Vraag

Switch tussen bbox en v6 decoder

  • 31 August 2021
  • 7 reacties
  • 701 Bekeken

Mijn v6 decoder is momenteel rechtstreeks aangesloten op mijn bbox v3. Omdat ik mijn tv ook wil verbinden via de kabel heb ik een switch gekocht die ik wil tussen de bbox en decoder hangen.

Maar dit werkt niet. Zodra ik alles aansluit werkt het voor enkele momenten maar als ik de decoder na bijvoorbeeld een uur terug aanzet blijft het laadscherm laden.

Schema:

bbox -utp-> switch -utp-> v6 decoder
-utp-> tv

 


7 reacties

Ondersteunt je switch igmp snooping? 

anders kun je mss je TV connectie laten maken met de bbox via wifi dan heb je geen switch nodig! 

TBI: IGMP snooping - Wikipedia

Mijn switch ondersteund geen IGMP snooping. Ik las wel al dat eentje kopen die het wel ondersteund (bijvoorbeeld GS105Ev2) het probleem niet altijd oplost. Is dat nog steeds het geval?

Als ik rechtstreeks verbind met bbox werkt alles wel correct.

Mijn modem staat iets te ver van de tv om draadloos te verbinden, hij verliest vaak de connectie. 

Voor de GS105E weet ik dat die werkt, deze ondersteunt IGMP snooping (is out-of-the-box enabled).

ik heb zelf geen ervaring  met de GS105Ev2 (5 ports switch 10/100/1000 Mbps) werkt goed met IPTV naar wat ik van sommigen gehoord heb!

En blijkbaar werkt een Netis ST3105GS ook zonder problemen.

@Martin ik heb de switch vervangen door de Netgear GS105E met igmp ondersteuning maar heb nog steeds problemen.

Setup ziet er nu zo uit:

bbox -utp-> switch (GS105E) -utp-> v6 decoder
-utp-> tv
-utp-> access point voor extra wifi

Het vreemde is: deze setup werkt een 5 minuten wel en dan valt het internet weg:

  • de video van de decoder blijft spelen maar navigeren in het menu bijvoorbeeld gaat niet meer
  • ik merk dan ook dat de wifi via mijn access point die achter de switch zit wegvalt

Na enkele minuten komt het internet dan wél terug. Navigeren op de decoder gaat terug en heb terug verbinding via de wifi.

Nadat het enkele minuten goed gaat valt het nadien terug weg. En zo blijft het zich herhalen.


Omdat precies alles achter de switch regelmatig wegvalt: kan het niet aan de bbox router/modem liggen?

Probeer eens als je alleen de V6 decoder aansluit op je switch dus op de switch utp TV uittrekken als ook de utp AP

Reputatie 7
Badge +4

ProSAFE Plus Configuration Utility (netgear.com)

→ p11 -12 gebruikershandleiding (IGMP snooping alhoewel dit in principe by default ok zou moeten zijn)

&

eventueel kunnen troubleshooting & firmware/software updates mischien soelaas brengen

GS105E | Plus Switch | NETGEAR Support

Bij de 105e moet je niks instellen aansluiten en alle werkt zonder probleem ook decoders enz , alleen met de V6 heb ik nooit uitgetest.

 

Reageer