Vraag

Serieopname lukt niet

  • 17 November 2023
  • 25 reacties
  • 529 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Serieopname van het VTM nieuws van 19u lukt niet meer. Deze staat ingesteld, doch het nieuws wordt niet opgenomen. Ook in de lijst van de geplande opnames komt het nieuws niet voor. Pas wanneer de decoder herstart wordt komt de opname dan toch te tevoorschijn. Bij andere programma’s in serieopname zijn er geen problemen…

Wanneer komt er een aanpassing, zodat de herhalen niet langer worden opgenomen bij een serieopname????


25 reacties

Bij ons net hetzelfde sinds een 2-tal weken - serie opname van VTM nieuws lukte niet meer.
Verleden week contact opgenomen met technische dienst die van op afstand geen oplossing kon bieden - er werd dan beroep gedaan op een technieker die langsgekomen is - hij heeft bij gebrek aan betere oplossing onze V5 decoder vervangen door een V7 decoder.
Op het scherm was toen het serieopname symbool zichtbaar - probleem was blijkbaar opgelost.
Maar dan pas 2 dagen later gemerkt dat er slechts 1 opname werd “onthouden”, nml. deze van de dag zelf.
Bij het opnieuw programmeren van de serieopname komt o​​​​p het scherm van “geplande opnames” inderdaad slecht 1 aflevering van het nieuws (de dag zelf)  ipv. de reeks afleveringen van de daaropvolgende dagen.
Gevolg: nog steeds geen serieopname mogelijk.
Blijkbaar werd dit probleem al 3 maanden geleden aangehaald in een andere topic - zie “vrt-nws-serie-opname-19u-lukt-niet-meer” - ref. 58756

Bij mij identiek hetzelfde probleem !

Reputatie 7
Badge +5

@jowantje @Marc BO @Georgius Ik heb even nagevraagd of hier gekende problemen rond zijn. Ik kom hier op terug van zodra ik antwoord heb.

Bij mij hetzelfde probleem met vtm nieuws van 19 uur. Blijkbaar ook met andere programma's, fact checkers denk ik en Endavour.

Yellowstone op vtm3 wordt nu uitgezonden,  rond 20:30 stond het nog bij geplande opnames. Het staat niet bij opnames en als ik naar de tv gids kijk staat er wel een cirkeltje maar niet in het rood.

Het is dus niet opgenomen. 

Update: een goede 5 minuten geleden heb ik de stekker uitgetrokken, even gewacht, en terug ingestoken. Yellowstone en nog andere programma's zie ik nu wel bij de opnames staan.

                                 ?

 

Hebben jullie dit probleem ook als het VTM Nieuws manueel per aflevering als geplande opname ingesteld wordt, namelijk dat het dan bij geplande opnames niet goed weergegeven wordt?

De oplossing voorgesteld door christiaan15352 werkt bij mij niet.

 

TBI: Deze oplossing werkt alleen als het een kwestie is dat de synchronisatie niet goed verlopen is met de decoder, maar altijd wel de moeite om dit eens te proberen.

Reputatie 2
Badge

VTM nieuws per dag als ‘op te nemen’ instellen werkt wel. Serieopname lukt niet...

Reputatie 7
Badge +5

@Allen ik wacht momenteel nog op antwoord van mijn collega’s.

@rsca_rsca 

Zojuist  nog eens een poging gedaan. Manueel. 

Vtm nieuws van 19 uur staat bij de geplande opnames  en in de prog.gids met een wit cirkeltje.

Serieopname vanaf deze avond werkt niet.

Op het tv-scherm komt de melding 'even geduld..´ 

voor ongeveer 10 seconden en verder niets.

Als ik serieopname voor morgen probeer dan staat er alleen morgen om op te nemen. 

@christiaan15352 

De decoder opnieuw opstarten lijkt het verholpen te helpen. De opname van het nieuws ergens volgende week staat nu terug bij geplande opnames.

Ter bijkomende info:

het kan zelfs gebeuren dat je niet alleen de decoder moet herstarten maar eerst de bbox en dan pas de decoder om dit weer synchroon te krijgen op je decoder, maar in de meeste gevallen krijg je het ook weer synchroon door alleen de decoder te herstarten.

Nu, 22:03, nog eens gekeken naar de geplande opnames. Alle afleveringen tot en met 4/12 staan in de lijst van geplande opnames. 

Probleem opgelost?

Factcheckers dat ik al heb gezien wordt terug opgenomen. Dat gooi ik er dan wel af.

Herhalingen moet ik niet hebben, van bake off worden ook alle uitzendingen opgenomen. 

Ligt dat aan de zender, indien ja dan moeten ze de zenders die dat doen een flinke boete geven voor energieverspilling 

@DaisyS 

Bedankt, serieopnames VTM nieuws zijn opnieuw normaal mogelijk.

Het ´vtm nieuws 19 uur´ is opgelost maar kunnen we even terug gaan naar het begin,  daar staat

´Wanneer komt er een aanpassing, zodat de herhalen niet langer worden opgenomen bij een serieopname????´

Hetgeen mij enorm stoort is dat als ik op VRT1 het journaal van 13 uur programeer ook de uitzendingen  van 19 uur worden opgenomen. 

Niet de ´laat en ´update´ versies. Als ik die 2 versies programeer worden enkel die opgenomen. 

Bij de concurrentie,  om geen naam te noemen,  kun je die nieuwsuitzendingen afzonderlijk opnemen. Ik zou denken dat dat iets te maken heeft met een unieke codering waar iets mee fout loopt.

Alvast bedankt voor uw/jullie hulp. 

Christiaan. 

@DaisyS 
Thx Daisy !

Reputatie 7
Badge +4

Het zijn inderdaad de zenders die een code moeten doorgeven per serie die dan bepaald welke afleveringen opgenomen worden. 

Reputatie 2
Badge

Geeft de zender dan een andere code door aan Telenet? Daar lukt het blijkbaar wel om herhalingen te vermijden bij serieopnames...

Geeft de zender dan een andere code door aan Telenet? Daar lukt het blijkbaar wel om herhalingen te vermijden bij serieopnames...

 

Interessante vraag. @HadewychT@DaisyS is hier meer info over?

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca Wat er aan Telenet is doorgegeven hebben wij geen idee van. Dus vermoedelijk zal dit toch een verschil zijn.

Reputatie 2
Badge

@DaisyS toch maar een flauwe reactie… misschien eens informeren bij de zenders?

En langs de andere kant als de zenders naar de verschillende operatoren codes doorsturen voor de rechtstreekse uitzendingen en dan andere codes voor de herhalingen, dan is de vraag gaat Proximus dit ook binnenkort integreren in hun systeem of niet?

De EPG , elektronische programma gids, bestaat die nog? Voor zover ik weet heeft die , per uitzending/programma een unieke code zodat je niet opneemt wat al eens is opgenomen.Is dat misschien de oorzaak dat Proximus daar geen rekening mee houdt ?

 

Reageer