Vraag

Televisie - Storingen tijdens zappen en bekijken van opnames

  • 23 August 2021
  • 48 reacties
  • 1476 Bekeken


Toon eerste bericht

48 reacties

@Regulus en @NicoR Ik heb een aanpassing gedaan op jullie lijn. Kan je dit eens uittesten?

Dank u … maar ik zie voorlopig geen verandering. Ik heb wel geen enkele hardware herstart … Nieuws om 7u uitgesteld bekeken, met 2 minuten vertraging of zo … en na een 10 tal minuten schokt het treintje moeizaam verder met bevrozen frames, Evenepoel zien finishen een beetje zoals de processie van Echternach LOL 

nadat er een instelling van op afstand gebeurd is, is het altijd best van de toestellen eens te herstarten.

nadat er een instelling van op afstand gebeurd is, is het altijd best van de toestellen eens te herstarten.

 

Alles herstart, meestal bevriest het beeld ongeveer alle 4-5 minuten maar soms ook met langere tussenpozen, alsof er ergens een beeldbuffer volloopt, herstart soms met blokjes (kort) soms niet, pause duurt soms minder dan 1 seconde soms 4-5 seconden (of langer?).

Kan het zijn dat de(mijn annsluitings) ROP hier onder water gestaan heeft? 

Er is inderdaad de laatste dagen verbetering te zien. Zappen gaat opnieuw zo goed als normaal. Opnames bekijken over het algemeen ook oké. Af en toe nog wel wat glitches (maar ja, sommige deugnieten van de Proximus sales-afdeling bestempelen dat wrs eerder als conform de leveringsmodaliteiten :smiling_imp: )

Ja, het is wel degelijk bijna terug normaal … maar soms zijn sommige opnames maar in de pas te krijgen als men meerdere malen het bekijken van de opname stopt en dan terug start met de optie “verder kijken”. Enkel op pauze drukken en dan verder gaan lost niets op.

Ook de klank/beeld hiaten bij een gepauzeerde live opname (uitgesteld kijken) zitten er nog in net zoals tijdens het EK voetbal … 

Toch nog werk aan de winkel Proximus! :grin:

Maar je hebt het niet bij live kijken dacht ik toch.

Reputatie 1

@Regulus en @NicoR Ik heb een aanpassing gedaan op jullie lijn. Kan je dit eens uittesten?

Dank u … maar ik zie voorlopig geen verandering. Ik heb wel geen enkele hardware herstart … Nieuws om 7u uitgesteld bekeken, met 2 minuten vertraging of zo … en na een 10 tal minuten schokt het treintje moeizaam verder met bevrozen frames, Evenepoel zien finishen een beetje zoals de processie van Echternach LOL 

Na herstarten van alle apparatuur, is er zeker geen sprake van verbetering. Wel integendeel.

Mag ik vragen voor een effectieve ingreep om mij terug de kwaliteit te verstrekken die ik voordien had (en waarvoor ik betaal).

Ik ervaar nu storingen tijdens het televisie kijken en zappen en kan eigenlijk momenteel nauwelijks nog naar opnamen kijken. M.a.w., er wordt mij niet geleverd waarvoor ik betaal …

Graag actie a.u.b.

Daarvoor zal je moeten wachten tot maandag aangezien niemand van proximus zelf hier in het weekend langskomt.

Zij kunnen dan beslissen of een eventueel een technieker moet gestuurd worden om alles na te kijken.

PS:In het weekend kun je wel de helpdesk opbellen 0800 22 800 tot 22u.

welke snelheid haal je eigenlijk als je een http://speedtest.net doet als je met pc of laptop aangesloten bent met utp netwerkkabel rechtstreeks aan de bbox mdem/router.

is dat nog altijd ca. 350 Mbps download, ca. 30 Mbps upload, 4 ms ping voor een fiberverbinding.

Of heb je een v7 decoder misschien!

Zoals ik net schreef in een andere discussie … 

“Ja, gisteren was er een opname die volledig niet kon bekeken worden, compleet bagger! … het leek wel of er een oude TV uit de jaren 60 stond waarvan de antenne gekraakt was! Regenboogkleurige vegen/blokjes doorheen het ganse scherm beeldstukken van diverse tijdslijnen die doormekaar liepen .. gewoon een waardeloze opname …”

BTW vreemd genoeg heb ik naar een opname van een andere zender gekeken met slechts 1 of 2 korte “freezes” … Worden verschillende zenders opgenomen op verschillende server-clusters?  “

 

Hopelijk gaat het niet van kwaad naar nog veel erger! :wink:

Reputatie 1

welke snelheid haal je eigenlijk als je een http://speedtest.net doet als je met pc of laptop aangesloten bent met utp netwerkkabel rechtstreeks aan de bbox mdem/router.

is dat nog altijd ca. 350 Mbps download, ca. 30 Mbps upload, 4 ms ping voor een fiberverbinding.

