Proximus Picks TV is duidelijk onvoldoende uitgetest in gebruik vóór de lancering !

  • 23 August 2021
  • 19 reacties
  • 280 Bekeken

Ik had onderschriften weergeven uitgeschakeld gisteren avond.

Echter blijkt nu elke keer ik de decoder aanschakel (en dus automatisch ook de TV) steeds ondertitels!

Heel vervelend, nu dat ook nog!

Het staat vast, het Picks systeem staat echt niet op punt, is onvoldoende uitgetest en dus komt de lancering van die Picks VEEL te vroeg. De kijkers worden gebruikt als proefkonijn!

Waarschijnlijk weeral wachten tot morgen na de middag?

Ronald.


This topic has been closed for comments

19 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik had onderschriften weergeven uitgeschakeld gisteren avond.

Echter blijkt nu elke keer ik de decoder aanschakel (en dus automatisch ook de TV) steeds ondertitels!

Heel vervelend, nu dat ook nog!

Het staat vast, het Picks systeem staat echt niet op punt, is onvoldoende uitgetest en dus komt de lancering van die Picks VEEL te vroeg. De kijkers worden gebruikt als proefkonijn!

Waarschijnlijk weeral wachten tot morgen na de middag?

Ronald.

Ik heb nog nergens met picks problemen gehad. het is hier op dit forum ook al een oud zeer van dat zagen en klagen. Dat was over 10 jaar zo en nu nog;. Gaat het niet eens goed dan word het steeds op iets gestoken, maar ik denk niet op dat. Ik gebruik die ondertitels ook vaak bij Nederlandse programma’s om dat ik aan oorsuizen lijd. En ik weet dat daar een probleem mee is dat je dat soms moeilijk kan veranderen aan uit omdat je bijna niets ziet op dat scherm. Het is helemaal grijs, en als er dan nog wat licht van de zon op de raam schijnt moet je al met een verrekijker zien. Bij de apps is het nog moeilijker.

Ik had onderschriften weergeven uitgeschakeld gisteren avond.

Echter blijkt nu elke keer ik de decoder aanschakel (en dus automatisch ook de TV) steeds ondertitels!

Heel vervelend, nu dat ook nog!

Het staat vast, het Picks systeem staat echt niet op punt, is onvoldoende uitgetest en dus komt de lancering van die Picks VEEL te vroeg. De kijkers worden gebruikt als proefkonijn!

Waarschijnlijk weeral wachten tot morgen na de middag?

Ronald.

ik weet niet over welke decoder het gaat maar met de V5C heb ik daar geen problemen mee, mss eens de decoder herstarten door zijn spanning even te onderbreken.

Ik heb het over de gloednieuwe Picks decoder, ik ben bij de eerste die dat in gebruik heeft, ongeveer één week geleden. De installateur die kwam (een heel vriendelijke man van allochtone afkomst (vluchteling Irak, die zeer  goed Nederlands sprak) zei zelf dat ie dat die Picks decoder nagelnieuw is en ik bij de eerste was welke die week zulk ‘n decoder kregen.

Dus blijkbaar ben ik bij de proefkonijnen.

Even afwachten dus meestal gebeuren na de middag geen aanpassingen meer

heb je het niet over de v7 UHD Android decoder! 

de foto’s van de proximus decoders kun je zien hier → Je decoder resetten | Proximus 

Android TV Box | Proximus

Er zij nog wel af en toe problemen met de V7 decoder en zaken die nog moeten aangepast worden

zie → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Reputatie 1
Badge

Ik had onderschriften weergeven uitgeschakeld gisteren avond.

Echter blijkt nu elke keer ik de decoder aanschakel (en dus automatisch ook de TV) steeds ondertitels!

Heel vervelend, nu dat ook nog!

Het staat vast, het Picks systeem staat echt niet op punt, is onvoldoende uitgetest en dus komt de lancering van die Picks VEEL te vroeg. De kijkers worden gebruikt als proefkonijn!

Waarschijnlijk weeral wachten tot morgen na de middag?

Ronald.

ik weet niet over welke decoder het gaat maar met de V5C heb ik daar geen problemen mee, mss eens de decoder herstarten door zijn spanning even te onderbreken.

