Vraag

TV DECODER PROBLEEM

  • 19 February 2023
  • 2 reacties
  • 84 Bekeken

 

Probleemomschrijving :

 

SITUATIE

Op het gelijkvloers heb ik een Android TV (Sony KD-55A89) met een Cisco TV Decoder V5 116 met volgende kenmerken :

P/N :  4043853 / S/N :  164857555 / HW :  1.0.0.2 / SW :  2.10.12.4 / Unit MAC :  18:55:0F:72:96:E9 / Mfg date :  2014-08-11

en deel uitmakend van mijn FLEX abonnement.

 

Op het verdiep heb ik een 2de (klassieke) TV (Sony KDL-32V2000) met een gehuurde Technicolor TV Decoder V5c 116 met volgende kenmerken :

P/N :  N-A / S/N :  300104543 / HW :  1.0.0.4 / SW :  3.8.2.07 / Unit MAC :  FC:01:14:D0:0A:BC / Mfg date :  12/16

 

BEIDE TV Decoders zijn rechtstreeks verbonden met de BBOX 3 dmv een UTP kabel.

 

  1. Op het gelijkvloers met  TV decoder V5 werkt alles normaal.
  2. Op het verdiep geeft de TV decoder V5c de volgende problemen :
  1. Bevriezen van het beeld bij het afspelen van een vooraf opgenomen opname.
  2. Beeld zonder klank op verscheidene kanalen

 

 

Uitgeprobeerde oplossingen :

 

TV decoder uitschakelen; ook stroom af; na 30 sec TV decoder inschakelen :

     MSG :          software wordt opgeladen / testen verbinding / signaal komt opnieuw binnen

 

Vaststelling :          B. / 1)      alles lijkt normaal tot de volgende bevriezing van het beeld optreedt.

                         B. / 2)      nog steeds Beeld zonder klank op verscheidene kanalen

 

Reset van de TV decoder zoals opgegeven in de Proximus hulp pagina’s leidt tot hetzelfde resultaat :  probleem niet verholpen !

 

H E L P   !  !  !  !  !


2 reacties

@Hans_044 je hebt het probleem dus niet bij live TV kijken op je V5C. Ik zou toch ook eens de bbox ook eens resetten.

gedurende 20 sec restknopje ingedrukt houden tot enkel en alleen nog het Power lampje oplicht en dan loslaten en de bbox volledig laten opstarten. Als je bbox reset is het altijd beter van eerst vooraf de decoders stroomloos te zetten en dan nadien als de bbox volledig weer opgestart is en je terug kunt surfen dan één voor één de decoders weer onder spanning zetten, best niet tesamen onder spanning zetten.

@ Martin.

Bedankt voor je suggestie.  Ik heb dit ook al gedaan en was domweg vergeten het te vermelden in mijn  uiteenzetting.
Bijkomende uitleg :

Het bevriezen van het beeld bij weergave opgenomen programma is niet tijdgebonden in de weergave en is toch al zowat enkele weken aan de gang. Tot op heden behielp ik mij steeds met het uitschakelen, stroom uit en opnieuw opstarten van de Decoder.
Het ontbreken van de klank bij enkele zenders is me opgevallen zowat  1 week geleden en lijkt zich voor te doen op meer dan één kanaal (het aantal kanalen waarop dit zich manifesteert lijkt toe te nemen hoewel ik moet toegeven dat ik alle beschikbare kanalen nog niet uitgetest heb). 

Reageer