 

Doet er dat iets toe? Als ik met een meting draadloos op m'n laptop al quasi de maximumwaarden haal voor het type verbinding dat ik hier heb, wat kan een meting bekabeld daar meer leren?

't Ligt niet aan mijn verbinding m.i. Alles functioneert normaal, zowel rechtstreeks op m’n televisie (Eurosport iPlayer, Red Bull TV, YouTube), beide laptops en smartphone. Ik kan enkel vermoeden dat het aan de decoder ligt, of aan intern geklooi bij Proximus.

Reputatie 1

Of heb je een v7 decoder misschien!

v6, zonder twijfel.

...

@Regulus ik heb ook uw lijn getest. Bij de eerste decoder (V5) zie ik niet onmiddellijk een oorzaak, de 2de decoder kan ik niet helemaal uitlezen waardoor ik ook daar geen reden zie voor de problemen met je opnames. Ondervind je dit op beide decoders ? 

Dank u om dit op te volgen. 

Ik heb een paar dagen geen TV gekeken wegens andere sociale engagementen, maar gisteren avond laat heb ik totaal geen problemen meer gezien … (op de V6) (nog niet gekeken via de V5c maar ik denk niet dat het daar nog specifieke problemen zou moeten geven omdat ik denk dat de strubbelingen ontstaan voor het signaal op decoders terecht komt … JMHO) 

snelheid doet er zeker toe zeker bij een v7 decoder, vandaar mijn vraag of je mss een V7 decoder hebt.
Daarom ook dat er dikwijls aangeraden wordt, als je enigszins kunt , van de V7 rechtstreeks met de bbox te verbinden met utp netwerkkabel!

Reputatie 7
Badge +4

@Regulus Houd ons gerust op de hoogte moest je toch nog problemen ondervinden. Kan je dan toch eens testen op dat moment of je het probleem ook op de andere decoder ondervindt ? Dat kan ons dan toch meer info geven over waar we de oorzaak juist moeten zoeken. 

Reputatie 1

Daarom ook dat er dikwijls aangeraden wordt, als je enigszins kunt , van de V7 rechtstreeks met de bbox te verbinden met utp netwerkkabel!

Had al duidelijk aangegeven in eerste post dat alles bekabeld is aangesloten ...

Weet ik maar dat is gewoon om aan te geven dat het minst problemen voorkomen met de v7 als die bekabeld aangesloten is

Hier bij mij, in Vilvoorde, net hetzelfde probleem. Het was gisteren niet te doen om een opname te bekijken. Ook het nieuws van 19u met replay bekijken is bijna niet te doen.Mijn bbox en v5 decoder wordt elke dag opgestart en zijn bekabeld verbonden.

En als je bv die opname dan bekijkt via Proximuspickx app-versie of web-versie, heb je dit probleem dan ook, kan mss interessant zijn voor de Prox medewerkers morgen als ze dit ook weten en kunnen doorgeven aan de betrokken dienst.

Er gebeuren nog mirakels… bij mij gaat het sinds 2 dagen weer feilloos. Hopelijk blijft het zo. Heeft Proximus misschien een foute instelling gevonden op zijn servers?

Ik begrijp er ook niks van want het was blijkbaar alleen in zone 02 maar daar waren er toch ook die geen problemen ondervonden !!!

Geen idee, maar heb momenteel weeral problemen met ondertitels die nu verschijnen zodra de tv aangezet is en niet meer kan uitschakelen!

Ga nieuw topic starten:

Het blijft echt geklungel bij proximus Picks!. Dit systeem is veel te vlug gelanceerd en vooraf onvoldoende uitgetest. Kan niet anders zijn!

Bij de simpele Scarlet provider die weliswaar minder zenders doorgeeft, had ik nimmer of nooit zulke problemen.

 

Ik heb exact dezelfde problemen op mijn 2 TV’s een met een V6 en de andere met een V5C. Haperen/stotteren bij het afspelen waarbij het beeld bevriest gedurende één tot meerdere seconden waarbij beeldframes verloren gaan, terugwinden en herbeginnen helpt. Bij uitgesteld kijken, zelfde probleem. En het blijven plakken met enorm verstoord beeld bij het zappen of bij het starten van het bekijken van een opname waarbij het zendersignaal blijft doorschemeren … 

Is begonnen tijdens het EK voetbal …  tenminste toen heb ik het de eerste maal opgemerkt.
Duidelijk ergens een bug ingevoerd met een update! 

herstarten of resetten bbox en decoder helpt niet dan?

Reageer