Vraag

Replay start-tijd programma ??+

  • 13 March 2020
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

Ik vraag me af van het nut van de Replay-functie…. Wanneer ik “McDonald &Dodds” wil bekijken start normaal startte om 20:40, moet ik ondertussen “Thuis” als 20 mins bekijken ! 

Kan iemand me deze belachelijke situatie uitleggen of is dit alweer een trucje van Proximus om replay+ te verkopen ?

 

 

4 reacties

Ik heb het inderdaad ook opgemerkt dat thuis veel later dan normaal begonnen is, het zal iets met de verandering in programmatie te maken gehad hebben , corona in het nieuws denk ik, maar zo frequent valt dit anders ook niet voor dat de programmatie om één of andere reden uitloopt ….

Ook opgemerkt. Ik zou verwachten dat men vanaf het einde van het vorige programma start en men de reclame erbij krijgt. Als zekerheid dat het alles bevat. Maar er gaat een heel stuk van het vorige programma bij. Ik vermoed dat er dus een commerciële strategie achter zit om de gratis functie om te zetten naar de betalende. Het is zoals de meeste freeware met een bijbedoeling.

Proximus is afhankelijk van de programmatie van de zenders die ze doorspelen, als er nu ineens, ik zeg maar, iets tussenkomt bv extra nieuws omtrent corona dan klopt die programmatie niet meer met de zenderlijst, daarom neemt proximus een kleinere marge om een programma iets vroeger (5 min) te starten tov de programmatielijst en een ruimere marge (30 min) na de voorziene programmatie dit om eventueel zo’n vertragingen op te kunnen vangen, maar als dit teveel uitloopt kun je natuurlijk stukken kwijt spelen, daarom raad men soms aan, als je iets belangrijks vindt om ook een programma die er na komt ook op te nemen zodat je niks mist van de opname want dat een programma vroeger begint dan voorzien valt heel zelden voor het omgekeerde wel.

Reputatie 7
Badge +3

Proximus is afhankelijk van de programmatie van de zenders doorspelen als er nu ineens ik zeg maar iets tussen komt bv extra nieuws omtrent corona dan klopt die programmatie niet meer met de zenderlijst daarom neemt proximus een kleinere marge om een programma iets vroeger (5 min) te starten tov de programmatielijst en een ruimere marge (30 min) na de voorziene programmatie dit om eventueel zo’n vertragingen op te kunnen vangen, maar als dit teveel uitloopt kun je natuurlijk stukken kwijt spelen daarom raad men soms aan, als je iets belangrijks vindt om ook een programma die er na komt ook op te nemen zodat je niks mist van de opname want dat een programma vroeger begint dan voorzien valt heel zelden voor het omgekeerde wel.

@Peter 14303 

Martin heeft het antwoord gegeven.

 

Geert

Reageer