daar in de “recover deleted items” als ‘t een Win-server is en zoek naar de bestanden die vandaag voor 11h45 verwijderd zijn uit mijn account (lijst is via chat doorgegeven) en zet ze terug. Is dit een Linux-server dan hoop ik dat ze bij Proximus ergens toch competentere medewerkers hebben dan op hun helpdesk mits dit niet eenvoudig is.

Staan ze daar niet, dan kijk je in de backup-server en zet de image van vandaag 11h45 terug (in dit geval maakt het niet uit of ‘t een Win of een Linux-server is). Natuurlijk mag ik ervan uit gaan dat ze bij Proximus backupservers staan hebben die images maken van hun prod-servers want anders hebben ze zwaardere problemen

4 reacties

• Auteur
  • Rising star
  • January 2, 2026

het is zelfs zo erg dat de medewerkers in de chat elkaar tegenspreken, en niet voor de eerste keer. De eerste medewerkers doen ons cache ne gegevens op decoder legen en de dubbele opnames verwijderen zodat er plaats is om de opnames terug te zetten. En plots zegt er één van de chatmedewerkers dat er geen backup kan terug gezet worden. Wat is het nu, ofwel kan men backups terugzetten ofwel kan het niet! 😡 

Is dit door incompetentie van jullie medewerkers, of ligt het bij het management die geen goede training noch handleidingen voorziet!

Mutlie
  • January 3, 2026

Eerst even aanhalen dat de Px medewerkers hier niet aanwezig zijn tijdens het weekend en dat dit forum geen echte helpdesk is.

Aangaande je probleem kan ik ik je niet veel meer aanraden dan wat je hebt gedaan. Maar ik kan wel niet uitmaken of je ook “Clear Data” hebt uitgevoerd. Dat laat opnames ongemoeid.
Dat gaat zo: 

• Druk op de home-knop (🏡) van je afstandsbediening.
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “ kiezen en dan “Clear data en herstart”

Voor zover ik weet (en dus hier regelmatig meelees) heb ik dit probleem nog niet eerder gelezen. Wat me doet vermoeden de helpdesk en chat ook niet.

Het is blijkbaar geen algemeen server probleem omdat het bij deze ene klacht blijft (voorlopig toch) wat mij doet vermoeden dat het ligt hetzij aan de fysieke verbinding, hetzij  aan de logische verbinding (hoe jouw gegevens worden gekoppeld aan de opnames). Maar dit is een losse bedenking want weten doe ik niks.

Kan je eens controleren wat je eventueel nog in https://tv.pickx.be terugvindt?  
Welk type decoder? Hoe wordt verbinding gemaakt? Draadloos? UTP? Fiberaansluiting?

• Auteur
  • Rising star
  • January 3, 2026

Dag Patrick,

ik zal uw mail even in stukken trekken om te antwoorden

“Eerst even aanhalen dat de Px medewerkers hier niet aanwezig zijn tijdens het weekend ”
Dit weet ik, is ook reeds door vele mederators tot in de den treure herhaalt in hun posts

en dat dit forum geen echte helpdesk is.”
Mocht ik hier een oplossing hebben verwacht dan had ik mijn post getagd als iets als “help” of ondersteunung gevraagd” en niet als klacht. En had een Px-medewerker mij hier een oplossing aangeboden ipv via chat dan zou er toch iets fundamenteel mis zijn met hoe de PX-helpdesk werkt .

Maar ik kan wel niet uitmaken of je ook “Clear Data” hebt uitgevoerd.”
Ik vermoed dat dit hetzelfde is als wat ik reeds heb gedaan op vraag van px maar op andere manier, zie mijn klacht. Om je een plezier te doen heb ik dit opnieuw gedaan, en zoals gedacht lost ook dit niets op mits het gaat om iets op de server.

Voor zover ik weet (en dus hier regelmatig meelees) heb ik dit probleem nog niet eerder gelezen. “
Dan vrees ik dat je toch niet alle meldingen hebt gelezen want eenvoudig zoeken op opnames zie ik klachten over verdwenen, mislukte, onvolledige,... opnames. Je moet zelfs niet ver zoeken want in november heb ik een gelijkaardige klacht gedaan, ook zonder oplossing.

