Skip to main content
Beantwoord

Stotterend beeld na update

Hallo,

Enkele weken geleden heb ik een update gehad van de tvbox.

Sindsdien heb ik alweer stotterend beeld.  Bij live tv, maar ook ook bij het streamen (nog erger) via apps.  Ik word er helemaal kierewiet van.

Ik heb het gevoel dat het beeld/snelheid niet kunnen volgen.  Ik heb de heleboel al meerdere keren herstart.  Dat helpt ietsje, maar niet lang.

Wat kan hier aan gedaan worden ?  Als dit zo blijft, overweeg ik serieus om van provider te veranderen.

Alvast hartelijk dank !

Groeten

Beste antwoord door Virga-Carla

Ik heb ondertussen de cache gewist van de GoPlay app en het lijkt terug in orde.

Allemaal bedankt voor jullie hulp ! Enorm geapprecieerd !

Ik hoop dat het probleem opgelost blijft, zo niet, dan open ik wel een nieuwe topic.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

20 reacties

Martin
  • 33258 reacties
  • 8 februari 2025

@Virga-Carla De PX moderatoren komen pas maandag hier terug langs.

Je zou ook eens de internet box kunnen →  resetten.

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 8 februari 2025

Dankjewel voor de reactie.  Benieuwd wat de moderatoren te zeggen hebben.  Zou het kunnen dat de internet box te oud is voor het type tvbox dat ik heb ?  Bbox3 vs V7 ?

Martin
  • 33258 reacties
  • 8 februari 2025

@Virga-Carla  In feite niet ik heb met de oude bbox3V+ geen problemen ondervonden met mijn V7 decoder, het was nochtans ene van eerst hardware versie 1. Iemand die dan wel problemen ondervindt met zijn v7 en die problemen zijn verdwenen na vervanging van een ouder bbox die zal dan weer anders spreken, kortom  daar kan je nie met zekerheid op antwoorden dat dit echt uw probleem is. 

Daarom dat ik voorgesteld heb om je bbox eens te resetten > klik op de link resetten  in mijn vorige bericht .

Is je decoder rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan de bbox.

Mutlie
  • 1975 reacties
  • 8 februari 2025
Martin schreef:

@Virga-Carla  In feite niet ik heb met de oude bbox3V+ geen problemen ondervonden met mijn V7 decoder, het was nochtans ene van eerst hardware versie 1. Iemand die dan wel problemen ondervindt met zijn v7 en die problemen zijn verdwenen na vervanging van een ouder bbox die zal dan weer anders spreken, kortom  daar kan je nie met zekerheid op antwoorden dat dit echt uw probleem is. 

Daarom dat ik voorgesteld heb om je bbox eens te resetten > klik op de link resetten  in mijn vorige bericht .

Dat zal ikke dan wel zijn zeker ? 😉
Maar ja, zat wel met een hopeloos verouderde Bbox3 (zonder v+) die werd vervangen door een internet box

Martin
  • 33258 reacties
  • 8 februari 2025

Nee niet alleen op u in het algemeen want je bent niet de enige waarvan een oude bbox verdacht werd omdat die te oud was. Dit hangt ook nog af van hoe zwaar je eigenlijk het wifi- /ethernet netwerk belast met toestellen die verbinding maken, want in dit geval heeft de Internet box wel een pluspunt. 

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 8 februari 2025
Martin schreef:

Ja die is verbonden met een netwerkkabel, ttz heb utp aansluiting in de woonkamer, maar bbox3 zelf staat in de garage.

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 8 februari 2025
Mutlie schreef:
Martin schreef:

Dat zal ikke dan wel zijn zeker ? 😉
Maar ja, zat wel met een hopeloos verouderde Bbox3 (zonder v+) die werd vervangen door een internet box

Heb ook zo eentje “zonder v” vermoed ik.  Een tijdje geleden bevroor het beeld telkens bij het bekijken van dingen die ik opgenomen had.  Heb toen een nieuwe tvbox gekregen.  Nu heb ik meer miserie dan ervoor :-(    

Martin
  • 33258 reacties
  • 8 februari 2025

@Virga-Carla Je hebt me nog altijd niet verteld of je de bbox3 al gereset hebt?

