Beantwoord

Studio100 Go app mobile


‘THINK POSSIBLE’….. not really. 

Het relaas so far hoe je aan abbo neemt op Studio100 Go via een mobile abonnement:
1. Via mobile het abonnement genomen. Na 24u zou het moeten werken, maar dat was na 48u nog niet het geval. Contact opgenomen via de hulpdienst. 
“Meneer, via mobile kan U helemaal geen abonnement nemen op studio100 go pass, daar heb je TV voor nodig.”…. Dit gesprek duurde ongeveer 30 minuten waarbij ik met handen en voeten uitgelegd heb dat het wel degelijk kan, zie de website etc. , m’n heeft me doorverbonden met iemand die het dan wel begreep en die zou het oplossen. “Tegen morgen zou het in orde moeten zijn meneer.”
2. 3 dagen later: Ja, meneer, ik snap het niet, zou moeten werken. Hebt U de app al eens proberen opnieuw te installeren. Ja, mevrouw, heb ik al gedaan, alsook alles driemaal dubbel nagekeken aan mijn kant. Alles werkt naar behoren, maar de app niet. ‘Ik heb geen geldig abonnement’ krijg ik als melding… “Blijft U even aan de lijn meneer”. 40 minuten later. Ja, alles zou eigenlijk moeten werken meneer. We melden het aan Studio100, want het ligt bij hun. Check morgen nog eens. 
3. Na 4 weken, 6 telefoons van telkens minimum 1 uur en steeds opnieuw via een keuzemenu waar je bij god niet weet welke knop in te drukken om de juiste persoon te krijgen, nog steeds geen werkende app. Vandaag opnieuw gebeld, en de experts gaan mij terugbellen. 
Als ik het antwoord mag raden zoals reeds 4 maal gekregen:
“Ja, meneer, aan onze kant is alles correct, maar zal bij studio100 liggen. We hebben hun een mail gestuurd en dan zou het wel opgelost moeten zijn.”. 

Deze samenvatting heeft dus al pakweg 8 uur gekost van telefoons, uitzoeken via app, zelfs mails naar Studio100… en vooral blijven denken:
“THINK POSSIBLE”

 

… nog steeds wachtende op een oplossing. 

 
icon

Beste antwoord door HadewychT 31 May 2021, 16:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@FrankDW Hierbij wat uitleg en tips om te overlopen.

Studio 100 GO Pass bestellen en gebruiken | Proximus

  • De app kan enkel in België geïnstalleerd worden. Daarna kan de klant de app ook in het buitenland gebruiken.
  • De klant geeft een e-mailadres door om de app te activeren en moet daarna de activering ook via mail bevestigen, anders wordt deze terug gedeactiveerd.
  • De klant kan een profiel aanmaken of de app ontdekken zonder profiel. Als hij klikt op "Ontdek zonder profiel", krijgt hij een overzicht van de content.
  • Als de klant een filmpje aanklikt met een hangslot, krijgt hij de mogelijkheid om zich in te loggen. Daarna vult hij zijn MyProximus login en wachtwoord in.
  • Zodra login/wachtwoord correct zijn ingevoerd, krijgt de klant toegang tot alle content.

Lukt het hierna nog niet? Laat dit dan gerust weten en stuur eventueel een printscreen door van de foutmelding.

Groetjes,
Antonella

Beste,

Dank je wel voor jouw mail. Echter, indien U m’n mail goed hebt gelezen dan zal U begrijpen dat ik al lang voorbij deze ‘basis’ qua oplossingen ben gekomen. Daarom ook dat al meer dan 7 van jouw medewerkers me een oplossing hebben beloofd, gezien de issue ‘blijkbaar’ bij studio100 ligt. Bij mij, én bij proximus ligt het zoals door jullie aangegeven ligt het niet. 

 
Ik wacht nog steeds op de oplossing. 
mvg.
frank 

 

Huidige status;

  • 7 keer gebeld, 1 maal terug gebeld geweest, gemiddeld 1 uur aan de lijn pakweg. 4 weken verder. Alles geprobeerd van Apps re-install, etc. No Studio100 so far.  

 

… en zo net ook de ‘expert’ gehoord (voicemail) die me vroeg “of ik de app als eens verwijderd had en opnieuw geïnstalleerd. … Of op 4G eens geprobeerd.” Maw. al m’n vorige uren aan gesprekken en zoektocht naar de issue worden niet echt genoteerd, of niet gelezen… want deze fase zijn we nu -dacht ik-  toch al voorbij?!