Voorlopig heb ik bij die V7 ook geen problemen, enkel dat werken met die grijze bladkleur, je ziet daar niet eens op als je bv een knop naar boven of omlaag gaat, of dat die wel degelijk naar daar gaat. Want bij mij staat er een tafel tussen decoder en afstandsbediening.

Sorry voor laattijdige reactie, ik zit niet zo vaak op het forum.

Ik vermoed dat ik es een serieuze klacht per aangetekende brief moet sturen naar Proximus..
De problemen met de V7 decoder zijn nu nog erger!

Vanalles al geprobeerd, een kwartier stekker (voeding) van de modem uitgetrokken, de V7 decoder paar keren ge-reset, Probleem blijft.Ondertitels uitgeschakeld, dat werkt, Maar zodra je van kanaal verandert zijn zijn onderschriften daar terug. En, neen het ligt niet aan mijn instellingen… Raar, op de Nederlandse kanalen NPO1, 2 en 3, daar werkt het naar behoren! Dit kan een tip zijn om het probleem te vinden??

Ik vindt het echt niet kunnen dat Proximus ons, de kijkers dus, als proefkonijn gebruikt en op deze manieer z’n nieuw spul uittest.

Het is nu weer weekend en het zal tot maandagochtend duren eer er actie ondernomen wordt, of misschien pas ‘s anderendaags.

Dat beeld met telkens die onderschriften is echt storend. Ik zet die alleen op omdat ik m’n echtgenote niet wil storen als zij een boek leest.

Ik heb het nu zelf op de v5C decoder enkele dagen geleden vastgesteld bij NPO2 dat  de ondertitels ongevraagd op het scherm komen!!

Picks heeft gisteren even goed gamarcheerd, dus geen onderschriften bij even kijken op één of. Canvas,  maar heb net even gekeken naar de ronde van Spanje, en…. LAP!  daar zijn die ongevraagde onderschriften opnieuw! ‘k moet die zelf uitscchakelen.

Wat een geklungel met die Picks! Was ik maar bij Scarlet gebleven… 

Het zit me echt tot boven de keel! :frowning2:

 

Mensen van Proximus,  DOE ER IETS AAN A.U.B. !!

Reputatie 7
Badge +4

@Ronald Baert Als je op het knopje ‘sub’ op je afstandsbediening klikt krijg je de menu van de ondertiteling te zien. Daar kan je dan de taal en de ondertitels instellen.

Is het via deze weg dat je dan instelt dat ze uitgeschakeld mogen staan (onderste optie) ? Op die manier zou de ondertiteling weg moeten blijven als je de decoder de volgende keer terug aanzet.

Ik doe het zo zelf ook en heb er nog geen problemen mee ondervonden, maar als het op die manier toch steeds terugkomt bij u, laat het dan zeker weten, dan zoeken we verder naar de oorzaak. 

Dag Hadewych, sorry man, maar denk je nu werkelijk dat ik dat niet weet! 

Het probleem is dat die ondertitels inderdaad dan weg zijn, MAAR,  zodra je naar een andere zender zapt welke ook onderschriften geeft ziijn de ondertitels daar terug, zonder dat je het ingesteld heb.

Het probleem is onderwijl ook ondervonden door anderen, Proximus komt morgen kijken om te zoeken wat de oorzaak kan zijn. Bij m’n 2 zonen die ook proximus hebben, met een gewone decoder van enkele jaren terug is er geen probleem, 

Reputatie 1
Badge

Ik heb het over de gloednieuwe Picks decoder, ik ben bij de eerste die dat in gebruik heeft, ongeveer één week geleden. De installateur die kwam (een heel vriendelijke man van allochtone afkomst (vluchteling Irak, die zeer  goed Nederlands sprak) zei zelf dat ie dat die Picks decoder nagelnieuw is en ik bij de eerste was welke die week zulk ‘n decoder kregen.

Dus blijkbaar ben ik bij de proefkonijnen.

Even afwachten dus meestal gebeuren na de middag geen aanpassingen meer

Ja, ze moeten die aan iemand geven. Maar ik heb namelijk net dezelfde en ondervind toch geen problemen. Weet je zeker dat er niets anders kan mis zijn. Ik heb zelf een maand zonder tv gezeten met mijn overstap van Telenet naar hier, omdat de lijn defect was, en dan kan er ook een verlies op je beeld zitten. Heb je dit al laten uit testen? Anders moet je eens naar de technische dienst bellen om dit na te gaan.

