Technische fiche van series en films bij de Proximus TV gids

  • 12 September 2017
  • 21 reacties
  • 828 Bekeken

Reputatie 1
Ik mis in de 'samenvatting' van films en series de noodzakelijke (!) technische gegevens.
Bijvoorbeeld serie "True detective", Canvas wo 13.9, 23.10 u. Ik vind het heel belangrijk en nuttig te weten waar en wanneer die serie geproduceerd werd, welke jaargang, hoeveel afleveringen er hierin zijn èn welke aflevering het is in die reeks.
Ik moet naar de Humo app gaan of bij wie Telenet TV gids heeft, om dat dat te vernemen.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om bij Proximus TV gids ook aan te geven:
bvb "True detective" (USA, 2014; seizoen 1, aflevering 1 van 😎.
Kort bv ook voor vrij 15.9 : op Eèn: "Midsummer Murders", 2017, GBR, seizoen 19, aflev. 5 van 6; Toch handig en vooral nuttig om te weten!

En voor Films, bvb "Soleil trompeur" op Canvas zat. 16.9 : Russisch-Frans oorlogsdrama, 1994 !!! Waarom kan dat niet?
Zo simpel maar met een grote toegevoegde waarde!!! Ik vind dit niet zomaar een kleinigheid.

Het zou voor Proximus in zijn geheel een echte toegevoegde waarde zijn!!!
Ik zeg dit als een trouwe, totale Proximus gebruiker.

Hopelijk wordt er binnenkort werk van gemaakt.
Beste groeten.
Guy.

This topic has been closed for comments

21 reacties

Reputatie 2
Badge
Volkomen mee eens, Guy.

Zou inderdaad een enorme meerwaarde geven en iedereen in de mogelijkheid stellen om een serie op een goede en ordentelijke wijze te volgen.

DOEN Proximus zou ik zeggen en dan krijgt ge een kus van de juffrouw en een bank vooruit !!!!!
Reputatie 7
Badge +4
Dag Guy,

Ik heb je opmerking doorgegeven naar de ingenieurs van ons tv platform, zodat ze hier rekening mee kunnen houden bij de verdere ontwikkeling van de tv menu's.

Het seizoen en de aflevering kan je trouwens wel al zien, dit staat in de afbeelding van de opname, alleen het totaal aantal episodes van het seizoen staat er niet bij.

Groeten,

Kim
Reputatie 2
Badge
Kim,
Dan toch enkel op jouw TV denk ik.
Keek net naar de afbeelding van "Downton Abbey" en "Loved Ones" van deze namiddag....niks van seizoen en/of aflevering te zien hoor. Enkel uitzenduren en titel.
Kan me trouwens niet herinneren dit ooit al gezien te hebben
Groetjes
Rony
Reputatie 1
Inderdaad Ronny; dat moet enkel jouw TV bestaan, Kim.
Ik werkte mijn decoder voor de opnames nog eens bij (Stekker uit en in), en ...opnames die ik miste staan er nu wel bij:
Datum en uur van opname staan bij de opnamen, maar goed, stel je voor dat dat ook niet het geval zou zijn...
Conclusie: niets van jaargang of nr van aflevering te zien en waarom moet voor bijwerkingen zelf mijn stekker uit halen en weer insteken???
Mogelijk zijn er weer nieuwe decoders voorhanden??? Laat het 'ons' dan weten aub.
Kim, laat het niet aanslepen bij de ingenieurs van het TV platform!!!
Laat ze echt empathie tonen naar de klant!
Groeten, Guy.
de nieuwste decoders v5 en v5 mini hebben allemaal de zelfde interface en nu recent als de laatste NTE interface erop staat ook bij de V4 decoder
​Excuses Guy, vergeten bij vermelden dat het enkel voor de NTE interface is, indien je nog de oude menu's hebt, ga je vrees ik nog even geduld nodig hebben tot de nieuwe software eraan komt voor jou.

Ronny, ik zie dat jij het zelfde type decoder hebt als ik met dezelfde softwareversie als ik heb, jij zou dus ook episodes moeten zien.


