Skip to main content
Vraag

Proximus Pickx app via Chromecast


  • Apprentice
  • 1 reactie

Ik heb gisteren een Google Chromecast Ultra aangeschaft. Na het downloaden van de pickx app (v. 5.1.2) op IOS (Iphone) mist de mogelijkheid om te streamen via/naar Chromecast. Lees: het Chromecast symbool ontbreekt.

 

In de appstore zelf en online lees ik niets over eventuele actuele problemen.

 

Alvast bedankt voor uw/jullie hulp.

 ​​

13 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 1243 reacties
  • 13 november 2019

Ik heb daar niet de minste ervaring mee, maar je kunt daar wat over lezen en hopen :http://www.chromecast-info.nl/vragen/chromecast-symbool-verschijnt-niet/

 


Martin
  • 33205 reacties
  • 13 november 2019

er zijn met Pickx en iOS al wat problemen gemeld geweest maar de proximus medewerkers kunnen dit beter weten of het eventueel ook om een bug gaat.

best ook de iOS versie erbij vermelden als ze dit eventueel moeten doorgeven aan de specialisten

NB: in ieder geval op mijn galaxy smartphone werkt het.

Ook mss eens de wifi-5.0-xxxx  op je bbox eens uitzetten om te testen of het dan lukt.


jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1525 reacties
  • 13 november 2019
LVO schreef:

Ik heb gisteren een Google Chromecast Ultra aangeschaft. Na het downloaden van de pickx app (v. 5.1.2) op IOS (Iphone) mist de mogelijkheid om te streamen via/naar Chromecast. Lees: het Chromecast symbool ontbreekt.

 

In de appstore zelf en online lees ik niets over eventuele actuele problemen.

 

Alvast bedankt voor uw/jullie hulp.

 ​​


welke IOS versie gebruik je momenteel op dit toestel ?


  • Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 14 november 2019
Cvanloon schreef:

Ik heb daar niet de minste ervaring mee, maar je kunt daar wat over lezen en hopen :http://www.chromecast-info.nl/vragen/chromecast-symbool-verschijnt-niet/

 

Martin schreef:

er zijn met Pickx en iOS al wat problemen gemeld geweest maar de proximus medewerkers kunnen dit beter weten of het eventueel ook om een bug gaat.

best ook de iOS versie erbij vermelden als ze dit eventueel moeten doorgeven aan de specialisten

NB: in ieder geval op mijn galaxy smartphone werkt het.

Ook mss eens de wifi-5.0-xxxx  op je bbox eens uitzetten om te testen of het dan lukt.

 

→ Via Netflix (en andere diensten) komt het symbool wel tevoorschijn. Enkel bij de Pickx app lijkt het niet te werken. Meermaals herstart.
 

jonathandr schreef:

 
welke IOS versie gebruik je momenteel op dit toestel ?

 

→ IOS 13.2


  • 0 reacties
  • 15 november 2019

Lukt het wel met andere type toestellen om de Chromecast aan te sturen?


  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 18 december 2019

Zelfde probleem hier, meest recente padOS en pickx is ook up to date.

 

Triestig hoe zelden dit casten heeft gewerkt de afgelopen 2-3 jaar...


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 23 december 2019

Hier hetzelfde probleem 3 iPhones de eerste werkt alles prima maar 2e en 3e geen symbool te zien in de pickx  app. Zijn alle 3 dezelfde telefoon zelfde versie iOS. Maar slechts op 1 van de 3 werkt het. Yelo (van telenet) Netflix YouTube en al de rest werkt wel (dus verschijnt het symbool wel) enkel bij Proximus pickx niet. Benieuwd naar de oplossing 


  • Rising star
  • 21 reacties
  • 26 december 2019

Hoi,

gelijkaardige melding gemaakt vandaag. Echter mijn verhaal is dat het chromecast symbool wel verschijnt (juist, gebeurt ook wel eens niet, maar ik bevestig dan wel dat soms geen chromecast toestellen actief zijn op moment van Pickx app gebruik, dus dan best even Picks later herstarten dan wanneer Chromecast toestellen al actief staan), maar de cast zelf niet gebeurt. 

Zie

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/ios-app-5-2-1-proximus-pickx-en-chromecast-triestig-verhaal-49193#

Hopelijk samen een oplossing..


Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 26 december 2019

@dvdc, is het mogelijk om je te beperken tot één topic en niet in elk topic over de Pickx app dezelfde melding te doen. 


  • Rising star
  • 21 reacties
  • 26 december 2019

@Charlotte.D 

ik poog enkel de mensen naar laatste update van dit soort topic te leiden, en bij oplossing/antwoord, plaats ik deze dan ook.

Feit/probleem met dergelijke forums is dat mensen wel posten, maar een oplossing lees ik bijna nooit. Juist, ook mijn post is +1, maar uitkijkend naar een oplossing, die ik tenslotte ook wil sharen !


Martin
  • 33205 reacties
  • 26 december 2019

Interessant om weten wat juist gepost werd :

voor problemen met IOS 13, dat heeft te maken met een veiligheidsupdate die de werking van Google Cast kan verstoren en ook hoe dat app ontwikkelaars dit probleem kunnen oplossen: https://developers.google.com/cast/docs/ios_sender/ios13_changes


Martin
  • 33205 reacties
  • 26 december 2019

Het volgend antwoord door Proximus reeds hier op het forum gepost was het volgende:

Er is jammer genoeg een bug met Chromecast op IOS13 waarbij het niet altijd kan gebruikt worden. Even geduld, de betrokken teams doen het nodige om dit zo snel mogelijk op te lossen.


hallo,

 

hier zelfde probleem IOS 13.3 en chromecast symbool verschijnt niet in app pickx, alle andere apps wel.