Vraag

TV Gids VTM verkeerd


Reputatie 7
Badge +3

De TV gids voor VTM  is niet correct alle programma’s staan 6 minuten te vroeg geprogrammeerd.

Bv. Nieuws van 13 uur staat in de TV gids met begintijd 12.54 uur.

Dit is een screenshot via de Pickx website met PC. ( dus heeft niets te maken met decoder en modem te herstarten die het kan verhelpen) .

Dit was ook zo afgelopen vrijdag , staat  nog steeds verkeerd , zie screenshot hieronder .

Fout in TV gids VTM

 

 


48 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Dit is een gekend probleem waar we actief een oplossing voor aan het zoeken zijn met de verschillende partners. Als voorlopige oplossing kan je altijd het nieuws opnemen, dan kan reclame in het begin nog altijd doorgespoeld worden.

We zijn er in ieder geval mee bezig.

@DaisyS Is er al een update want eerlijk gezegd ik heb nog geen verbetering gemerkt. Nu is er een verschil van bijna 10 minuten tussen wat het begin uur is in de TV gids 12 54 uur en de effectieve start van het nieuws om 13 uur zie afbeelding hieronder :point_down:.Dit zowel via decoder, app en online via PC. 

 

Reputatie 7
Badge +4

momenteel nog niet echt meer info over jammer genoeg

Reputatie 1
Badge

@Pat52 Dit is alle dagen zo in de tv-gids van vtm. De buurtpolitie stopt en daar sluit het nieuws zich aan aan. 

Alle programma’s in de tv-gids sluiten zich continu aan mekaar aan ook al zit er reclame tussen. 

:joy: Het nieuws van 13 uur begint toch om 13 uur ???? en niet om 12.54 uur !!!:thinking:

Waarom steeds ontkennen dat er een probleem is bij Proximus met de TV gids. :rage:

Nu versta ik er niets meer van, nu is die tv gids plots van VTM? Dus als ik het dan goed begrijp dan is het programma dat uitgezonden word verantwoordelijk voor zijn eigen zender gids; Ik geloof daar niets van; De operator is daar verantwoordelijk voor, want anders zou het nog al een warboel worden op dat kasje met meer dan 11000 zenders dat ik kan zien, als iedereen nog eens zijn eigen gidsen zou moeten  onderhouden. Zelfs dit gaat nog beter dan hier, soms versta ik niet die achterstand tegenover Telenet. Orange is een geduchte tegenstander, is hun werk methode nog niet helemaal op punt. Tijd om is op hun forum te gaan zien denk ik, want die prijzen zijn toch leuk, enkel dit weekeinde zien wat het voetbal geeft op het kastje.

Reputatie 7
Badge +4

@Mario091166 De TV-gids wordt niet beheerd door VTM zelf. Zij geven hun info door naar ons en dit wordt door ons verwerkt. Hier loopt blijkbaar iets mis wat ik nogmaals gemeld heb. Onze excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7
Badge +4

Ondertussen heb ik een reactie gekregen van de verantwoordelijke voor de TV-gids. Het is inderdaad nog niet opgelost. We zijn het probleem aan het onderzoeken en ondernemen verdere stappen om tot een oplossing te komen.

Reputatie 7
Badge +3

Ondertussen heb ik een reactie gekregen van de verantwoordelijke voor de TV-gids. Het is inderdaad nog niet opgelost. We zijn het probleem aan het onderzoeken en ondernemen verdere stappen om tot een oplossing te komen.

@HadewychT Bedankt voor de update.

Reputatie 7
Badge +3

Ondertussen heb ik een reactie gekregen van de verantwoordelijke voor de TV-gids. Het is inderdaad nog niet opgelost. We zijn het probleem aan het onderzoeken en ondernemen verdere stappen om tot een oplossing te komen.

@HadewychT Bedankt voor de update.