Als je een bbox3V+ dan staat dit gewoon vooraan links op de je bbox3 vermeldt.

Op de oudere bbox3 zie je dit 

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 9 februari 2025

Neen nog niet, ga ik zeker straks of morgen doen.  Moet eerst tijd hebben om er ongestoord aan te beginnen en te kunnen afwerken.  Hou je op de hoogte.

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 9 februari 2025

Zo, bbox3 gereset en tvbox terug volleg gereboot.  Probleem is jammer genoeg niet opgelost.

Martin
  • 33258 reacties
  • 9 februari 2025

Je hebt ook een inbouw of opbouw utp stekkerdoos in de woonkamer zoals je aangegeven hebt.

Heb je de mogelijkheid om met een voorlopige lange utp netwerkkabel die je over de grond legt om zo de TV box rechtstreeks met de bbox3 te verbinden?

Is het nu een bbox3V+ die je hebt of is het een ouder model?

De PX moderatoren kunnen eventueel morgen ook beslissen om in geval het een oude bbox3 is om die om te ruilen.

Zij kunnen ook altijd eens natrekken of er fouten waar te nemen zijn op je lijn.

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 10 februari 2025

Zal ik eens moeten kijken of de kabel lang genoeg is om dat te testen.

Het is een bbox3, dus het oudste model.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2092 reacties
  • 10 februari 2025

@Virga-Carla Hoe heb je je modem gereset? Ik zie namelijk enkel dat hij is gereboot.

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 10 februari 2025
DaisyS schreef:

@Virga-Carla Hoe heb je je modem gereset? Ik zie namelijk enkel dat hij is gereboot.

Dag Daisy, met punt van balpen in reset gaatje.  

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2092 reacties
  • 10 februari 2025

@Virga-Carla Zijn alle lichtjes uitgegaan? Kan je dit nogmaals doen?

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 10 februari 2025
DaisyS schreef:

@Virga-Carla Zijn alle lichtjes uitgegaan? Kan je dit nogmaals doen?

Niet uitgegaan en gisteren 2x geprobeerd.  Ik probeer straks nog eens.

Mutlie
  • 1975 reacties
  • 10 februari 2025

Heb je de reset knop wel voldoende lang ingedrukt? (20 seconden)

Martin
  • 33258 reacties
  • 10 februari 2025

@Virga-Carla 

Gewoon blijven ingedrukt houden tot het ‘power’ lampje vooraan enkel en alleen nog blijft oplichten en dan pas loslaten.

Als je reset gelukt is zal het ook tamelijk lang duren vooraleer DSL lampje continu gaat blijven oplichten.

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 10 februari 2025

Ja, had reset knop voldoende lang ingedrukt.

Net nog geprobeerd, met timer, 20 sec.  Lampjes bleven aan, gingen nadien wel om beurt uit en terug aan.

Dan nog een keer geprobeerd, terug met timer en het duurde 2min30sec alvorens alle lampjes uitgingen, behalve powerlampje.

Ben benieuwd of de reset nu gelukt is.  Even aan het testen geweest, voorlopig lijkt het oké, behalve bij het streamen via GoPlay app.  VTMGo is geen probleem, opgenomen programma’s lijken ook oké.

Ik zal misschien de GoPlay herinstalleren.

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • Antwoord
  • 11 februari 2025

Ik heb ondertussen de cache gewist van de GoPlay app en het lijkt terug in orde.

Allemaal bedankt voor jullie hulp ! Enorm geapprecieerd !

Ik hoop dat het probleem opgelost blijft, zo niet, dan open ik wel een nieuwe topic.