Vraag

Proximus Pickx app streamt niks meer

  • 8 October 2023
  • 18 reacties
  • 966 Bekeken

Ik krijg in de Pickx app steeds de melding dat ik het programma enkel op een toestel kan zien dat HD-kwaliteit ondersteunt (op alle zenders).   Mijn toestel heeft echter FHD+.

Hoe kan dit opgelost worden?


18 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Als de programmateur van zijn opdrachtgever een programma moet schrijven voor hd-toestellen dan test hij dat hé,  en als het antwoord neen is dan stuurt hij u wandelen met een vriendelijk foutbericht.  Zelfs als uw toestel beter is.  Wat moet er dan gebeuren?

- jij zet uw resolutie op HD. Kan dat? Dat weet ik niet. Ik ken uw toestel niet.

- ofwel vraagt proximus aan de programmateur om het programma aan te passen. Kan dat? Ja natuurlijk. Gaan ze dat doen? Ik denk dat niet. Zo eenvoudig is het nu ook weer niet. Misschien ooit wel bij een nieuwe versie. 

Ik krijg in de Pickx app steeds de melding dat ik het programma enkel op een toestel kan zien dat HD-kwaliteit ondersteunt (op alle zenders).   Mijn toestel heeft echter FHD+.

Hoe kan dit opgelost worden?

Dit wordt hier de laatste tijd nog meer gemeld hopelijk kunnen de PX medewerkers morgen meer uitleg geven of een oplossing aanbieden.

Na contact met PXS, heeft volgende update het probleem voor mij opgelost op mijn Samsung S23

Get security updates & Google Play system updates

Most system updates and security patches happen automatically. To check if an update is available:

  1. Open your device’s Settings app.
  2. Tap Security & privacy and then Updates.
    • For security updates, tap Security Update.
    • For Google Play system updates, tap Google Play system update.
  3. Follow any steps on the screen.

Na contact met PXS, heeft volgende update het probleem voor mij opgelost op mijn Samsung S23

Get security updates & Google Play system updates

Most system updates and security patches happen automatically. To check if an update is available:

  1. Open your device’s Settings app.
  2. Tap Security & privacy and then Updates.
    • For security updates, tap Security Update.
    • For Google Play system updates, tap Google Play system update.
  3. Follow any steps on the screen.

Ik heb het zelfde probleem en jouw voorstel hier geprobeerd voor mijn samsung A33  maar helaas zonder resultaat.

 

Idem. Alles up-to-date probleem blijft.

Ook al cache gewist app gewist reinstall, niets helpt (OnePlus 10Pro).

Reputatie 6
Badge +3

Ik ben aan het doorgeven dat jullie dit voorkrijgen zodat het verder kan onderzocht worden.

 

@krisbeniers ik zou van u nog moeten weten op welk toestel u dit voorkrijgt?

Hier ook hetzelfde probleem.

Altijd kunnen kijken. Nu hd probleem.

Heb een s23 ultra. 

Zou geen probleem mogen zijn denkik dan.

 

UPDATE: Systeemupdate gedaan en alles werkt terug. 

Reputatie 5
Badge +2

@PieterL90 Blij dat het na een systeemupdate in orde is bij je.

Hier hetzelfde probleem. Jaren kunnen genieten op de ingebouwde tablet van de sauna.  Nu melding dat ik het programma enkel op een toestel kan zien dat HD-kwaliteit ondersteunt (op alle zenders).

Reputatie 7
Badge +5

@Epibrator Heb je het toestel al eens herstart? Is er een systeemupdate beschikbaar? Zoja doe deze dan zeker.

Volg anders ook zeker de stappen die hier boven al zijn aangegeven.

Ik heb alle stappen doorgenomen maar kan nog steeds de app niet meer gebruiken op de ingebouwde tablet

Reputatie 7
Badge +4

Door een contractuele verplichting bieden we nu alle zenders op HD-kwaliteit aan. Op oudere toestellen kan niet altijd de juiste DRM beveiliging geactiveerd worden, wat beslist wordt door de fabrikant. In dit geval kan je de zenders waarbij je deze foutmelding krijgt enkel op een ander toestel bekijken. 

Voor nieuwere toestellen zoals oa Samsung S22 en S23 die deze foutmelding krijgen, kan je het probleem oplossen met de update van het Google Play System en de Google beveiliging zoals hierboven uitgelegd door Pascal. 

