Skip to main content
Vraag

TV gids via decoder stopt plotseling ?

• August 4, 2025
  • 42 reacties
  • 456 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds ongeveer een week geleden kan ik de tv-gids op de decoder niet meer tot een week op voorhand middernacht bekijken.   Nu stopt hij op het uur dat je de decoder hebt aangezet.   Dus als je bv je tv vandaag 04/08 aanzet om 06.30 om je opnames in te stellen, kan je de tv gids maar tot volgende maandag 11/08 - 06.30 bekijken.   Hij gaat dan niet verder.    Vroeger kon je dan tot 11/08 - 00.00 uur gaan.   Dinsdag 12/08 kon je dan nog niet zien.   Nu kan ik de tv gids dus enkel zien tot de week daarna op hetzelfde uur dat ik de tv heb aanstaan.  Ik stel altijd mijn opnames in voor een hele week, dus op maandag bv van maandag tot en met de volgende maandag middernacht.   Het probleem stelt zich enkel via de decoder.  Op proximus pickx en op de app kan ik de tv gids wel tot en met volgende maandag middernacht bekijken.

Kan hier iets aan gedaan worden ?  

Alvast bedankt 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

42 reacties

AlainGerard
  • Apprentice
  • August 4, 2025

Hetzelfde ervaren na de laatste update van de decoder.

Martin
  • August 4, 2025

En heb je de decoder al herstart door zijn spanning volledig te onderbreken gedurende 10 sec?

Martin
  • August 4, 2025

Hetzelfde ervaren na de laatste update van de decoder.

spreek je over de MW update naar 5.9 ? 

Mutlie
  • August 4, 2025

@Martin 
Uit die 2 posts moeten we wel concluderen dat jij nooit problemen hebt 😎
Ik ondervind hetzelfde en heb nog altijd de “oude” MW 5.8.3.
De decoder is sinds al enkele keren herstart. (zie andere topics)

Martin
  • August 4, 2025

Inderdaad tot nu toe toch niet, ik kan het ook niet uitleggen hoe dit komt dat ik die problemen niet ondervindt en anderen wel. Ik zou het graag zo houden zo :-)

seder wanneer ondervindt je dat is dat onlangs of al ruime tijd, ik ga eens mijn decoder opzetten en zien of het mss bij mij ook zou het geval zijn.

En als je via de decoder menu de gids terug inlaad helpt dit ook niet of zelfs eens de modem herstarten want dit wordt dikwijls vergeten omdat niet direct het verband met de modem logisch is.

Update: Niets abnormaals op te merken!

Pas op begrijp het niet verkeerd wat ik hierboven gezegd heb: “Ik zou het graag zo houden zo” ik doel dus niet “zo houden zo dat de anderen dit wel ondervinden” :-))  

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 4, 2025

En heb je de decoder al herstart door zijn spanning volledig te onderbreken gedurende 10 sec?

ja, heb ik gedaan, maar heeft niet geholpen 

Martin
  • August 4, 2025

@Raenafel en Zenderinfo ophalen helpt dat → 

V7 Decoder Menu Instellingen :

• Druk op de home-knop (🏡) van je afstandsbediening
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         
              |- Zenderinfo ophalen       

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 4, 2025

@Raenafel en Zenderinfo ophalen helpt dat → 

V7 Decoder Menu Instellingen :

• Druk op de home-knop (🏡) van je afstandsbediening
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         
              |- Zenderinfo ophalen       

ja, dat lukt, maar het probleem met de tv gids is nog steeds niet opgelost.  Ik kan nog altijd enkel de tv gids bekijken tot de volgende week max het uur dat ik nu kan zien.   Dus momenteel enkel tot en met maandag 11/08 - 13.00 uur, terwijl dat vroeger tot middernacht kon.

Mutlie
  • August 4, 2025

Inderdaad tot nu toe toch niet, ik kan het ook niet uitleggen hoe dit komt dat ik die problemen niet ondervindt en anderen wel. Ik zou het graag zo houden zo :-)

seder wanneer ondervindt je dat is dat onlangs of al ruime tijd, ik ga eens mijn decoder opzetten en zien of het mss bij mij ook zou het geval zijn.

En als je via de decoder menu de gids terug inlaad helpt dit ook niet of zelfs eens de modem herstarten want dit wordt dikwijls vergeten omdat niet direct het verband met de modem logisch is.

Update: Niets abnormaals op te merken!

