Skip to main content
Vraag

tv functies, programma herstarten

Waarom stop een programma wanneer ik het halverwege herstart.

24 reacties

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 5 mei 2024

Ik begrijp je niet goed.
Wat doe je precies en wat gebeurt er wanneer in het programma?

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 27 mei 2024

Ik heb hetzelfde probleem

Voorbeeld: 

Een film start om 20.30u en duurt tot 22.00u volgens de programmagids

Om 21.00u  begin ik de film te kijken en kies “herstarten” om de film vanaf het begin te kijken

om 22.00 stopt mijn weergave en gaat de TV over naar “Live” , gevolg, ik heb het eerste uur van de film kunnen zien, maar niet de ontknoping.

Gebeld met klantendienst proximus: dit zou normaal zijn omdat de film stopt.

Als ik de film om 22.05 begin te kijken via “kijken” (optie herstart is dan niet meer beschikbaar)^dat kan ik wel de volledige film uitkijken (maar kan ik pas later gaan slapen :) )

Op de vraag waarvoor die optie ‘herstarten” dan dient kon men geen duidelijk antwoord geven.

Na enigzins aandringen heeft de medewerker dan toch een ticktet aangemaakt om dit intern door te geven (en hopelijk op te lossen in de teokomst).

Zijn er nog mensen met dit probleem of is het de bedoeling om die optie “herstarten” niet te gebruiken ?

PS: de optie herinnering bestaat ook niet meer, hierdoor kon je bv terwijl je naar zender 1 kijkt, een melding op scherm krijgen (an automatsich wisselen naar zender 2) als je programma begon op zender 2.

Martin
  • 33189 reacties
  • 27 mei 2024

Is het een V7 decoder die je hebt en welke app versie staat er op je v7 decoder?

Kan je als volgt terugvinden:

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 28 mei 2024
Nog even toevoegen dat de uitleg van Proximus dus gewoon zever is en dat ze dit probleem niet serieus nemen. Daarnet een feuilleton herstart . Volgens de gids liep dit van 17.00u tot 17.55. Ik heb dit herstart om 17.20u en zonder problemen kunnen uitkijken tot 18.30u. Volgens Proxmus springt een programma (film) over naar Live wanneer dit herstart wordt tijdens de uitzending

Martin
  • 33189 reacties
  • 28 mei 2024

Ter info: Ik heb de zelfde software versie als u en als ik tijdens een uitzending deze uitzending herstart dan springt die absoluut niet terug naar live!

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 28 mei 2024

Dan ben ik blij voor u. Hekaas heb ik niet (altijd) dezelfde ervaring

Martin
  • 33189 reacties
  • 28 mei 2024

Heb je al eens de internet box herstart of zelfs al eens gereset

herstarten= 10 sec volledig stroomloos zetten 
resetten = Reset je b-box/Internet box | Proximus

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 28 mei 2024

Jep, al een paar keer, das de standaard oplossing van Proximus, ik heb ook een eigen wifi SSID en die ben ik dan ook altijd terug kwijt :)

• Apprentice
  • 7 reacties
  • 7 augustus 2024

Hallo, ik heb eveneens een probleem met het herstarten van een lopend programma. De herstart toets is niet meer te bedienen. Dit euvel ondervind ik sinds er onlangs een software update is gebeurd van de “Pickx tv dienst”, ergens begin deze maand, waarvoor ik enkele dagen eerder een mail had ontvangen dat dit stond te gebeuren.

Ik heb een V7 decoder met app versie 6.153.4

Heb intussen reeds de internet box(b-box 3) en de android TV-box herstart.

Helaas zonder resultaat.

• Apprentice
  • 5 reacties
  • 15 maart 2025

Hoe lopend programma herstarten? (Nieuws)

Thanks

Martin
  • 33189 reacties
  • 15 maart 2025

via OK knop en nogmaals op OK drukken

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 142 reacties
  • 22 maart 2025

Ik vind zelfs de herstart knop niet terug als ik in guide op een programma klik.

