Vraag

Problemen met V6 decoder



Toon eerste bericht

118 reacties

@jdm_01 Bedankt voor de info :thumbsup_tone4:

Reputatie 3
Badge +1

nog altijd problemen met mijn v6 decoders, willen niet opstarten ,telkens moet ik de stroom afzetten voor ze willen opstarten en dan nog dikwijls klank maar geen beeld,graag een oplossing!!

Zoals eerder gevraagd, maak je gebruik van een draadloze verbinding tussen modem en decoder?

Reputatie 3
Badge +1

Nee,alles is met een ethernetkabel aangesloten,ook heb ik een eigen v5mini waar ik nooit problemen mee heb.

Ik heb een eerste decoder laten opsturen naar jouw adres via BPost (om interacties in UPS punten te vermijden in deze tijden). 

Als deze nieuwe decoder blijkt het probleem op te lossen, dan kan ik via hetzelfde systeem een tweede laten opsturen. 

Reputatie 7
Badge +4

@Koen_095  Kan je het nummer van je vaste lijn of klantennummer even invullen op je forum profiel? Zo kan ik nagaan wat de oorzaak kan zijn.

Reputatie 3
Badge +1

voorlopig lijkt alles opgelost, heb de decoders niet meer moeten laten opstarten

 

wanneer ik reset gedaan heb (2 keer) was de V6 verbonden met e bbox met een ethernet kabel die 100% zeker werkt. Ik heb zelfs reset van de bbox moeten doen. Allemaal zonder resultaat. Steeds dezelfde fout:  sys_1

V6 gewoon vervangen door V5. Had ook problemen.

Reputatie 2
Badge

En dat ze een oplossing moeten zoeken (sofware,etc...) daar kan ik nog inkomen,maar neen,ze proberen gewoon de klant een "schuldgevoel" aan te praten door te verwijzen naar instellingen van zijn TV. Een 55 inch tussen haakjes van 1 maand oud,bovendien weet ik hoe de instellingen moeten staan hoor !


Aan je tv kan dit natuurlijk nooit liggen dat zegt men gewoon om zich er van af te wimpelen. En het is trouwens een oud zeer bij Proximus dat je niets anders kan doen dan stekkers uit dat stopcontact kan trekken als iets niet goed werkt. Maar je moet wel weten dat hij juist uit de testfase komt en dat er nog veel bugs in zitten. Dat is anders dan bij Telenet bv. Daar zal nooit een defecte decoder op de markt komen. Deze worden eerst door vrijwillige testers getest. Dus daarom ook dat je hier met die vele bugs zit die er veelal niet uit geraken.

De V6 werd ook door vrijwilligers getest net zoals de V7 nu ook door vrijwilligers en aan de test van de v6 heb ik ook toen mee deel mogen nemen en het rare is dat ik die problemen die hier nog altijd gemeld worden, (zoals  zwart beeld, netflix , moeten heropstarten..) niet voor had dus , net zoals met de v5-C in het begin en nu nog er met opnames ook nog veel problemen gemeld worden die heb ik ook niet voor dus is bij de conclusie dat het waarschijnlijk niet enkel en alleen  de decoder is die in het ganse verhaal meespeelt, of laat het mij mss anders uitdrukken waaraan de decoder op één of andere manier gevoelig is, dit is voor mij altijd een raadsel gebleven en ik ben zeker dat er velen zullen denken die wel met die problemen af te rekenen hebben zullen zeggen, hoe kan dat nu dat die nooit problemen heeft gehad heeft, dan kan ik er alleen maar op antwoorden dak ik er niets kan aan verdienen door te liegen.
In iedere geval begrijp ik wel als je in het geval zit dat er regelmatig problemen opduiken je er op den van zou gefrustreerd geraken.
Tot nu toe heb ik het minst van al problemen gehad met de V5-C decoder, natuurlijk de V6 heb ik maar een kortere tijd gehad tijdens de testperiode.

 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

weeral problemen met de nieuwe v6 decoder, zit vast na een avond tv kijken,kan niet meer opstarten enkel een reboot helpt dan

Reputatie 6
Badge +3

Je zou eigenlijk een peiling moeten doen welke opstelling problemen geeft: merk+model+firmware van TV, aangesloten op AV-installatie zoja welk merk+type, decoder al dan niet aangesloten op een HDMI-switch. Ik ondervind ook problemen met forum dat er altijd een foutmelding verschijnt, andere mensen hebben er geen problemen mee. Het hangt ook af van de goodwill van Proximus en ook van de eigenlijke fabrikant van de decoder namelijk Huawei of er al dan niet firmware upgrades komen voor bugfixes. De meeste Chinese producenten ondersteunen maar voor een beperkte tijd hun modellen nadat er een nieuwe revisie uitgekomen is.

Ter info:heb jij al de laatste software versie B155 op je decoder staan , je kunt anders eens proberen door de decoder te resetten als je de laatste versie nog niet hebt, maar de nieuwe versie zal je ook maar kunnen binnentrekken als deze al klaar gezet werd door proximus.

Het is inderdaad alleen een vaststelling van mij dat de ene met de zelfde decoder veel meer prpblemen ondervindt dan de anderen en dit vergt inderdaad een zeer diepgaand onderzoek.

Reputatie 7
Badge +4

@Koen_095 Ik zie op dit ogenblik 3 decoders aangemeld staan op uw lijn. zijn die alle 3 nog in gebruik, of is 1 daarvan omgeruild?

Heb he het probleem enkel op je V6 of ook op het andere model ? 

Reputatie 3
Badge +1

Heb 2 V6 decoders en 1v5mini decoder ,altijd problemen met de V6 decoders,

de v5 mini is eigendom,de 2 V6 decoders huur ik

Reputatie 3
Badge +1

weeral problemen met de v6 decoders, spuugzat word je dat,altijd maar rebooten voor je kan kijken om dan maar van de opnames te zwijgen ,kan je op de ene decoder bekijken en de andere niet enkel rebooten helpt dan ,graag eens een deftige oplossing gevraaagd!!!!!!

 

Reageer