Skip to main content
Vraag

TV beeld hapert


Sinds een aantal weken hapert mijn tv beeld regelmatig. Niet alleen bij opnames maar ook gewoon wanneer ik tv kijk.

Daarbij komt nog het probleem dat de tv gids helemaal niet correct is met momenten waardoor opnames maar deels worden opgenomen.

Ik heb reeds alle stappen doorlopen om de TV box te resetten, alsook de modem enz.

23 reacties

is je Decoder rechtstreeks verbonden met de bbox via utp netwerkkabel. kan zeker en rol spelen en nog meer indien je een V7 decoder hebt.

Niet rechtstreeks nee, via een UTP aansluiting in de muur wel.
Ik heb nog een V5c decoder

je hebt toch geen slechte contacten in je utp stekkers, heb je soms een mogelijkheid om eventueel je decoder via een (lange) voorlopig utp kabel (die je tijdelijk los over de grond legt) rechtstreeks te verbinden met de bbox.

En met resetten bedoel je toch niet dat je even de spanning van je bbox en decocer onderbroken hebt, wat eigenlijk rebooten inhoudt.

Geen slechte contacten nee, mijn huis is nog maar 2 jaar oud en heb alle UTP connecties uitgebreid getest.
Ik heb de stappen gevolgd die op jullie site staan bij problemen met de TV, reboot heb ik gedaan en ook de reset

Dan best afwachten tot straks een proximus forummedewerker reageert, zij kunnen ook je lijn eens bekijken op eventuele fouten.

Reputatie 5
Badge +2

@Jegga Is het mogelijk om de decoder rechtstreeks met een lan kabel aan de bbox te verbinden?

Dat heb ik al gedaan hoor, gisteren opnieuw paar zaken die leeg waren in de tv gids

zeer bizar

Reputatie 7
Badge +4

@Jegga Ik heb een aanpassing gedaan op je lijn. Als ik je lijn uitmeet zie ik wel een probleem op de verbinding tussen je modem en decoder. Kan het zijn dat daar ook nog een extra toestel tussen staat ipv enkel de UTP-kabels? Voor de info in de TV-gids kan je best al je toestellen eens herstarten volgens deze procedure.  

Bedankt. Nee maar ik denk er wel net aan dat ik een Powerlink adapter heb en de bbox steekt daarin..

Reputatie 7
Badge +4

@JeggaJe kan dan best toch eens testen met de B-box rechtstreeks in een stopcontact en een tijdelijke rechtstreeks kabel naar de decoder om problemen met je binnenbekabeling uit te sluiten vermits we hier geen andere oorzaak zien vanop afstand. We kunnen altijd een technieker ter plaatse sturen voor nazicht maar als het probleem toch aan die binnenbekabeling ligt, wordt dat een betalende interventie, wat we zoveel mogelijk willen vermijden natuurlijk. 

Mijn tv hapert ook ook alles gedaan alles blijft zelfde redelijk ambetant 

Wat is “alles” ?
Hoe is je tv verbonden met de decoder en de decoder met de bbox?

Inderdaad best als test decoder rechtstreeks verbinden voorlopig met een (lange) utp kabel aan de bbox.

En al je de bbox en decoder al gereset hebt kan je zelf niet veel meer doen als test.

Reputatie 7
Badge +4

@Jes1988 De kwaliteit van je lijn is in orde. Ik zie dat je decoder niet rechtstreeks is aangesloten op je modem, maar via een router of PLC gaat. Kan je eens testen met de decoder rechtstreeks op de modem aangesloten zoals Martin hierboven al voorstelde ?

Reputatie 3
Badge +1

Hapert het bij zowat alle zenders?

 

Bij mij is er ook zoiets raars: gewone programma's spelen goed af tot er voetbal is op één/sporza etc... dan heb ik soms gelijk soort van vertraging af & toe, zeer raar en vervelend. 

 

Geen idee hoe dat alweer kan. 

Zou dat niet komen door dat alles via streaming gaat? Mijn ouders hebben thuis nog gewon HD tv met oudere telenet decoder met coax, die hebben die problemen niet. 

Hapert het bij zowat alle zenders?

 

Bij mij is er ook zoiets raars: gewone programma's spelen goed af tot er voetbal is op één/sporza etc... dan heb ik soms gelijk soort van vertraging af & toe, zeer raar en vervelend. 

 

Geen idee hoe dat alweer kan. 

Zou dat niet komen door dat alles via streaming gaat? Mijn ouders hebben thuis nog gewon HD tv met oudere telenet decoder met coax, die hebben die problemen niet. 

@Andy_043 Dergelijke vertraging is inderdaad zeer raar en vervelend. Via VRT Max voetbal kijken geen probleem hier, wel via decoder V7C als het opgenomen is of via TV Replay herbekeken wordt.

Zou het niet gewoon iets te maken met de PX servers en afhankelijk van welke weg/server je bediend wordt zodat het bij de één voorvalt en bij de andere niet? 

Zou het niet gewoon iets te maken met de PX servers en afhankelijk van welke weg/server je bediend wordt zodat het bij de één voorvalt en bij de andere niet? 

De PX-medewerkers kunnen daar duiding over geven.

Zou het niet gewoon iets te maken met de PX servers en afhankelijk van welke weg/server je bediend wordt zodat het bij de één voorvalt en bij de andere niet? 


Mogelijk.

Maar dan zou wel bekend moeten zijn wie aan welke server hangt en zo of een bepaalde server kan gelinkt worden aan de haperingen.
Ergens is er een verband waarom de één wel en de ander niet geraakt is. Welk verband?
Ik heb al eens gevraagd of iedereen die geraakt is een OLED tv heeft. Misschien niet, misschien wel, ik zag dat bij een paar “klagers” terug komen die OLED.
Een antwoord zou mogelijk een licht kunnen werpen. Of niet natuurlijk.
Maar zover geen antwoord en dus duisternis.


 

@Mutlie Hier zowel bij Samsung OLED als QLED.

Aangezien het met anderen ook voorvalt die geen Oled hebben en ook met Philips TV’s, dacht ik eerder aan servers zoals nog andere problemen te wijten zijn aan servers maar waarop door PX nog nooit een bevestiging gegeven werd, naar mijn weten toch niet. Alleen weet ik van anderen dat er al techniekers zijn die dit beweerd hebben, maar een officiële bevestiging daarvan nog niet echt terug te vinden?

Dus We tasten gewoon verder in de duisternis ;-)

Philips heeft ook OLED beeldschermen, en bij mijn weten (maar ik kan dik mis zijn) heeft niemand echt gespecificeerd welk type scherm precies. 4K , ja meermaals. Maar 4K zegt helemaal niets over de technologie van het scherm. Zelf heb ik een 4K NeoQLED.
En gezien @rsca_rsca  het ook ervaart met een QLED, ligt in de schermtechnologie geen orrzakelijk verband. Toch niet direct.

Ik spreek niet van hier alleen op dit forum hé, ik zie het meer als  server probleem/buffering enz.., soit ik laat hierbij tot ik meer duidelijkheid/zekerheid ooit eens krijg van iemand.

Reageer