Neenee, ik weet hoe het werkt …

Ben wel 77 jr en ben gedurende m’n actief leven altijd werkzaam geweest voor Alcatel-Bell, tot aan de collectieve sluiting, ‘k was daar telecom specialist buitenlandse projecten …

Dus opletten met wat je schrijft, ‘k ben goed mee voor m’n tijd...

Heb zojuist, dus nu om 11u10 de TV es aangezet op één en canvas (er was daar iets voor de kleuters), misschien geven die geen onderschriften, maar het leek terug OK.

Even afwachten wat het wordt om 13.00 uur bij het Nieuws op één of op VTM. Alhoewel voor VTM weet ik niet of die onderschriften geven, ik kijk nimmer of nooit naar deze zender.

Reputatie 1
Badge

Neenee, ik weet hoe het werkt …

Ben wel 77 jr en ben gedurende m’n actief leven altijd werkzaam geweest voor Alcatel-Bell, tot aan de collectieve sluiting, ‘k was daar telecom specialist buitenlandse projecten …

Dus opletten met wat je schrijft, ‘k ben goed mee voor m’n tijd...

Sorry ik bedoelde niets verkeerd hoor, ik ben 54 en zelf  66% invalide verklaart. Mag al bijna 18 jaar niet meer gaan werken van de dokters. Dit door een zwaar ongeval aan de haven van Antwerpen, dubbel bekkenbreuk. En een kwaadaardige hersentumor op 10 jarige leeftijd. (kanker)

OK, sorry. van mij.

was een beetje uit m’n doen door andere omstandigheden.

Ben blij dat het euvel op TV zich weer voordoet, er komt deze namiddag iemand van Proximus dat bekijken. Ben benieuwd...

Reputatie 1
Badge

Hopelijk komt het snel goed nu, ik ben hier nu ook nog niet zo lang, en dan door die achterstand die ik heb opgelopen door die tumor vroeger, is het precies of je hebt hersenen van iemand van 20-25 jaar. Want zelf heb ik maar tot mijn 16 de naar school geweest omdat ik gewoon niet kon volgen. En toen had ik al  2 klassen moeten overdoen.

Proximus TV is terug OK, in een mum van tijd.
Eigenlijk had ik het zelf kunnen vinden, mocht ik enkele toelichtingen in een mini handleiding gehad hebben.

Het gaat bij instellingen veel, echt veel verder dan zomaar taal van ondertitels instellen!

Je moet heel, echt heel veel ver in het menu “instellingen”. Heb niet kunnen volgen en noteren want de technieker was daar heel snel en ervaren mee bezig, in die doolhof!. Waarschijnlijk heb ik een tijd geleden per abuis iets fout ingetoetst.

Volgens gekregen info ben ik niet alleen die het voorgehad heeft. De ingreep was uitzonderlijk gratis.

Reputatie 1
Badge

Proximus TV is terug OK, in een mum van tijd.
Eigenlijk had ik het zelf kunnen vinden, mocht ik enkele toelichtingen in een mini handleiding gehad hebben.

Het gaat bij instellingen veel, echt veel verder dan zomaar taal van ondertitels instellen!

Je moet heel, echt heel veel ver in het menu “instellingen”. Heb niet kunnen volgen en noteren want de technieker was daar heel snel en ervaren mee bezig, in die doolhof!. Waarschijnlijk heb ik een tijd geleden per abuis iets fout ingetoetst.

Volgens gekregen info ben ik niet alleen die het voorgehad heeft. De ingreep was uitzonderlijk gratis.

Dat is ook het nadeel. Dat noemt men dan voeruitgang. Vroeger kreeg je een handleiding bij Belgacom en Telenet. Nu is dit al lang vervlogen tijd. Als je een boekje had kon je dat gemakkelijk doornemen, en vond je dikwijls iets. Hetzelfde,ik heb over een goede maand een televisie gekocht van Samsung 65inch. Denk je nu dat daar een boekje bij was, ja enkel één hoe je hem aan de muur kan bevestigen. En ik denk dan ook nog dat die afstandsbediening niet eens van die tv is, er staat wel Samsung op maar Joost mag weten hoe ik die apps vind want het is een smart tv.

Gelukkig hebben we dan toch nog google om te zoeken naar oplossingen of handleiding enz.