Martin
  • 33189 reacties
  • 22 maart 2025

Als het programma loopt en dan klik je op de “OK” knop van de afstandsbediening. 

komen er bij u dan onderaan geen vier icoontjes in beeld waarvan het linkse “Herstarten” omcirkeld is wat wil zeggen dat herstarten automatisch gekozen is en je gewoon nog eens op de “OK” knop moet drukken?

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 22 maart 2025
Jeroen_056 schreef:

Ik vind zelfs de herstart knop niet terug als ik in guide op een programma klik.

Wacht even. Het is niet iets dat ik dagelijks test of gebruik maar de BBC’s en de Duitse zenders laten mij op dit eigenste ogenblik niet toe het lopend programma te herstarten. De zenders dei ik normaal bekijk wel.
Herstarten is dus waarschijnlijk niet op alle zenders (of alleen uitzendingen?) mogelijk. 

Martin
  • 33189 reacties
  • 22 maart 2025

Dat is inderdaad zo niet alle zender programma’s  kun je herstarten maar het zou me toch verwonderen  dat Jeroen alleen maar die zender programma’s bekijkt of wil herstarten waar dit niet mogelijk is, nee ? 
Natuurlijk moet je in de guide wel voor een programma eerst op kijken klikken en dan pas eventueel een optie herstarten te zien. 

Dus zou kunnen dat Jeroen met de uitspraak “als ik in guide op een programma klik” niet bedoelt dat hij op kijken geklikt heeft!

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 23 maart 2025

Juist, maar bedenk dan ook dat de vraag/klacht wel erg algemeen is en zonder enig detail of verduidelijking.
Welke zender? Eén zender? Alle zenders? Eénmalig (en dan direct gepost)? Voortdurend en constant? Welke decoder en softwareversie? Waar in de tv-gids? 
Misschien is het gewoon een programma dat op dat eigenste moment nog niet eens was uitgezonden (en is de post gewoon een vergissing)?

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 142 reacties
  • 24 maart 2025

Sorry ik ben onduidelijk geweest, ik bedoelde als je in Guide op een programma VTM of VRT bijv. en druk  erop kijken; dan moet er toch links een herstart knop staan. 

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 24 maart 2025

Klopt!
Nu dat is uitgeklaard, heb je de decoder al eens zonder stroom gezet gedurende 10 seconden en herstart?

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3421 reacties
  • 24 maart 2025

@Pheelie ​@Jeroen_056 Hier vind je meer info over TVReplay om een programma te herstarten. Lukt het niet op deze manier ? 

Als een programma dan toch niet volledig uitgekeken kan worden en terug naar Live springt, heeft dit meestal te maken met het feit dat het niet herbekeken mag worden. Dit hangt af van uitzendrechten. Nadat het programma afgelopen is zal het symbooltje van ‘replay’ dan in het grijs staan. 

Mutlie
  • 1958 reacties
  • 24 maart 2025

@HadewychT 
Dat heb ik toch nog niet gezien op VRT of VTM.
Het antwoord op mijn vraag of het éénmalig is of in meer programma’s voorkomt is belangrijk, vermoed ik.

Martin
  • 33189 reacties
  • 24 maart 2025

En bijkomend, het is ook zo dat er bij Jeroen geen “herstart knop” staat dus ook niet in het grijs of zo…veronderstel ik toch...

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 142 reacties
  • 24 maart 2025

@Martin  Inderdaad Martin ook niet in grijs, ik ga proberen om terug in fabriek stand te resetten.

Martin
  • 33189 reacties
  • 24 maart 2025

@Jeroen_056 Vooraleer je dit doet zou je ook eens kunnen “clear data & herstart” proberen als volgt:

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         
              |- Zenderinfo ophalen       
              |→  Clear data & herstart    ←|      

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 142 reacties
  • 25 maart 2025

@Martin ​@HadewychT Hallo ik heb eerst geprobeerd om Clear Data terug te herstarten; maar dat is niet gelukt. Ik heb dan de stekker uitgetrokken en 10 minuten gewacht en dan op de knop aan/uit en tegelijkertijd aan de zijkant op pair knop gedrukt. Dus ik neem contact op met de support.