Vraag

Programma loopt steeds vast rond ± en na 22:00 uur

  • 19 March 2024
  • 29 reacties
  • 257 Bekeken

Décoder loopt steeds vast na 22:00 uur 
ik heb een v5 en v7 beide doen dit en ik moet dan alles uitzetten en terug opstarten en mis zo een deel van de uitzending

heb alles geprobeerd en uitgetest, modem reset, decoders gereset het probleem komt vaker voor per week

alles loopt via kabel utp

wat is hier een oplossing voor

 


29 reacties

@Regulus hebben ze bij u dan ook al de lijnkaart gerest waarop je decoder aangesloten is?

Ja, hier op de V5C is het ook terug een probleem. Het ging een tijd beter maar nu loopt de boel bijna elke dag vast, soms 2x per avond en ongeacht of het live TV is of een opname.

En NEEN, ik wil geen V7 of een V7C :-D 

 

Daar heb ik totaal geen zicht op. Hoe moet men dat aan de weet komen? Ik denk dat ik nog steeds aangesloten ben op een stokoude verdeelkast ergens op 569 van hier (zone 2) volgens die testapp. Wie weet hoe oud die aansluiting wel niet is, blote draad in cat-whisker in de kelder lol! Maar consistent 77/23 snelheid, al jaren (naakte snelheid = TV uit) (En er staat een splinternieuwe kast op nog geen 100 m van mijn deur, maar ik begrijp de technisch vrijwel onmogelijke opdracht van een switch)

  • Een reset van een lijnkaart wordt hier soms voorgesteld en uitgevoerd bij dergelijke problemen, maar als nog niemand van PX op één van je geposte berichten,  waar je  problemen gemeld hebt , dit nog niet voorgesteld heeft, zal het ook wel nog niet gebeurd zijn.

Dan best afwachten tot een PX moderator hier reageert op je opgegeven probleem en dan kunnen zij altijd eens een reset van de lijnkaart uitvoeren.

  • Overzetten naar een andere ROP is inderdaad in de praktijk niet altijd mogelijk.

 

Reputatie 5
Badge +2

@Regulus De tv kaart word in de loop van de dag gereset. 

@Regulus De tv kaart word in de loop van de dag gereset. 

Was dat toevallig midden in het nieuws van 13 uur? De ganse boel viel hier toen uit. 
ik volg het op of het helpt. Dank u.

Bij een reset valt inderdaad de hele vebinding tijdelijk weg.

Reageer