Vraag

TV beeld hapert


Sinds een aantal weken hapert mijn tv beeld regelmatig. Niet alleen bij opnames maar ook gewoon wanneer ik tv kijk.

Daarbij komt nog het probleem dat de tv gids helemaal niet correct is met momenten waardoor opnames maar deels worden opgenomen.

Ik heb reeds alle stappen doorlopen om de TV box te resetten, alsook de modem enz.


10 reacties

is je Decoder rechtstreeks verbonden met de bbox via utp netwerkkabel. kan zeker en rol spelen en nog meer indien je een V7 decoder hebt.

Niet rechtstreeks nee, via een UTP aansluiting in de muur wel.
Ik heb nog een V5c decoder

je hebt toch geen slechte contacten in je utp stekkers, heb je soms een mogelijkheid om eventueel je decoder via een (lange) voorlopig utp kabel (die je tijdelijk los over de grond legt) rechtstreeks te verbinden met de bbox.

En met resetten bedoel je toch niet dat je even de spanning van je bbox en decocer onderbroken hebt, wat eigenlijk rebooten inhoudt.

Geen slechte contacten nee, mijn huis is nog maar 2 jaar oud en heb alle UTP connecties uitgebreid getest.
Ik heb de stappen gevolgd die op jullie site staan bij problemen met de TV, reboot heb ik gedaan en ook de reset

Dan best afwachten tot straks een proximus forummedewerker reageert, zij kunnen ook je lijn eens bekijken op eventuele fouten.

Reputatie 5
Badge +2

@Jegga Is het mogelijk om de decoder rechtstreeks met een lan kabel aan de bbox te verbinden?

Dat heb ik al gedaan hoor, gisteren opnieuw paar zaken die leeg waren in de tv gids

zeer bizar

Reputatie 7
Badge +4

@Jegga Ik heb een aanpassing gedaan op je lijn. Als ik je lijn uitmeet zie ik wel een probleem op de verbinding tussen je modem en decoder. Kan het zijn dat daar ook nog een extra toestel tussen staat ipv enkel de UTP-kabels? Voor de info in de TV-gids kan je best al je toestellen eens herstarten volgens deze procedure.  

Bedankt. Nee maar ik denk er wel net aan dat ik een Powerlink adapter heb en de bbox steekt daarin..

Reputatie 7
Badge +4

@JeggaJe kan dan best toch eens testen met de B-box rechtstreeks in een stopcontact en een tijdelijke rechtstreeks kabel naar de decoder om problemen met je binnenbekabeling uit te sluiten vermits we hier geen andere oorzaak zien vanop afstand. We kunnen altijd een technieker ter plaatse sturen voor nazicht maar als het probleem toch aan die binnenbekabeling ligt, wordt dat een betalende interventie, wat we zoveel mogelijk willen vermijden natuurlijk. 

Reageer