@HadewychT @jonathandr @GeertC @DaisyS @AntonellaD  Ik wacht nog steeds op een antwoord. Meer dan TWEE maanden later nog steeds niet opgelost . Ik ben het BEU!! dat proximus technische support er niet in slaagt een deftig antwoord te geven , het te verhelpen. Ik betaal voor een Flex Pack en wil dan ook dat de aangeboden diensten in het pack correct functioneren, wat nu niet het geval is. Ik sta op het punt om een klacht in te dienen bij de Ombudsdienst voor telecom , aangezien er van Proximus niets word gedaan om dit probleem te verhelpen. ( AUB beste Proximus forum medewerkers neem dit niet persoonlijk op) Maar het wordt tijd dat dit word aangekaart via de Ombudsdienst , daar de achterliggende diensten bij Proximus tweedelijns en experten het verzuimen om te antwoorden of een oplossing aan te kondigen. Geduld is een schone deugd maar hier is het geduld op. De technische support van Proximus die durft te beweren dat de klant niet weet hoe de diensten in zijn pack te gebruiken , dit was erover vandaag. 

Ik ben al klant sinds de start van Proximus TV destijds Belgacom TV  en weet zeer goed hoe gebruik te maken van de diensten in mijn Flex Pack.

Proximus zou beter zorgen voor bekwame medewerkers in de klanten dienst  en stoppen met outsourcing call centers te gebruiken. ( soms gebeurd als je naar Proximus belt ze de Telenet procedure gebruiken ter info/anekdote)

 

N.B. Mag ik vragen dat alleen Proximus medewerkers reageren om het overzichtelijk te houden , bedankt.

 

Reputatie 1
Badge

Ik weet wat er scheelt, maar weet niet wiens fout het is. Geregeld word hier een zendergids van een week geleden doorgegeven. Ik spreek wel voor de V7 dit probleem gebeurt 2-3 maal per week, soms niet het door die knop een 5 tal sec. uit te schakelen, maar meestal niet. Vandaag staat die gids op de 17 de, en is het dus onmogelijk om programma’s op te nemen. Ben niet zeker of het over ganse   zenderlijst gaat.

Reputatie 1
Badge

Ik weet wat er scheelt, maar weet niet wiens fout het is. Geregeld word hier een zendergids van een week geleden doorgegeven. Ik spreek wel voor de V7 dit probleem gebeurt 2-3 maal per week, soms niet het door die knop een 5 tal sec. uit te schakelen, maar meestal niet. Vandaag staat die gids op de 17 de, en is het dus onmogelijk om programma’s op te nemen. Ben niet zeker of het over ganse   zenderlijst gaat.

Ik heb die fout van die week verschil nu terug goed gekregen door nogmaals die knop achteraan in te drukken, en na een  langere tijd terug in re schakelen. Dus blijkbaar denk ik dat de gids zich op een of andere wijze niet niet automatisch herlaad, en terugvalt op de weergave van de week er voor. Dus een soort softwarefout, hetzelfde wat er gebeurt bij bv weergave bij Eclips Tv van de dingen des levens (altijd zelfde uitleg over enkele weken) en de problemen bij VTM gids. Dus denk ik ook dat Proximus hier niet rechtstreeks voor in gebreke kunnen gesteld worden . Zeker niet als het probleem zich stelt op de V7, omdat deze in de ontwikkelingsfase zit. Velen zullen zeggen bij Telenet is dat niet, dat is ook niet moeilijk als je maar met 1 box werkt, en dan kan je je volledig inzetten op die box. Maar als je bij Telenet met een zwarte box zit, krijg je ook niet de laatste nieuwe. Je krijgt gewoon de zelfde, wel een nieuwe dus, maar hij word dus niet meer ondersteund door Telenet.

Reputatie 1
Badge

Ik weet wat er scheelt, maar weet niet wiens fout het is. Geregeld word hier een zendergids van een week geleden doorgegeven. Ik spreek wel voor de V7 dit probleem gebeurt 2-3 maal per week, soms niet het door die knop een 5 tal sec. uit te schakelen, maar meestal niet. Vandaag staat die gids op de 17 de, en is het dus onmogelijk om programma’s op te nemen. Ben niet zeker of het over ganse   zenderlijst gaat.

