Vraag

tv box v5 vervangen door android

  • 28 December 2022
  • 17 reacties
  • 406 Bekeken

Vorige dinsdag 26/12 schakelden wij via een proximus shop van een tuttimus pack (telefoon, internet, tv, gsm) over naar een flex pack (internet, tv, gsm). Bij navraag of ook de V5 tv box omgeruild zou worden naar een android V7 box werd negatief geantwoord.

Vandaag 28/12 las ik op internet dat bij omschakeling naar een flex pack de V7 toch gratis zou geleverd worden.

Op een andere plaats las ik dat bij ruil van V5 naar V7 49 euro zou moeten betaald worden.

Wat is het nu: gratis vervanging of toch 49 euro te betalen?

Indien gratis omruiling, hoe kan ik deze V7 dan bekomen?

Mvg, Maria


17 reacties

Best inderdaad een PX forummedewerker (moderator) laten natrekken of je recht hebt op een V7 decoder 

hiervoor best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is. Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.

Reputatie 4
Badge +2

Ik geef je een goede raad. Behoud uw V5. Geen problemen. Als je hier allemaal leest wat mensen met de  V7 meemaken, nu al meer dan 2 jaar, dan is het misschien beter de ruil nog wat uit te stellen. Heb ik zelf ook gedaan twee jaar geleden en heb er nog geen spijt van gehad. ‘t Is maar een suggestie. Ga hier op het forum nog maar eens kijken naar de V7 problemen en beslis dan. met vriendelijke groet. Martin kan dat trouwens beamen.

Ja,  het is in feite niet simpel, want naast de velen die problemen ondervinden met de V7 zijn er ook die er omzeggen “geen”/”bijna geen” problemen mee hebben.
Maar je kunt het voorhand niet weten, het is maar pas als je hem in bezit hebt dat je het voor je eigen kunt uitmaken of het doenbaar is !
De V5 komt ook aan het einde van zijn Latijn, wat nog niet direct het geval is van de V5 compact, waarvan ik inderdaad heel blij mee ben, die werkt bij mij probleemloos.

Reputatie 4
Badge +2

Dag Martin,

Bedankt voor de reactie. Wat bedoel je met de “v5 komt aan het einde van zijn latijn”. Ik heb wel een compact , maar ook nog 2 gewone V5 (grotere vorm) . Betekent jouw commentaar dat die binnen afzienbare tijd niet meer zullen functioneren?

 

@Black rider dit heb ik hier inderdaad al een tijd geleden ergens gelezen in een reactie van een PX medewerker dat de software ondersteuning zal wegvallen en zelfs al klanten die al gevraagd geweest zijn om hun decoder v5 om te ruilen en zij moesten die ook niet meer terugsturen, is voor het recyclage park, dus dat zegt al veel hé.

TBI: bij omruiling van je decoder moet vanaf de V5-compact decoder en volgende types enkel die terugsturen, de rest is voor het recyclage park.

Reputatie 4
Badge +2

@Black rider dit heb ik hier inderdaad al een tijd geleden ergens gelezen in een reactie van een PX medewerker dat de software ondersteuning zal wegvallen en zelfs al klanten die al gevraagd geweest zijn om hun decoder v5 om te ruilen en zij moesten die ook niet meer terugsturen, is voor het recyclage park, dus dat zegt al veel hé.

TBI: bij omruiling van je decoder moet vanaf de V5-compact decoder en volgende types enkel die terugsturen, de rest is voor het recyclage park.

Waarvan akte. Moet ik dan voor Mijn andere tv’s nieuwe decoders huren/kopen?

Normaal zal je door PX verwittigd worden als het nodig is dat jou v5 decoders moeten omgeruild worden. Voor de huur verandert er niks aangezien je nu voor die twee V5’s ook al huur betaalt.
NB: kopen van decoders is al enkele jaren niet meer mogelijk.

