Vraag

Synchronisatie tussen app en decoder

  • 15 September 2022
  • 9 reacties
  • 238 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Er is blijkbaar geen (of gebrekkige) synchronisatie tussen de app en de decoder. Wanneer je een programma gedeeltelijk bekijkt via de app en later verder wil bekijken via de decoder, dan start het programma opnieuw op vanaf het begin. Er wordt dus geen rekening gehouden met het reeds bekeken gedeelte. Dit is wel heel vervelend en gebruiksonvriendelijk. Kan dit opgelost worden?


9 reacties

mss zou je kunnen proberen door de decoder even volledig stroomloos te zetten en zo mogelijks de synchronisatie in orde komt.

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor de reactie. Misschien kunnen we voortaan beter iedere keer voor het kijken de decoder opnieuw opstarten? Dit is blijkbaar voor tal van problemen de oplossing. Normaal lijkt mij dit evenwel niet...

Reputatie 1
Badge

Ik heb recent ook problemen met opnames plannen via de app en synchronisatie met decoder.

Tot voor kort verschenen bij opnames plannen via de app diezelfde geplande opnames direct in het menu geplande opnames via decoder op TV.

Sinds een maand kan ik die op decoder alleen zien als ik die afzet en terug aanzet..

Dus de decoder krijgt geen info door zonder die af en aan te zetten.

Een ander fenomeen is het doorspoelen van opnames. Als ik teveel forward vooral rond middernacht loopt de decoder vast en moet ik die af en aanzetten om alles aan de praat te krijgen.

 

Het resetten van router en decoder doe ik ook regelmatig.

 

 

Reputatie 2
Badge

Inderdaad, de decoder opnieuw opstarten lost veel problemen op. Toch vind ik het niet logisch dat men dit (bijna) dagelijks moet doen...

Reputatie 7
Badge +4

@dirk_018 @jowantje ik heb jullie lijnen nagekeken en bij allebei is de kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder niet optimaal. Dit kan ervoor zorgen dat de synchronisaties niet altijd gebeuren zoals zou moeten. Ik heb hiervoor al een aanpassing gedaan op het profiel van je lijn. 

Kan je eventueel eens testen met een (andere) rechtstreekse kabel tussen je modem en decoder ? 

Als je de decoder nog eens zou herstarten, kan je best eerst je modem en decoder afzetten, modem eerst terug opzetten en als alle lichtjes terug branden de decoder herstarten. 

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor de info. Mijn modem is via een wifi-booster verbonden met de decoder. Rechtstreeks met een kabel verbinden is niet mogelijk gezien de afstand van ongeveer een 10tal meter. Dit is reeds een aantal jaren zo en voorheen had ik hiermee nooit problemen. Hopelijk heeft jouw interventie beterschap gebracht...

Ter info: Het verbinden met een lange utp kabel (mag tot 100m lang zijn trouwens) is als test bedoelt daarom niet als definitieve oplossing, om zo vast te kunnen stellen of dit hiermee opgelost zou zijn.

Reputatie 1
Badge

Bij mij is het nu in orde na jullie interventie.

Met dank hier voor.

Reputatie 7
Badge +4

@dirk_018 Ben blij te horen dat het opgelost is bij u.

@jowantje Hopelijk is bij u ook alles in orde nu. Hou ons gerust op de hoogte. 

Reageer