Dit is een foto van mijn beeld, ik heb getest met Downton Abbey omdat je dit als voorbeeld gaf, zoals je kan zien staat in de foto (vlak boven vandaag) S5-E4.
Reputatie 2
Badge
Kim,

Dit is een schermafbeelding van een OPGENOMEN aflevering.
Wat we bedoelen is dat de gegevens ook zichtbaar zijn in de details van het menuscherm ALVORENS het op te nemen.
Dus op het gewone menu.
Als het kan bij een opgenomen aflevering moet het toch een fluitje van een cent zijn om het ook te laten zien bij het detailscherm van het menu.
Daar is jammer genoeg NIKS daarvan te merken.

Groetjes
Rony
Reputatie 1
Excuus, ik, en vele anderen, versta niets van NTE...v5...S5 E4... decoder zoveel '...!
Denk nu eens na!
Het gaat voor mij niet om de opnames maar gewoon over de programma gegevens in de TV gids!
En ja, daarna ook bij de opnames.
Daar vind ik nu tekstuele informatie met namen...al eens jaartal....dat is al prima.
Nu: zo moeilijk en technisch kan dat toch niet zijn om er: bvb " 2017, GB seizoen 19, 6/10 " bij te zetten.
of voor film: "1994, Russisch-Frans drama".
Mensen met oude decoders bij Telenet of bij Humo lezen dat toch ook gewoon bij die tekstuele gegevens!!!
Wachten op nieuwe software...? Gewoon bij schrijven moet er gebeuren!
Als men enkel technisch blijft denken zal er in de nieuwe software ook niet veel veranderen, vrees ik.
Voorstel: alle IT mensen, neem eerst eens de plaats in van een gewone (in dit geval TV kijkend) persoon die info zoekt op begrijpelijke manier; en werkt dat dan technisch uit.

Bedankt voor jullie begrip.
Beste groeten.
Guy
Volgens mijn pa is dat al jaren lang dat dit via alle kanalen aangeklaagd geweest is en dat ze maar een vb moeten nemen aan TN enz.... waar het wel kan , mss moeten ze eens van software leverancier verander 😉
Alle info over films en tvseries en veel meer, kan je vinden op de site van IMDB.COM zeer leuke site met ongelooflijke veel infoformatie en meer.
Reputatie 7
Badge +4
Rony, deze info is nog niet beschikbaar in te TV gids. Men laat dit op deze moment alleen zien bij opgenomen programma's.
Reputatie 2
Badge
Ja RobrechtB....de vraag blijft enkel : WAAROM ?

Denk niet dat je van de slimste moet zijn om te weten dat als je het kunt op scherm B je het ook, zonder de minste moeite, moet kunnen op scherm A......maar ja......de slimste zijn bij Proximus dikwijls ver te zoeken he...lolll

Wou dit maar ff kwijt 😎🍻
Reputatie 1
Ja Ronny, ik denk dat we mekaar begrijpen. WAAROM is dat blijkbaar zo moeilijk? Mogelijk moeten wij met de 'verantwoordelijken' een tas koffie gaan drinken en het nog eens duidelijk maken hoe gewoon onze vraag is, hoe nuttig ook, en vooral dat de oplossing niet moeilijk KAN zijn.
Beste groeten aan alle mensen van goede wil!
Guy.
misschien omdat er niet genoeg zijn die bij Prox hierover klagen, eerlijk gezegd ik heb daarover ook nog niet geklaagd, bij deze is dat dan ook gebeurd 😉
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het eens na laten vragen en dit is de info.

"Inderdaad, we voegen in een volgende software de seizoens en episodenummer toe.[/b]

Andere info gaan we niet toe voegen. Uit testen bleek dit minder relevant voor het merendeel van onze klanten.

We willen ook vermijden dat we het scherm overladen met al te veel info."
Reputatie 1
Deze geplande software (waarvan sprake) halen jullie bij IMBD.com (gekocht?) (zie inbreng van TOR_01).
Daar staat op de foto van de serie episode inderdaad S1-E3... EN zo zie je dat bij Proximus TV app op mijn smartphone.
Kim, hier ook al actief, toonde er al een voorbeeld van.
HEBBEN JULLIE DE KLANTEN DAAR ECHT OVER ONDERVRAAGD?,,,IK TWIJFEL DAAR ERG AAN.
EEN MEERDERHEID IS VAAK "ZWIJGEND" ! EEN MINDERHEID ZIJN DE MENSEN DIE HET ECHT WILLEN !!!
Die software info is totaal onvolledig en klant onvriendelijk!
En trouwens, als je niet het totaal aantal afleveringen er bij noteert hebben de mensen onvolledige info.