Zoals door de collega’s reeds aangegeven, het probleem ‘zou’ bij Studio100 liggen, maar het is blijkbaar niet zo eenvoudig om in deze nu 4 weken iemand te kunnen contacteren bij Studio100 hierover.…..  

 

 

To be continued. 
 

 

 

Status update:

Ik dacht, ik ‘cancel’ het abonnement eens en start van nul. wie weet….. 

Via de app op m’n iPhone bij opties gecanceld en opnieuw ‘besteld’… MAAR: de app zegt ‘het is niet mogelijk om studio100 app te nemen indien je geen proximus TV hebt? 



Nochtans zegt de app wel dat het kan bij aanvang, maw: Neem een studio100 go pass via TV ‘OF’ via gsm abonnement… 
 

 
 
Mocht er iemand bij proximus zijn die nu het echte antwoord weet, of het al dan niet kan, dat zou heel fijn zijn. Volgens de website etc. zou het alvast moeten kunnen…. 
 
tbc
 
 

… en voor diegene die hier nog wijs uit geraken…. via de website deze info: 

 
 
Reputatie 7
Badge +4

@FrankDW Je kan wel degelijk gebruik maken van de Studio100 app als je enkel een mobiel abonnement hebt. Je GSM-nr was echter niet aan je My Proximus account gekoppeld waardoor je die foutmelding kreeg. We hebben die koppeling hier nu gemaakt waardoor het normaalgezien zou moeten werken. 

@AntonellaD Kan jij de heractivatie aub bekijken ?

...wel ondertussen is er iets bizar gebeurd, maar dat is waarschijnlijk toevallig. Ik heb het abonnement nl. zo net stopgezet, om dan opnieuw aan te maken… mss werkt dat wel dacht ik… en idd plots na 4 weken, Uren ad telefoon en verkeerde info werkt het opeens… Maw. wat al deze medewerkers aan de telefoon niet konden vinden hebt U op quasi geen tijd kunnen oplossen. Ik kom je persoonlijk een fles champagne afgeven… of virtueel dan gezien corona… ;)

Ik zal het abo vernieuwen.

Op hoop van zegen dat het nu niet vastloopt.
Mvg.
Frank 

 

ps. misschien toch even de meldingen die ik kreeg dat ‘het NIET mogelijk is zonder een TV abo’, doorgeven aan de juiste diensten, want dat is nogal verwarrend… 

 
Reputatie 7
Badge +3

@FrankDW Ik heb de aanvraag tot de opzeg van de studio 100 go app geannuleerd omdat @HadewychT de koppeling met MyProximus en het correcte gsm-nummer in orde heeft gemaakt. Kan je zo even testen als het werkt en met iets laten weten? Alvast bedankt. Groetjes, Antonella

De app werkt naar behoren! 

Zo, vanaf nu kan ik alle films eindelijk in HD terug zien waar ik jaren aan meegewerkt heb. ;-)

Dank je wel!  

ps. een maandje extra gratis mag altijd hoor, gezien m’n ‘struggle’… ;-) 

 

Hi,

sorry maar ik kom er even op terug… nu blijkt dat het plots niet meer werkt… Je zei dat je de ‘cancelling’ van m’n abo had geschrapt, maar misschien is het toch doorgegaan? 

Kan je nog even nazien, aub? 

Concreet, je mag dus het ab gewoon laten doorgaan, met de gratis maand om te starten!

Alvast bedankt

Frank

 
 
Reputatie 7
Badge +3

@FrankDW de Studio 100 go pass staat actief op het nummer met 61 achteraan. Kan je nog eens opnieuw proberen? Je krijgt deze 2 maanden gratis. Ik maak het in orde via dossier 48322143. Groetjes, Antonella

Werkt perfect! Dank je wel! :)

btw. er is toch nog iets bizar ad hand. Wanneer ik ‘inlog’ op dit forum via myproximus dan lukt dat, wanneer ik echter dat via m’n e-mail en password doe (wat uiteraard exact hetzelfde is als dat van MyProximus) lukt het niet… is geen issue op zich, maar misschien is er nog ergens iets wat m’n account niet linked aan de account van het forum?  

 
Reputatie 7
Badge +3

@FrankDW Als je inlogt via MyProximus is dat inderdaad met het e-mailadres + wachtwoord van jouw MyProximus account. Als je echter inlogt via “gebruikersnaam + wachtwoord” dan is dat niet met het e-mailadres maar met jouw naam op het forum, bij mij AntonellaD, bij jou FrankDW. Groetjes, Antonella

 

 

ah, ok, got it!

Dank je wel! :)