Reputatie 4
Badge +2

Martin,

ik heb nog de gelegenheid gehad die V5 te kopen een aantal jaren geleden. Ik zie trouwens dat er nu al V7 decoders op de tweedehandsmarkt beschikbaar zijn. Ik zal voorlopig afwachten want ik veronderstel dat wanneer de V5 verdwijnt er op korte tijd wel eens een kleine volksverhuizing zou kunnen plaats vinden naar een andere provider als men die V7 problemen blijft meedragen. Zou spijtig zijn want tot hiertoe kon ik alle kleine probleempjes zelf oplossen met de V5 , maar als ik de problemen van de V7 hier lees, moet ik toegeven dat die dikwijls mijn petje te boven gaan en stel ik toch ook vast dat px ook niet altijd  een oplossing heeft.

@Black rider Proximus kan natuurlijk altijd detecteren dat je een tweedehands decoder aansluit,  maar stel dat de v5 moet ingeleverd worden of je v5 decoder gaat defect, dan kan PX ook altijd een V5Compact in de plaats leveren.

Reputatie 5
Badge +3

Was twijfelachtig om mijn V6 te vervangen door de V7, maar wegens een defect vd V6 heb ik toch geopteerd voor de V7, ondersteund 4K en is een Android toestel, voorlopig ondervind ik geen problemen met deze decoder.

Behalve de optische audio uitgang die het soms laat afweten als ik de decoder en de stereo versterker inschakel om naar de radio te luisteren, soms krijg ik enkel een brom (interferentie). Zeer vervelend.

Oplossing?

 

Reputatie 7
Badge +3

@jdm_01  Vreemd ikzelf heb hier thuis er geen problemen mee..ik gebruik  hdmi enkel naar tv en optische naar versterker. 

Reputatie 5
Badge +3

@jdm_01  Vreemd ikzelf heb hier thuis er geen problemen mee..ik gebruik  hdmi enkel naar tv en optische naar versterker. 

hoe staan u geluidsinstellingen vd decoder? welk type DAC heeft u? heb al een ander type aangesloten plus andere kabel, doch geen oplossing.

Vandaag was het ok, het komt gelukkig niet altijd voor, kan het oplossen door  de geluidsinstellingen te veranderen of de V7 te resetten

mvg

Reputatie 7
Badge +3

@jdm_01  Ik laat het je morgen weten :-)

Badge

Ik geef je een goede raad. Behoud uw V5. Geen problemen. Als je hier allemaal leest wat mensen met de  V7 meemaken, nu al meer dan 2 jaar, dan is het misschien beter de ruil nog wat uit te stellen. Heb ik zelf ook gedaan twee jaar geleden en heb er nog geen spijt van gehad. ‘t Is maar een suggestie. Ga hier op het forum nog maar eens kijken naar de V7 problemen en beslis dan. met vriendelijke groet. Martin kan dat trouwens beamen.

Als kritische gebruiker kan ik stellen dat ik heden nog geen problemen had met de V7 decoder. Zowel Live stream, Replay en opnames werken goed. Alsook de apps zoals Netflix en andere werken zonder haperen. Gouden tip: Gebruik wel de originele HDMI kabel welke in de doos zit. Een hdmi met de hoogste standaard. Ik had enkel problemen de eerste uren na het koppelen van de V7 totdat ik de HDMI kabel verving. Met V5 was die hdmi kabel wel voldoende.  Sinds heel kort zit er zelfs een surround tussen de TV en de V7 decoder. De HDMI troughput van de surround gaat naar de TV. Alles gaat prima. CEC staat aan op al mijn toestellen. 1 afstandsbediening om alles aan te sturen. 

Dit is net het probleem dat ik hier al zo dikwijls aangehaald heb, dat het forum een vertekend beeld geeft want wanneer iemand iets op het forum post is dit voor 99% omdat er problemen, zijn maar al deze die geen probleem ondervinden komen hier niet melden dat alles goed werkt, op enkele uitzonderingen na.

De conclusie is dat je nooit kunt veralgemenen en denken als het voor mij niet goed werkt dan zal het voor niemand werken en vice versa.