“Het is blijkbaar geen algemeen server probleem omdat het bij deze ene klacht blijft (voorlopig toch) wat mij doet vermoeden dat het ligt hetzij aan de fysieke verbinding, hetzij  aan de logische verbinding (hoe jouw gegevens worden gekoppeld aan de opnames). Maar dit is een losse bedenking want weten doe ik niks.
Kan je eens controleren wat je eventueel nog in https://tv.pickx.be terugvindt?  

Welk type decoder? Hoe wordt verbinding gemaakt? Draadloos? UTP? Fiberaansluiting?”
Het lijkt me dat je mijn tekst niet hebt gelezen want ik heb duidelijk vermeld dat ik ‘t voor heb op meerdere toestellen. Mocht aan de decoder zelf liggen dan was ‘t enkel op de tv

Plus je smijt hier een paar termen bij elkaar die niet noodzakelijk met elkaar te maken hebben, sommige zijn voor mij thuis, andere vallen onder ‘t beheer van Px zelf.
Maar om je nieuwsgierigheid te beantwoorden
fysieke verbinding:
- ik heb dit voor zowel op tv als in app als in browser
- getest op tv, laptop en tablet
- getest via kabel, wifi, hotspot (wifi en 4g) en direct op 4G

Logische verbinding
- hier heb ik geen controle op mits Px mijn account koppelt aan mijn opnames.
Als de oorzaak hier te zoeken is, dan is het aan Px om deze logische verbinding te herstellen. 

Type decoder
- de meest recente, en volledig up-to-date (hier had ik ook klachten over hoe decoder bij mij is geraakt), dus geen opnames lokaal maar alles in de cloud (wat wil zeggen een serverpark bij jullie (maar waarschijnlijk gehost door Amazon (AWS))

Aansluiting
- “Draadloos? UTP? Fiberaansluiting?”
Zoals reeds gezegd heb ik getest met draadloos (wifi en 4g). Afstand wifi met router was 1,5 meter
Om storingen tegen te gaan gebruik ik in huis geen UTP,. Computer en tv zijn verbonden met STP cat 6, aangekocht ready to use
Eén of andere onderaannemer heeft ons een 4 jaar geleden aangesloten op het fybernetwerk van Px, maar dat is een ander verhaal waar gelukkig wel een goede afloop was
De uitgevoerde snelheidstesten door de PX-mede”werkers” hebben ook geen snelheidsissues aangetoond

Mutlie
  • January 3, 2026

Een Clear data is iets anders dan gewoon de cache legen. Een gewone stroomonderbreking (of de decoder uit/in schakelen of stekker uittrekken leegt ook de cache. Een Clear Data was sowieso het proberen waard.

Als je in dit forum alles had gelezen had  je zeker teruggevonden dat IKZELF één van de grootste klagers ben over “verdwenen, mislukte, onvolledige,... opnames”.
Maar wat lees ik in jouw openingspost?
“dat bepaalde opnames plots meerdere malen op server staan waardoor we op 100% stonden (37 afleveringen werden er plots 180). Met als gevolg dat er een heleboel andere opnames plots weg waren.” 

Die 180 is een factor 5 en je eerdere topic spreekt over serieopnames die een 3tal keer gebeuren. Wat inderdaad enigszins gelijkaardig is maar het probleem is bij u intussen precies nog veel erger geworden - en nieuw sinds vanmorgen ook nog ! - en is dus lichtelijk wel iets anders dan wat ik en vele anderen al hebben voorgehad. En waar ik meer precies op heb gezocht. Sorry dat ik niet onmiddellijk wist dat jij al eerder dit probleem heb gemeld en ondertussen - 4 maanden - niet meer hebt gepost. En dat ondanks het topic niet als “opgelost” is gebrandmerkt. (??) En schrijf jij niet als openingszin van dit topic  - ik herhaal - “We hebben sinds deze morgen een probleem”?

Ik probeerde daarom met mijn vragen een aantal mogelijke oorzaken uit te sluiten, spijtig dat je erdoor precies een beetje geïrriteerd bent geraakt.

Het Proximus forum is een community platform waar gebruikers elkaar helpen en ervaringen uitwisselen, en is zeker geen officiële Proximus-helpdesk of klantendienst. Gebruikers - zoals ik - proberen andere gebruikers -zoals jij -  te helpen. Het forum biedt dus niet noodzakelijk directe ondersteuning en ik - noch anderen, ook niet de PX medewerkers  - hoef hier eigenlijk te reageren.