Get security updates & Google Play system updates

Most system updates and security patches happen automatically. To check if an update is available:

  1. Open your device’s Settings app.
  2. Tap Security & privacy and then Updates.
    • For security updates, tap Security Update.
    • For Google Play system updates, tap Google Play system update.
  3. Follow any steps on the screen.

 

Wat jammer dat proximus niet nadenkt over zijn klanten die de applicatie op verschillend toestellen bekijken en nu bijna verplicht worden om nieuwere versie van de toestellen aan de schaffen. 

Reputatie 7
Badge +4

@Epibrator Zoals hierboven reeds gemeld was dit een aanpassing owv contractuele verplichtingen met de zenders. We hangen af van veel factoren om jullie TV te kunnen aanbieden en kunnen niet over alles volledig zelf beslissen. 

Ik krijg in de Pickx app steeds de melding dat ik het programma enkel op een toestel kan zien dat HD-kwaliteit ondersteunt (op alle zenders).   Mijn toestel heeft echter FHD+.

Hoe kan dit opgelost worden?

Zelfde probleem hier ineens... Samsung S22 ultra. Recent nog update van systeem gedaan  dus daar ligt het niet aan.

Zelfde probleem hier. 

Alle bovenstaande stappen gedaan, cache gewist, opnieuw geïnstalleerd, maar krijg steeds dezelfde foutmelding...

Zeer raar dat dit gebeurd bij overstap van S20fe naar S23fe...

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Dit probleem wordt veroorzaakt door de beveiliging op je toestel die dit niet toelaat. Je kan het proberen op te lossen met onderstaande info : 

Premium (HD) streams die DRM-bescherming op L1-niveau vereisen, werken niet meer sinds de laatste beveiligingsupdate van Samsung (opgemerkt tijdens het testen op de Samsung S22- en S23-modellen), mogelijk al in mei 2023.

Streaming op de Pickx-app heeft ook de gevolgen ondervonden van de recente uitrol van de L1-vereisten voor beveiligingsbeleid (vanaf juni 2023). Andere streaming-apps die HD of hogere kwaliteit streamen en die een hoger beschermingsniveau vereisen, worden echter ook beïnvloed (Netflix, Disney,...).

De hoofdoorzaak lijkt te zijn dat het Google Play-systeem niet automatisch wordt geüpgraded naar de nieuwste compatibele versie. Dit resulteert in een verlaging van het niveau van DRM-beveiliging (L3) op het apparaat.

Gebruikers kunnen hun beschermingsniveau controleren via de DRM Info-app

Hoe los je dit op:
De gebruiker moet het Play System (Android OS) manueel updaten naar de laatste versie, om een continue service op de Pickx-app te garanderen.

Als het beveiligingsniveau na een update op L3 blijft, kan worden aangenomen dat het apparaat van de gebruiker niet langer HDCP-compatibel is.
HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) beschermt auteursrechtelijk beschermde digitale inhoud, zoals VOD.

 

Op onderstaande links vind je nog info over het updaten van je play store, apps en de android-versie : 

De Play Store en apps op Android updaten - Google Play Help

Je Android-versie checken en updaten - Android Help (google.com)

Reputatie 7
Badge +4

Goed nieuws ! 

Versie 7.5.0 is binnenkort beschikbaar op Android. Deze bevat een nieuwe videospeler waarmee gebruikers van Samsung/OnePlus-apparaten die de volgende foutmelding kregen hun inhoud nu weer kunnen bekijken:

"Deze inhoud is niet beschikbaar op dit mobiele apparaat. Gebruik een apparaat dat HD-kwaliteit ondersteunt om toegang te krijgen tot deze stream"

 

Deze versie bevat ook de volgende verbeteringen:

  • Sommige gebruikers zagen regelmatig een lege pop-up bij het starten van de applicatie - De bug is opgelost
  • Gebruikers kunnen nu weer notificaties ontvangen
  • Gebruikers die gemigreerd waren naar de New TV Back-End en al geconnecteerd waren, kregen een foutmelding in plaats van de expliciete melding dat ze de nieuwe applicatie moesten downloaden.

Deze versie bevat echter niet de functie 'Download to Go', waarmee gebruikers de inhoud van hun Pickx Mix / Studio100-catalogus kunnen downloaden om deze offline te bekijken. Deze functie komt terug in de volgende versie.

Reageer