RobrechtB de info die je kreeg getuigt van een negatieve houding (van het TV platform?)
1. we gaan (onvolledige) info toevoegen (later...we zullen zien)
2. andere info voegen we niet bij.
3. We gaan scherm niet overladen...
Wie is WE ???
RobrechtB dring nog eens aan om positief te reageren; in de zin van: we gaan ons best doen om echte info voor de klant te brengen; want bij de concurrentie kan dat WEL zonder het scherm te overladen.
"GB, 2017 S8 E2/3". IS DAT NU ZO VEEL???
Ik zou die persoon die je die info leverde wel eens willen spreken! Leg hem of haar dat maar eens voor.

Excuus dat ik wat geïrriteerd reageer maar ik denk dat ik iets goed wil doorgevoerd zien voor
JA een "zwijgende meerderheid" en sprekende "minderheid". Ook voor Proximus zelf!
Beste groeten.
Guy.
Reputatie 1
Ik wil even herinneren aan de vraag en wens van velen om betere informatie bij series en films.
Aanleiding is de nieuwe reeks op npo3 "Before we die" .
Ik had het kunnen denken: bij Proximus tv gids GEEN INFORMATIE BESCHIKBAAR.
Ik za even helpen GOED OPLETTEN Hé!!!
LEER DAAR NU EENs VAN AUB !!!!!!
Bron: Humo.

Huur eventueel hun software....

BEFORE WE DIE
NPO3

zaterdag 6 januari | 20:25 - 21:30
Zweeds-Duits-Noorse misdaadserie (2017)
(2017, DEU, NOR, SWE, 65 min)
HD
Hanna Svensson is een politieagente met een hoog moreel besef en sterke principes. Twee jaar geleden stuurde ze haar eigen zoon Christian naar de cel voor het verkopen van drugs. Hij is net vrijgelaten, maar tot haar grote spijt wil hij niks meer met haar te maken hebben. Wanneer haar collega en minnaar Sven verdwijnt, blijkt dat hij een geheim onderzoek aan het voeren was naar een ernstige zaak die het criminele milieu op z'n kop kan zetten. Hanna heeft maar één kans om dat te verhinderen: de infiltrant 'Inez'.
Credits
Marie Richardson (Hanna)
Adam Pålsson (Christian)
Magnus Krepper (Björn)
Seizoen 1, aflevering 1 van 10

Niet moeilijk hé!
Beste groeten.
Reputatie 1
...
Reputatie 1

Ontbrekende technische ESSENTIELE gegevens voor films en series.

Ik vraag dat nu al enkele keren per jaar…

Bij film:   uitleg en acteurs...ok

                Heel belangrijk, LAND VAN PRODUCTIE EN JAARTAL !!!!! ontbreekt steeds!!!

                Een voorbeeld: GB, 2018

Bij series: Uitleg en acteurs ok; tegenwoordig vaak ook ok Seizoen en aflevering (wel vreemd: S09-E6)

                   Waarom ontbreekt: Productieland en jaartal en vooral het totaal aantal afleveringen van dat seizoen?

                  Ik geef een simpel voorbeeld:( B, 2019, SO9-E6/10).  Of duidelijker! : (B, 2019 serie 9 afl. 6/10)

 

Dat is toch niet zo moeilijk. Ik weet, jullie kopen dat ergens bij iemand die software en dergelijke maakt.

Maar laat dat dan toch optimaliseren of koop het elders, zoals Humo, Telenet en VRT Nu dat doen.

Maar DOE IETS DAARAAN AUB !!!!

Uw TV gids en heel Proximus is daar bij gebaat !!!!

 

Groet,

Guy

Reputatie 6
Badge +3

@Deprez Guy : Proximus heeft nu op dit forum een ideeënbus, wanneer een idee een aantal “likes” krijgt geven ze dit door voor onderzoek. Je zou het daar kunnen plaatsen. 

De ideeënbus – Hoe werkt het?

Heb je een suggestie voor ons? Wil je een idee doorgeven? Het kan maar zo makkelijk zijn. Of het nu gaat om het toevoegen van een bepaalde c…

 

Klik hier om naar onze ideeënbus te gaan