sinds een 3 tal weken is bij mijn ma de 2e TV op de slaapkamer plots uitgevallen met de foutmelding “geen verbinding”. Sindsdien werkt die nog steeds niet, zelfs na uren proberen te resetten, verplaatsen enz.
Ik heb alles gereset, decoder, wifi-boosters en modem, maar nog steeds geen connectie. Ik heb ook met de andere decoder in huis geprobeerd, en dit geeft ook geen signaal. Heb ook al eens met een andere ethernet kabel tussen booster en TV box geprobeerd, maar ook dit hielp niet.
Vorige week naar Proximus klantendienst gebeld. Zij zeiden mij dat de decoder hoogstwaarschijnlijk defect was, wat ik vreemd vond want met de andere decoder werkte het ook niet, maar soit. Na een week de decoder ontvangen en geinstalleerd. Nog steeds hetzelfde probleem: geen verbinding.
Terug naar Proximus gebeld, blijkbaar was de nieuwe decoder niet aangemeld. Hebben ze gedaan vanop afstand. Ze hebben de decoder al gereset enz, maar nog steeds geen verbinding.
De opstelling is:
modem → lange ethernetkabel tot in hal → aangesloten op Wifi booster op Access Point (=ethernet IN, Wifi out) waarvan Power/Access Point & Wifi lichtjes groen branden → dan 2e booster in slaapkamer op Station waarvan Power/Link Quality continu groen zijn, en Wifi groen is maar af en toe knippert.
Dan korte ethernet kabel tot in TV Box.
Als ik de TV box af en weer aanzet, brand het witte powerlichtje, dan heel even de 3 andere lichtjes heel even aan, en dan vallen ze allemaal weer uit. En op TV: geen verbinding.
De helpdesk medewerker kon verder niks meer doen ! Hoe kan ik onze tv terug aan de praat krijgen.
Ik heb daarstraks ook even een kortere setup geprobeerd, de TV & TV box naar de living gebracht, en even de opstelling geprobeerd:
modem - korte ethernet kabel van modem naar tv-box, en dan werkt de tv wel.
Heb ook geprobeerd:
Modem - lange ethernetkabel naar wifi-booster in hal - groene lichtjes op booster, 2e booster met WPS opnieuw gesynch’d met 1 ste booster, en op 5 cm van 1ste booster laten staan - dan met korte ethernetkabel van 2e booster naar decoder → geen verbinding.
Hoe kan het dat de setup niet werkt als de groene lichtjes op de wifi-booster branden, en verbinding gemaakt wordt met de standard korte ethernet kabel (heb al eens met een andere geprobeerd), en de tv toch geen verbinding krijgt ?