Vraag

Selectie van zenders in tv replay

  • 22 August 2023
  • 16 reacties
  • 267 Bekeken

Wie bepaalt er welke zenders in TV replay worden opgenomen ?

Waarom de ene zender dan wel en dan niet in TV replay.

Op deze manier is het lastig om programma’s te veolgen.

 

 


16 reacties

Reputatie 4
Badge +1

@Sony2 dat is volgens de uitzendrechten op streaming of deze buiten België mogen bekeken worden, de zender bepaald grotendeels ook of er terug kijk optie is en of er wordt voor betaald door de provider en dit mogelijk is per zender.

Reputatie 7
Badge +1

@Master-magic Kan het zijn dat op de zenders Play 4,5,6 en 7 de relay weg is. Gisteren waren die weg. Of is dit een storing 🤔

Reputatie 4
Badge +1

@Master-magic Kan het zijn dat op de zenders Play 4,5,6 en 7 de relay weg is. Gisteren waren die weg. Of is dit een storing 🤔

Zal een storing zijn, Vlaamse zenders vallen in het onderdeel van terugkijk tv actief, of moet zijn dat Proximus dit onlangs heeft veranderd, daar kan alleen Proximus een antwoord op geven.

@Sony2 dat is volgens de uitzendrechten op streaming of deze buiten België mogen bekeken worden, de zender bepaald grotendeels ook of er terug kijk optie is en of er wordt voor betaald door de provider en dit mogelijk is per zender.

@Master-magic Ik snap ergen iets niet goed, waarom kan je dan geen replay doen binnen Belgie, is het dan niet gewoon de zender die bepaald of replay mogelijk mag zijn of je nu in Belgie of buiten belgie bent?

Reputatie 4
Badge +1

@Martin idd de zender beslist dit, dat zijn uitzendrechten waar ze over beslissen of dit mag of niet, maar de provider betaald er ook deels voor, zo is dit bv mogelijk bij Telenet om bijna alle programma’s op npo terug te kijken, weet niet of dat kan bij Proximus.

Reputatie 7
Badge +5

@Sony2 @Antoon1  @Master-magic  @Martin Globaal gezien kunnen we zeggen dat het al dan niet geactiveerd zijn van TV Replay afhangt van de toelating van de zenders. Zo zijn er zenders waarop geen TV Replay actief is omdat die zenders ons daar (voorlopig) geen recht toe geven, en zo zijn er ook zenders waar TV Replay wel actief is als dusdanig maar waarbij voor sommige programma's de TV Replay-functie gedeactiveerd is. Dat heeft te maken met de verplichting die die tv zenders ons opleggen om bepaalde programma's te blacklisten oftwel niet actief te maken via TV Replay.

 

Ik hoop dat dit een duidelijk antwoord is. 

Reputatie 7
Badge +1

@Sony2 @Antoon1  @Master-magic  @Martin Globaal gezien kunnen we zeggen dat het al dan niet geactiveerd zijn van TV Replay afhangt van de toelating van de zenders. Zo zijn er zenders waarop geen TV Replay actief is omdat die zenders ons daar (voorlopig) geen recht toe geven, en zo zijn er ook zenders waar TV Replay wel actief is als dusdanig maar waarbij voor sommige programma's de TV Replay-functie gedeactiveerd is. Dat heeft te maken met de verplichting die die tv zenders ons opleggen om bepaalde programma's te blacklisten oftwel niet actief te maken via TV Replay.

 

Ik hoop dat dit een duidelijk antwoord is. 

@DaisyS Bedankt. Maar mijn vraag over Play4,5,6 en 7. Volgens mij werkt daar de relay op dit moment niet 🤔

Ter bijkomende info: bij mij lukt dit niet voor Play 4, 5 maar wel voor 6 en 7

Reputatie 7
Badge +1

Ter bijkomende info: bij mij lukt dit niet voor Play 4, 5 maar wel voor 6 en 7

@Martin Klopt even gechecked. Dacht zal ze allemaal van Play pakken. Meestal is alleen Play 4 en 5 waar we uitgesteld kijken 😉🤗

@Sony2 @Antoon1 @Master-magic @Martin Globaal gezien kunnen we zeggen dat het al dan niet geactiveerd zijn van TV Replay afhangt van de toelating van de zenders. Zo zijn er zenders waarop geen TV Replay actief is omdat die zenders ons daar (voorlopig) geen recht toe geven, en zo zijn er ook zenders waar TV Replay wel actief is als dusdanig maar waarbij voor sommige programma's de TV Replay-functie gedeactiveerd is. Dat heeft te maken met de verplichting die die tv zenders ons opleggen om bepaalde programma's te blacklisten oftwel niet actief te maken via TV Replay.

Deze uitleg houdt weinig steek nu plotseling is de tv replay terug mogelijk op de zenders waar die
2 dagen onbeschikbaar was. Dat moet toch een andere oorzaak hebben.
We betalen een flinke prijs voor een abonnement en moeten bovenop een hele boel reclame
slikken dan mogen we toch wel een goede service verwachten.
Reputatie 7
Badge +5

Wie bepaalt er welke zenders in TV replay worden opgenomen ?

Waarom de ene zender dan wel en dan niet in TV replay.

Op deze manier is het lastig om programma’s te veolgen.

 

 

@Sony2 Mijn eerder antwoord was op bovenstaande vraag. Deze gaat niet specifiek over de zenders van Play. Er is geen gekende storing of probleem geweest in de afgelopen dagen ivm tv replay.

Reputatie 7
Badge +1

Wie bepaalt er welke zenders in TV replay worden opgenomen ?

Waarom de ene zender dan wel en dan niet in TV replay.

Op deze manier is het lastig om programma’s te veolgen.

 

 

@Sony2 Mijn eerder antwoord was op bovenstaande vraag. Deze gaat niet specifiek over de zenders van Play. Er is geen gekende storing of probleem geweest in de afgelopen dagen ivm tv replay.

@DaisyS Snap het niet goed Martin en ik hebben 2 dagen geleden gemeld dat er problemen waren met tv replay op Play 4 & 5 🤔

Wie bepaalt er welke zenders in TV replay worden opgenomen ?

Waarom de ene zender dan wel en dan niet in TV replay.

Op deze manier is het lastig om programma’s te veolgen.

 

 

@Sony2 Mijn eerder antwoord was op bovenstaande vraag. Deze gaat niet specifiek over de zenders van Play. Er is geen gekende storing of probleem geweest in de afgelopen dagen ivm tv replay.

@DaisyS Snap het niet goed Martin en ik hebben 2 dagen geleden gemeld dat er problemen waren met tv replay op Play 4 & 5 🤔

Nu kan ik zelfs niet meer terugkijken op Play 4, 5, 6 en 7 .

Reputatie 7
Badge +5

@Martin Heb je dit nog steeds? Krijg je een foutmelding of zie je het tv replay icoontje niet staan?

@Sony2 Dat jullie dit hebben gemeld klopt maar ik spreek dan vooral over geen algemeen gekende storing. Er is geen melding bij ons gemaakt over dergelijk probleem.

@DaisyS 

voor al de PLAY zenders terug in orde bij mij.

@DaisyS ,

zie je het tv replay icoontje niet staan?

Het icoontje van replay was inderdaad niet aanwezig bij verschillende zenders waarbij

TV replay normaal aanwezig is. Ook de achterliggende melding dat de zender niet in

TV replay beschikbaar was verscheen op het scherm. Ik kan moeilijk aannemen dat

zenders voor enkele dagen hun uitzending uit TV replay willen verwijderen.

Ondertussen is de toestand al enkele dagen in orde.

 

 

 

 

Reageer