Skip to main content
Vraag

TV box v5 krijgt geen signaal meer

  • 10 November 2023
  • 4 reacties
  • 337 Bekeken

sinds een 3 tal weken is bij mijn ma de 2e TV op de slaapkamer plots uitgevallen met de foutmelding “geen verbinding”. Sindsdien werkt die nog steeds niet, zelfs na uren proberen te resetten, verplaatsen enz.
 

Ik heb alles gereset, decoder, wifi-boosters en modem, maar nog steeds geen connectie. Ik heb ook met de andere decoder in huis geprobeerd, en dit geeft ook geen signaal. Heb ook al eens met een andere ethernet kabel tussen booster en TV box geprobeerd, maar ook dit hielp niet.


Vorige week naar Proximus klantendienst gebeld. Zij zeiden mij dat de decoder hoogstwaarschijnlijk defect was, wat ik vreemd vond want met de andere decoder werkte het ook niet, maar soit. Na een week de decoder ontvangen en geinstalleerd. Nog steeds hetzelfde probleem: geen verbinding.

 

Terug naar Proximus gebeld, blijkbaar was de nieuwe decoder niet aangemeld. Hebben ze gedaan vanop afstand. Ze hebben de decoder al gereset enz, maar nog steeds geen verbinding.

De opstelling is:
modem → lange ethernetkabel tot in hal → aangesloten op Wifi booster op Access Point (=ethernet IN, Wifi out) waarvan Power/Access Point & Wifi lichtjes groen branden → dan 2e booster in slaapkamer op Station waarvan Power/Link Quality continu groen zijn, en Wifi groen is maar af en toe knippert.
Dan korte ethernet kabel tot in TV Box.

Als ik de TV box af en weer aanzet, brand het witte powerlichtje, dan heel even de 3 andere lichtjes heel even aan, en dan vallen ze allemaal weer uit. En op TV: geen verbinding.

 

De helpdesk medewerker kon verder niks meer doen ! Hoe kan ik onze tv terug aan de praat krijgen.

Ik heb daarstraks ook even een kortere setup geprobeerd, de TV & TV box naar de living gebracht, en even de opstelling geprobeerd:
modem - korte ethernet kabel van modem naar tv-box, en dan werkt de tv wel.

Heb ook geprobeerd:
Modem - lange ethernetkabel naar wifi-booster in hal - groene lichtjes op booster, 2e booster met WPS opnieuw gesynch’d met 1 ste booster, en op 5 cm van 1ste booster laten staan - dan met korte ethernetkabel van 2e booster naar decoder → geen verbinding.

Hoe kan het dat de setup niet werkt als de groene lichtjes op de wifi-booster branden, en verbinding gemaakt wordt met de standard korte ethernet kabel (heb al eens met een andere geprobeerd), en de tv toch geen verbinding krijgt ?


 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Els VO Er moet inderdaad een probleem zijn met de verbinding tussen je modem en die decoder, ook al branden de lichtjes op de boosters zoals het hoort. Het feit dat de decoder(s) wel werken in de living wijst er ook op dat er met de verbinding tot aan de modem geen probleem is. 

Heb je de mogelijkheid om te testen met een rechtstreekse kabel naar de slaapkamer ? Als dat niet lukt zullen we een technieker ter plaatse sturen om te bekijken wat er mis is vermits je al veel andere opstellingen getest hebt. 

Tenzij je voor half 5 kan antwoorden vandaag, kan je best bellen naar 080022800 als je snel een afspraak wenst, vermits we dan pas maandag pas terug op het forum komen. 

Reputatie 1

@HadewychT

bedankt voor je snelle antwoord !

ik kan morgen eens proberen met de lange kabel tot in de slaapkamer, maar volgens mij zal dat geen verschil zijn als de korte config die ik deze morgen geprobeerd heb.

Deze ochtend heb ik de TV naar de living gebracht en de korte setup werkte: modem - korte ethernet kabel - tv decoder. Dan werkt alles.

Als ik met een lange ethernet kabel werk tot in de slaapkamer en dezelfde setup als vanochtend doe: modem - lange ethernet - tv decoder dan is daar in weze geen verschil dan de ethernet kabel zelf. Mijn lange kabel is daarstraks nog met een UDP-tester getest en die werkt goed.

Dus er moet een wifi-booster probleem zijn, maar de juiste lichtjes branden, dus vreemd.

 

De lange kabel kan ik niet tot aan de slaapkamer laten voor altijd, want ligt die gewoon in de gang en is te gevaarlijk om over te vallen. Het systeem met de boosters heeft al een hele tijd voorheen wel goed gewerkt, dus ...

Reputatie 1

intussen de volgende opstelling getest:

modem - lange ethernetkabel tot in slaapkamer - kabel aangesloten op tv box → dit werkt


daarna 1 booster er terug tussengezet:

modem - lange ethernetkabel tot aan booster (access point) - vanuit booster ethernetkabel naar tv box → dit werkte ook

 

daarna 2e booster (station) nog maar eens met WPS gesychroniseerd met 1ste booster. 2e booster op de slaapkamer gebracht en 1ste terug in de hal. → werkte plots ook terug.

 

M.a.w. momenteel werkt de TV terug met de oude opstelling … vreemd. Ik kan alleen maar bedenken dat ofwel af en toe een slecht contact is met 1 van de kabels, ofwel de boosters soms hun werk niet doen

 

We laten het momenteel zo staan, en kijken of het probleem terugkomt


@HadewychT , alvast weer bedankt voor je hulp en vriendelijkheid !

Reputatie 7
Badge +4

@Els VO Fijn te horen dat alles terug werkt. Door de boosters nog eens opnieuw te koppelen zal hun communicatie vermoedelijk terug in orde gekomen zijn. 

Reageer