De grootste uitdaging ligt natuurlijk bij PX om er voor te zorgen dat er geen of uitzonderlijk problemen optreden!

Badge

De grootste uitdaging ligt natuurlijk bij PX om er voor te zorgen dat er geen of uitzonderlijk problemen optreden!

Hmmmm Uitzonderlijke problemen met de PX ? Bedoel je de Pickx-app? Zo uitzonderlijk zijn de problemen met de app naar mijn mening helemaal niet. Heden heb ik nog geen enkele installatie of abonnee gevonden waarbij de Pickx-app wel stabiel en naar behoren werkt. Enkel de decoder is mijn inziens wel heel betrouwbaar. Ik kan heden niemand aanraden om de decoder weg te laten (zeker niet bij de ouderen uit mijn omgeving). Ik heb gemakkelijk 20 verschillende apparaten ter beschikking om “TV “ te testen. Ik kom op verschillende adressen van vrienden en kennissen om ze te helpen om dingen in te stellen / te herstellen/ aan te sluiten / problemen op te lossen.... Ik kan heden vergelijken tussen telecom Internet/TV providers. Proximus, Telenet, Orange. De Apple-TV heb ik nergens zien werken zonder de haperingen tijdens de replay en tijdens afspelen van de opnames. Enkel Live TV kijken, op de Apple-TV, ging overal prima. Ik heb het ook al aan collega´s (sommige Apple-freaks) gevraagd, en ze bevestigen, en sommigen storen zich niet aan de haperende beelden. Als je de decoder V5, V7 gewend bent, dan wil je die haperingen niet. Als er een probleem is met V5 en V7 decoder werden/worden deze, naar mijn mening, snel verholpen. De Pickx-app is een heel ander verhaal. Snel voorruit spoelen op de Pickx app en dan zwart beeld krijgen, ken ik al ettelijke jaren als een probleem op alle Android devices. Dit verschillend van de Proximus-decoder. Alsof ik nooit problemen ken met de vaste decoder? Dingen zoals eens een paars beeld of een zwart beeld, heb ik ook wel al ooit eens gehad. Een heropstart van de decoder (>90%) of het losmaken en opnieuw koppelen van de HDMI-kabel of een reset van de decoder  (<1%) losten de problemen op. De BBOX eens heropstarten lost ook vele problemen op (als er vreemde dingen gebeuren). Met heropstarten bedoel ik telkens de spanningsadapter eens 10 seconden uit het stopcontact trekken. Een instabiel spanningsnet zorgt ervoor dat de adapters soms blokkeren heb ik al gemerkt. Wat de Apple TV betreft. De Apple-TV is leuk, handig en snel, maar heel spijtig van de haperingen met de Pickx-app. Dit is zeker een probleem voor mensen welke dagelijks naar replay en opnames kijken. Hopelijk wordt mijn abonnement van 2 jaar op de Apple TV-App wel correct ontbonden. Vandaag echter al telefoon gehad dat ik een contract van 2 jaar had en ik zou moeten betalen omdat ik het contract vroegtijdig verbreek. No way. Ik ga niet akkoord en dat heb ik ze laten weten.  

nee ik had het nu eigenlijk meer over de v7 decoder specifiek en zelfs met de juist HDMI kabel , en ook als het bij klanten is hoge hoge VDSL snelheden en zelfs op fiber enz,  je kunt echt niet de vinger op de wonde leggen…. Je kunt ook niet de V7 UHD decoder vergelijken met de voorgaande HD decoders ….

je zegt “Heden heb ik nog geen enkele installatie of abonnee gevonden waarbij de Pickx-app wel stabiel en naar behoren werkt”, dan ben ik één van de uitzonderingen want tot hiertoe kan ik echt niet zeggen dat het bij niet behoorlijk werkt gebruik dit op zowel op laptop alsook op mijn android smartphone en op google cast HDMI dongle op mijn TV, toegeven er zijn meer meldingen van problemen op iOS toestellen, maar Pickx gebruik ik daar niet op.

Reageer