Ik heb die fout van die week verschil nu terug goed gekregen door nogmaals die knop achteraan in te drukken, en na een  langere tijd terug in re schakelen. Dus blijkbaar denk ik dat de gids zich op een of andere wijze niet niet automatisch herlaad, en terugvalt op de weergave van de week er voor. Dus een soort softwarefout, hetzelfde wat er gebeurt bij bv weergave bij Eclips Tv van de dingen des levens (altijd zelfde uitleg over enkele weken) en de problemen bij VTM gids. Dus denk ik ook dat Proximus hier niet rechtstreeks voor in gebreke kunnen gesteld worden . Zeker niet als het probleem zich stelt op de V7, omdat deze in de ontwikkelingsfase zit. Velen zullen zeggen bij Telenet is dat niet, dat is ook niet moeilijk als je maar met 1 box werkt, en dan kan je je volledig inzetten op die box. Maar als je bij Telenet met een zwarte box zit, krijg je ook niet de laatste nieuwe. Je krijgt gewoon de zelfde, wel een nieuwe dus, maar hij word dus niet meer ondersteund door Telenet.

Blijkbaar helpt dit dus allemaal niets, en zal het wachten worden op “”n andere software versie, want die zendergids gaf juist het zelfde weer als daarstraks. Telkens je de televisie uitschakelt, zet de gids zich gewoon een week terug. Ik denk dat het probleem ook op te lossen is zonder dat je op die knop duwt, maar zelf heb ik dit nog niet  bekeken. Ja ik denk wel dat het gaat, het is gewoon de software zoals ik zei die zich niet aanpast aan het toestel. Je kan dus gewoon met je pijltjes boven de zendergids op vandaag zetten. Normaal zou hij dat dus zelf moeten doen, maar daar hapert dus iets bij software.

Ondertussen heb ik een reactie gekregen van de verantwoordelijke voor de TV-gids. Het is inderdaad nog niet opgelost. We zijn het probleem aan het onderzoeken en ondernemen verdere stappen om tot een oplossing te komen.

@HadewychT Bedankt voor de update.

 

 @HadewychT @jonathandr @GeertC @DaisyS @AntonellaD  Ik wacht nog steeds op een antwoord. Meer dan TWEE maanden later nog steeds niet opgelost . Ik ben het BEU!! dat proximus technische support er niet in slaagt een deftig antwoord te geven , het te verhelpen. Ik betaal voor een Flex Pack en wil dan ook dat de aangeboden diensten in het pack correct functioneren, wat nu niet het geval is. Ik sta op het punt om een klacht in te dienen bij de Ombudsdienst voor telecom , aangezien er van Proximus niets word gedaan om dit probleem te verhelpen. ( AUB beste Proximus forum medewerkers neem dit niet persoonlijk op) Maar het wordt tijd dat dit word aangekaart via de Ombudsdienst , daar de achterliggende diensten bij Proximus tweedelijns en experten het verzuimen om te antwoorden of een oplossing aan te kondigen. Geduld is een schone deugd maar hier is het geduld op. De technische support van Proximus die durft te beweren dat de klant niet weet hoe de diensten in zijn pack te gebruiken , dit was erover vandaag. 

Ik ben al klant sinds de start van Proximus TV destijds Belgacom TV  en weet zeer goed hoe gebruik te maken van de diensten in mijn Flex Pack.

Proximus zou beter zorgen voor bekwame medewerkers in de klanten dienst  en stoppen met outsourcing call centers te gebruiken. ( soms gebeurd als je naar Proximus belt ze de Telenet procedure gebruiken ter info/anekdote)

 

N.B. Mag ik vragen dat alleen Proximus medewerkers reageren om het overzichtelijk te houden , bedankt.

 

Reputatie 7
Badge +3

Aan @HadewychT @DaisyS @YorickP @GeertC @jonathandr  Ik kan jullie melden dat sinds Zaterdag 25 September tot en met vandaag 29 September de uitzendingen van het 13 uur nieuws op VTM correct geprogrammeerd staan en ook correct start.:slight_smile: ( hoef niet meer door te spoelen gedurende 4 à 5 minuten):thumbsup_tone2:

De uitzendingen van vtm nieuws laat staan vrt nieuws daar stoor ik me helemaal niet aan, geen nieuws is goed nieuws zoals ze zeggen, er is beter aanbod tijdens het nieuws op tv.

