Vraag

rood scherm



Toon eerste bericht

33 reacties

Goedemiddag, 

Hier ook minstens 1 keer per week dat beruchte rode scherm waardoor geen enkele opname kan bekeken worden. Heel lastig. Mijn klantennummer is toegevoegd in het profiel. Bedankt voor uw hulp @DaisyS !

Reputatie 7
Badge +5

@Steffi Avet Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens voor je na.

Ik heb regelmatig hetzelfde probleem. Bij het starten van een opname krijg ik een rood scherm. Het enigste wat helpt is de decoder heropstarten. Is hier een oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +3

 Probeer dit eens :

Resolutie instellen op automatisch via de instellingen.in apparaat voorkeuren naar weergave gaan in de V7 decoder. daar resolutie op automatisch zetten.

Indien nog problemen resolutie instellen op 1080p50

 

Ik heb een gelijkaardig probleem zo om de 3 a 4 dagen. Het scherm wordt rood en groen, het lijkt me of de blauwe kleur wegvalt. De HDMI kabel uit de TV en terug er in lost het probleem op. HDMI kabel reeds vervangen, het probleem blijft. Helaas slechts 1 HDMI ingang op onze 20+ jaar oude Sony Bravia , de TV wil niet kapot, dus een nieuwe TV is niet aan de orde.

Reputatie 7
Badge +5

@Mascha @B.l. Kunnen jullie je klantennummer toevoegen aan het forumprofiel? Dan kijk ik het even voor jullie na.

Best wat meer uitleg geven voor de PX medewerkers als ze morgen hier de draad opnemen 

 * is je decoder aangesloten aan de TV bij middel van de meegeleverde HDMI kabel bij de V7 decoder

 * Voor alle zekerheid toch eens een andere HDMI ingang proberen op je TV

* is je decoder rechtstreeks aangesloten met netwerkkabel aan de bbox.

* heb je de decoder reeds herstart na eerst herstarten van de bbox. zie → hier

TIP:  Omdat de PX forummedewerkers je beter zouden zouden kunnen helpen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Wij krijgen ook vaak een rood scherm als we een aflevering willen herstarten.

Hoe komt dit toch?

Reageer