Beantwoord

tv decoder werkt niet meer

  • 28 December 2021
  • 21 reacties
  • 516 Bekeken

Badge

Vandaag mijn bridge vervangen door een wifi booster. Vanmorgen werkte alles prima.

Vanavond kreeg ik de melding van een onverwachte fout. Alles gereset zoals door proximus aangegeven. Zonder succes.

Dan 1u aan telefoongehangen met helpdesk. Alles nogmaals gerest zonder succes. De medewerker vermoed dat de booster stuk is en stuurt morgen een nieuwe.

Ondertussen geprobeerdom de bridge terug aan te sluiten, maar ook daar krijg ik nu na een reset vande decoder de melding dat hij niet aangesloten is. Op de decoder brandt maar 1 lampje en je kan hem met de afstandsbediening niet afzetten. Lijkt volledig bevroren.

Iemand een idee wat hier fout loopt?

icon

Beste antwoord door Martin 28 December 2021, 22:10

Bekijk origineel

21 reacties

@Dirk_0161 kan je de decoder voorlopig eens je decoder verbinden met een utp kabel rechtstreeks aan je bbox .

als dat werkt dan zou je de wifi booster nadat je die gereset hebt en gesynchroniseerd hebt met de bbox terwijl  ze in de zelfde ruimte staan ook je decoder kunnen aansluiten op de booster om vast te stellen of het dan nog werkt.

Badge

Ik kan niet aansluiten via een kabel. De plaatsen liggen te ver van elkaar, vandaar de wifi booster.

Badge

Overigens werkt het ook niet meer met de bridge, die tot vanmorgen wel werkte.

ik bedoelde met een lange voorlopige utp kabel om te testen, (waardoor je zou zeker zijn dan of bbox / decoder in orde zijn)  maar als je die niet liggen hebt natuurlijk....

heb je de bbox eerst nog eens gereset en dan de wifi bridge (wifi booster) gereset gesynchroniseerd terwijl die dicht bij de bbox staan.

Badge

Heb inderdaad zo geen lange kabel.

Bbox is gerest en synchro terug uitgevoerd.

Als ik de booster of de bridge daarna terug aansluit op de decoder, branden de lampjes voor het internet zoals het hoort. De wifi werkt dus wel.

Alleen ziet de decoder blijkbaar niet dat de booster of de bridge er is. Ik kan de decoder ook niet meer afzetten met de afstandsbediening.

De bbox werkt want ik kan met pc via wifi op internet.

En de decoder bij de bbox zetten om die dan met een korte utp kabel te verbinden zie je dat eventueel zitten? enfin ik probeer maar om uit te vissen of je decoder mss faalt?

Badge

Dat kan ik morgen eens proberen. Ik laat nog ets weten

Badge

@Martin Net even geprobeerd. Zelfde resultaat, er brandt slechts 1 lampje, dat van de power en reageert niet op de afstandsbediening.

En je kunt de decoder niet opzetten via de knop op de decoder zelf dan?

Het is mss alleen een probleem dan met je afstandsbediening , batterijtjes toch nog in orde.

Heb je die al gereset.

→ Je afstandsbediening resetten | Proximus

→ Afstandsbediening via radiofrequenties of bluetooth | Proximus

→ Hoe kan je je afstandsbediening universeel maken? | Proximus

Badge

@Martin De decoder geeft, net zoals wanneer hij via de booster moet werken, enkel een wit lichtje. De 3 andere gaan eventjes aan en doven dan weer. 

Het resultaat rechtstreeks aangesloten op de bbox, is dus identiek zoals via de booster of de bridge.

Ik heb de indruk dat het probleem bij de decoder zit en niet bij de booster zoals de helpline dacht.

Dan zullen we afwachten tot morgen zodat de Prox forummedewerkers kunnen beslissen om je decoder om te ruilen.

Badge

@Martin alvast bedankt voor je hulp

Badge

@Martin enig idee wanneer de proximus medewerkers reageren? 

ja ze hebben al op enkele berichten gereageerd maar inderdaad nog niet op uw bericht, hopelijk reageert er nu nog iemand 

Reputatie 5
Badge +2

@Dirk_0161 Ik heb even nagekeken en ik zie dat er vandaag een interventie heeft plaats gevonden bij u. Zijn hiermee alle problemen opgelost?

Badge

@Michael V  Er is inderdaad een interventie geweest. Modem en decoder vervangen. Er is nu nog een probleempje waarvoor de technieker moet terugkomen, want ik zie zowel mijn oude, als mijn nieuwe wifi netwerk. Blijkbaar is hij iets vergeten.

Bedoel je dat je wifi-2.4-xxxx en wifi-5.0-xxxx ziet dan heeft dat iets te maken met “One SSID”/Smart-Wifi

Als die niet actief staat op je bbox dan zie twee benamingen voor je wifi netwerk (dus één voor 2.4 en één voor 5.0)  als “One SSSID” actief staat zie je maar één benaming voor beiden 2.4 en 5.0.

Mss heeft de technieker “One SSID” niet ingeschakeld omdat er mogelijks problemen waren vastgesteld met One SSID actief.

In ieder geval best eerst afwachten of alles nu stabiel blijft en dan kun je later zelf One SSID terug inschakelen als je dit wilt 

die kun je dan doen als volgt :

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Ter vervollediging wat uitleg over One SSID​​​​​​​

  • "One SSID" wil zeggen dat één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 GHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx i.p.v. de twee wifi netwerknamen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.
Reputatie 1

Ik heb hier hetzelfde probleem. Krijg de decoder niet meer opgestart. Blijft zeggen dat ik de verbindingen moet controleren. Heb alles al gereset, plc's synchroon gezet, kabels vervangen. Is me al 1x gelukt, maar na paar dagen weer hetzelfde. Denk dat het probleem bij de decoder zelf ligt.

Geen problemen op mijn 2e decoder. Daar werkt alles nog prima.

Reputatie 7
Badge +4

@Wim Hoorelbeke Sorry voor de late reactie. Ik zie dat je ondertussen een nieuwe decoder gekregen hebt. Is het probleem hiermee opgelost ? 

Reputatie 1

@HadewychT is opgelost met nieuwe decoder!

Reputatie 7
Badge +4

Fijn dat te horen. Veel plezier ermee!

Reageer