Al sedert het begin van onze aansluiting (augustus) hebben wij problemen met ons TV-beeld.
Wanneer we een programma pauzeren, loopt het nadien altijd fout: of het beeld blijft continu hangen, of het geluid komt achter.
Idem met opnames die we terugspoelen (bijv. omdat we te veel vooruit gespoeld hadden om reclame over te slaan): het beeld hangt gewoon vast dan.
Sinds kort ook problemen met Netflix: enerzijds beeld heel vaak in blokjes waardoor je amper nog personages kan herkennen anderzijds wordt het afspelen continu onderbroken omdat het programma moet laden.
Decoder al eens uitgeschakeld, ook al eens zonder stroom gezet en zelfs alles tot modem toe al opnieuw laten opstarten: niets helpt.
Ook de kwaliteit van het internet valt tegen…
Graag hulp/reactie, bedankt!
Bladzijde 2 / 3
Aangezien het weer enkele dagen beter was, heb ik hier niet meer opgereageerd. Gisteren hadden we echter weer stilstaand beeld.
Ik bekijk de aansluitingen eens zoals jullie hier aangeven en zal dan terugkoppelen, al heb ik er eigenlijk al helemaal geen zin meer in.
@ChristopheP Als ik je modem uitlees kan ik geen aangesloten decoder terugvinden. Via welke lan poort is de decoder aangesloten? Heb je de bbox3 modem al eens gereset naar fabrieksinstellingen door het reset gaatje achteraan 10 seconden in te duwen?
Dag Thierry
Aangezien je de decoder niet terug vond, heb ik toch nog eens goed geïnformeerd bij mijn man en toen bedacht hij dat de decoder toch niet rechtstreeks in de modem zit maar via een soort switch. We hebben hem nu rechtstreeks aangesloten in de modem. Zou dat het probleem geweest zijn dan? Vind je hem nu wel terug als je uitleest?
@ChristopheP Ik kan nu de decoder terugvinden op de lan 2 poort van de modem. Heb je nu nog steeds problemen? Of kan je het zo enkele dagen uittesten.
@ThierryW : we proberen het uit. Mocht het probleem zich toch nog blijven voordoen, kom ik hier in dit topic nog op terug! Bedankt voor alle uitleg.
Je zou ook eens even de switch stroomloos kunnen zetten, door ook even de voedingsadapter los te koppelen voor een 10 tal minuten en nadien de decoder er terug op aansluiten en voedingsadapter van de switch terug insteken. Maar test eerst een paar dagen zonder de switch.
inderdaad eerst wachten tot @ChristopheP bevestigd heeft dat het probleem zich niet meer voordoet want als het wel nog het geval moest zijn, moet de switch niet meer verdacht worden.
Helaas, een tijdje geprobeerd, maar van zodra we een programma pauzeren blijft het beeld nadien weer hangen en klopt het geluid niet met het beeld. Aangezien de decoder nu rechtstreeks in de modem zit, ligt het probleem dus niet bij de Switch.
Wat moeten we doen om ondersteuning te krijgen hiervoor?
Die problemen werden met de V6 ook al door anderen gemeld en of deze problemen ook o.a. freezen van het beeld reeds opgelost zijn dat weet ik niet op het userbase forum kwamen er al meldingen dat de v6 voor het ogenblik niet meer zo vlug geleverd wordt bij nieuwe installaties en bij een omruiling!
Iemand die van Proximus zelf is kan hier hopelijk meer licht in de duisternis brengen!
Ik heb het eens een stukje gefilmd, hoe kan ik dit toevoegen?
Deze keer viel het nog mee en hernam het beeld snel: vaak loopt het geluid na zo een stilstaand beeld totaal verkeerd.
Dan kan ik enkel een URL toevoegen, geen bestand
@ChristopheP wel als je bv je filmpje ergens online zet bv op youtube
Het is volgens mij een typische V6 fout (dergelijke fouten werden ook door anderen al gemeld) en zal zeker niet onbekend zijn bij proximus, het zal afwachten zijn wat de specialisten bij Proximus hieromtrent te vertellen hebben.
Maar als je echt wilt zeker zijn dat er totaal niks anders meespeelt zou je de decoder rechtstreeks met bbox moeten verbinden met een utp kabel en ook de HDMI kabel gebruiken natuurlijk die bij de decoder geleverd werd.
Wat bedoel je met rechtstreeks? Er zit nu niets meer tussen van switch ofzo he.
Er is geen andere HDMI-kabel dan die die er nu is, we hebben de doos gecontroleerd.
Wij kijken nu al sedert september op deze manier tv: er zou wel wat meer mogen komen dan enkel wat de specialisten te vertellen hebben. Ik heb mijn abonnement ook niet met pauzes of vertraagd betaald hé!
@ChristopheP ja daar ben ik het volledig met je eens maar ik ben wel niet van Proximus dus zullen we wel moeten afwachten wat Proximus daar voor oplossing voor heeft of voorstelt, ik zie dat er ook door sommige klanten met en v6 decoder, zelf er om vragen om de v6 te mogen omruilen met de v5-compact (waar prox ook geen problemen over maakt) in afwachting dat de v7 zal gecommercialiseerd worden!
NB: Wat bedoel je met rechtstreeks?
Ik wou duidelijk aangeven dat dit de enigste manier om zo te bewijzen dat die problemen niet te wijten kan zijn aan ander tussenliggende apparatuur .
@ChristopheP Zoals Martin aangeeft stel ik voor om je v6 decoder om te ruilen naar een v5 compact. Is dit goed voor jou?
@ChristopheP Zoals Martin aangeeft stel ik voor om je v6 decoder om te ruilen naar een v5 compact. Is dit goed voor jou?
Dag Thierry
Wat is het verschil tussen de V5 en de V6? Het is de eerste keer dat wij bij Proximus aangesloten zijn, dus ik heb hier niet echt een idee van.
Indien alle opties enz. hetzelfde zijn en het enkel het “uiterlijk” is, graag dan.
nee deze zijn niet de zelfde bv grote verschil is dat de v6 een UHD decoder is en de V5-compact een HD decoder is maar daar zal je niet veel last van hebben gezien de zenders die in het proximus pakket zitten in HD zijn.
De decoder V6 kan wel upscalen naar UHD als je over een UHD tv beschikt. Anders is er geen verschil want zowel de V5C als V6 hebben enkel cloudopslag (geen harde schijf).
@ChristopheP maar het groot verschil is dat de v5c wel veel stabieler is en je dus minder problemen gaat hebben dan met de v6 en als de v7 gecommercialiseerd wordt kun je dan ook nog kiezen voor deze UHD decoder.
Ok dan willen wij graag wisselen. Wat dien ik hiervoor te doen?
Iemand van proximus zelf zal je hierbij verder uitleggen hoe het moet ‘t zal waarschijnlijk nog altijd via Bpost zijn.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.