Pas op begrijp het niet verkeerd wat ik hierboven gezegd heb: “Ik zou het graag zo houden zo” ik doel dus niet “zo houden zo dat de anderen dit wel ondervinden” :-))  

We begrijpen mekaar wel ;) Prijs je bij de gelukkigen die hier nooit (hoeven te) reageren
Ik weet niet precies sinds wanneer, maar zou het verband kunnen houden met de MW? En opgelost met de 5.9 wat zou verklaren dat jij het niet (meer?) ondervindt?
Modem herstarten, gids terug inladen, … helpt niet.

Martin
  • August 4, 2025

@Raenafel ik heb eens een volledige reset van de v7 gedaan en nu is dit bij mij ook zo, dus PX moet dit inderdaad veranderd hebben naar exact 7dagen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 4, 2025

@Raenafel ik heb eens een volledige reset van de v7 gedaan en nu is dit bij mij ook zo, dus PX moet dit inderdaad veranderd hebben naar exact 7dagen

Dan is het te hopen dat Proximus dit terug zet zoals het vroeger was :  7 dagen met de 7de dag tot middernacht 

Martin
  • August 4, 2025

Dan is het te hopen dat Proximus dit terug zet zoals het vroeger was :  7 dagen met de 7de dag tot middernacht 

@Raenafel 

We gaan inderdaad moeten afwachten op antwoord van een ▶️Proximus Moderator.◀️

Welke MW en App versie heb jij staan op je decoder dit staat onder Systeeminfo?

• Druk hiervoor op de home-knop (🏡) van afstandsbediening
  •  Dan bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 4, 2025

@Raenafel 

We gaan inderdaad moeten afwachten op antwoord van een ▶️Proximus Moderator.◀️

• > “Support “
              |- Systeeminfo

@Martin 

MW :  PXM-SW-5.8.3 

APP versie : 6.172.3

Martin
  • August 4, 2025

dan maakt inderdaad het niet uit of je 

@Raenafel 

We gaan inderdaad moeten afwachten op antwoord van de

• > “Support “
              |- Systeeminfo

@Martin 

MW :  PXM-SW-5.8.3 

APP versie : 6.172.3

We hebben de zelfde App versie.
Dan maakt het inderdaad niet uit of je MW versie 5.8.3 hebt of deze van mij 5.9 !

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • August 5, 2025

@iedereen: Ik heb dit bij de juiste diensten nagevraagd en wanneer ik hier meer nieuws over heb breng ik jullie op de hoogte.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 17, 2025

@Michael V 

Heeft u hier nog iets over gehoord ?   Het probleem is nog steeds niet opgelost 

alvast bedankt 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 24, 2025

@Michael V :  Enig nieuws?   We zijn ondertussen al 18 dagen geleden en het probleem is nog altijd niet opgelost. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 4, 2025

Is hier al een oplossing voor ?   Het probleem is nog steeds niet opgelost.  

Alvast bedankt 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 12, 2025

Het probleem is nog altijd niet opgelost 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 15, 2025

@Raenafel We hebben het hier op verschillende lijnen getest en krijgen wel degelijk de info tot middernacht te zien. 

Als je in de TV-gids naar de volgende/vorige dagen gaat met >>/« moet je daarna nog verder opzij gaan met het puntje naast de OK-toets. Krijg je dan de melding dat er geen info is ? 

Als dit zo niet lukt, kan je op je decoder eens een ‘Clear Data’ doen. Dit vind je hier : Instellingen (tandwiel), Support en klik je nadien op Clear data & herstart. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 15, 2025

@HadewychT Als ik op het puntje naast de ok toets druk, reageert hij gewoon niet.   Ik krijg ook geen melding dat er geen info is.   

Als ik clear data zou doen, verdwijnen dan mijn opnames ?   Ik wil deze namelijk niet kwijtgeraken. 

Alvast bedankt 

Martin
  • September 15, 2025

@Raenafel,

Nee die verdwijnen niet want ik heb dit zelf al dikwijls uitgetest.

Mutlie
  • September 15, 2025

@HadewychT 
Ik heb hier exacte hetzelfde aan de hand in de tv guide, al een tijdje trouwens.
Clear data helpt niet

@Raenafel 
je opnames blijven staan

Martin
  • September 15, 2025

@Raenafel,

Nee die verdwijnen niet want ik heb dit zelf al dikwijls uitgetest.

@Raenafel,

TBI: op de V5c decoder bijvoorbeeld noemde dit “clear cache” en daar heb ik ook nooit opnames kwijt gespeeld door dit uit te voeren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 15, 2025

@HadewychT :  Clear data heeft niet geholpen. 

@Martin , ​@Mutlie :  De opnames zijn inderdaad blijven staan.