Timm1983

Reputatie 7
Badge +3

De uitzendingen van vtm nieuws laat staan vrt nieuws daar stoor ik me helemaal niet aan, geen nieuws is goed nieuws zoals ze zeggen, er is beter aanbod tijdens het nieuws op tv.

Timm1983

Uw mening. Ik heb laten weten dat een probleem sinds Augustus nu sinds enkele op een volgende dagen zich niet meer voordoen. Dit op vraag van de Proximus medewerkers hier om hen op de hoogte te houden. ( uw opmerking draagt niet bij) 

Reputatie 7
Badge +5

@Pat52 Bedankt om ons op de hoogte houden! Laten we hopen dat het nu zo blijft!

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Bedankt om ons op de hoogte houden! Laten we hopen dat het nu zo blijft!

@DaisyS  Ik heb te vroeg gejuicht vandaag  vrijdag 1 oktober  terug problemen. In de EPG staat het op 12.59 uur maar start om effectief om 12 54 uur in replay. Heb meer dan 5 minuten moeten doorspoelen alvorens ik de start van het VTM nieuws had . Dit zowel via de Pickx website als op decoder en de app.( Een geluk dat we bij Proximus nog kunnen doorspoelen :grin:  :thumbsup_tone3: ) @HadewychT 

 

Spijtig dat er nog altijd geen systeem/manier ingebouwd zit dat een geprogrammeerd programma ook start en eindigt als dat programma daadwerkelijk in real time start en stopt.

Reputatie 7
Badge +3

Spijtig dat er nog altijd geen systeem/manier ingebouwd zit dat een geprogrammeerd programma ook start en eindigt als dat programma daadwerkelijk in real time start en stopt.

Het VTM nieuws  van 13 was niet geprogrammeerd voor opname  bij mij , in replay start het bijna 6 minuten te vroeg.( moest ik het opnemen zo wie zo  altijd  5 minuten vroeger dan  het uur van uitzending.) Ik ga dit eens testen door het Nieuws van 13 uur op VTM op te nemen om te zien om welk uur de opname exact start . Nu staat het begin uur min of meer correct in de EPG maar start in werkelijkheid bijna 6 minuten vroeger in Replay. Dus bij opname zou het kunnen dat het begin van het Nieuws ontbreekt .

Daar ook zal er geen echt systeem bestaan in replay om exact te starten er zou daarvoor moeten bepaalde codes/markers ingesloten zitten bij begin (en ook eind voor opnames) 

Reputatie 7
Badge +3

Er is een duidelijk probleem , Ik de opnames van het VTM nieuws om 13 uur per dag gepland.

Via de Pickx.be website staan de opnames gepland met begin tijd 12.54 uur.

 

Via de Pickx App staan de opnames gepland om 12.59 uur .

 Zeer raar!!  Nu afwachten om te zien om hoe laat de opname effectief start. Heb een vermoeden dat in replay het start uur is zoals bij een opname 5 minuten vroeger, duidelijk een bug in de programmatie Proximus voor de replay van het 13 uur nieuws.

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 Ik heb het opnieuw doorgegeven voor onderzoek. 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Ik heb het opnieuw doorgegeven voor onderzoek. 

@HadewychT Bedankt vandaag startte de opname van het 13 uur Nieuws om 12.50 uur. Met TV Replay op de website en in de App moest ik 10 minuten doorspoelen zoals in de opname.

Maar op de decoder startte het 13 uur nieuws onmiddellijk via Replay. Zeer raar.

 terwijl het in de programma gids op 12.59 uur staat.:arrow_down:

 Vorige dagen startte de opname om 12.54 uur ( correct daar opnames 5 minuten vroeger dan programma uur starten).:arrow_down: ( behalve die van vandaag 5 oktober)

 Ik blijf het nog verder opnemen als test. Ik zal de opnames bewaren zodat de bevoegde dienst indien nodig ze kan bekijken/analyseren.

 

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT  Ter info ondanks weer foute programmatie vandaag 12.54 uur,  startte het 13 uur Journaal op VTM correct in Replay functie zowel via de decoder en in de app. Kan je dit doorgeven. Bedankt Patrick.

Reageer