Vraag

Problemen met V6 decoder



Toon eerste bericht

101 reacties

Reputatie 2
Badge

En dat ze een oplossing moeten zoeken (sofware,etc...) daar kan ik nog inkomen,maar neen,ze proberen gewoon de klant een "schuldgevoel" aan te praten door te verwijzen naar instellingen van zijn TV. Een 55 inch tussen haakjes van 1 maand oud,bovendien weet ik hoe de instellingen moeten staan hoor !


Aan je tv kan dit natuurlijk nooit liggen dat zegt men gewoon om zich er van af te wimpelen. En het is trouwens een oud zeer bij Proximus dat je niets anders kan doen dan stekkers uit dat stopcontact kan trekken als iets niet goed werkt. Maar je moet wel weten dat hij juist uit de testfase komt en dat er nog veel bugs in zitten. Dat is anders dan bij Telenet bv. Daar zal nooit een defecte decoder op de markt komen. Deze worden eerst door vrijwillige testers getest. Dus daarom ook dat je hier met die vele bugs zit die er veelal niet uit geraken.

De V6 werd ook door vrijwilligers getest net zoals de V7 nu ook door vrijwilligers en aan de test van de v6 heb ik ook toen mee deel mogen nemen en het rare is dat ik die problemen die hier nog altijd gemeld worden, (zoals  zwart beeld, netflix , moeten heropstarten..) niet voor had dus , net zoals met de v5-C in het begin en nu nog er met opnames ook nog veel problemen gemeld worden die heb ik ook niet voor dus is bij de conclusie dat het waarschijnlijk niet enkel en alleen  de decoder is die in het ganse verhaal meespeelt, of laat het mij mss anders uitdrukken waaraan de decoder op één of andere manier gevoelig is, dit is voor mij altijd een raadsel gebleven en ik ben zeker dat er velen zullen denken die wel met die problemen af te rekenen hebben zullen zeggen, hoe kan dat nu dat die nooit problemen heeft gehad heeft, dan kan ik er alleen maar op antwoorden dak ik er niets kan aan verdienen door te liegen.
In iedere geval begrijp ik wel als je in het geval zit dat er regelmatig problemen opduiken je er op den van zou gefrustreerd geraken.
Tot nu toe heb ik het minst van al problemen gehad met de V5-C decoder, natuurlijk de V6 heb ik maar een kortere tijd gehad tijdens de testperiode.

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Je zou eigenlijk een peiling moeten doen welke opstelling problemen geeft: merk+model+firmware van TV, aangesloten op AV-installatie zoja welk merk+type, decoder al dan niet aangesloten op een HDMI-switch. Ik ondervind ook problemen met forum dat er altijd een foutmelding verschijnt, andere mensen hebben er geen problemen mee. Het hangt ook af van de goodwill van Proximus en ook van de eigenlijke fabrikant van de decoder namelijk Huawei of er al dan niet firmware upgrades komen voor bugfixes. De meeste Chinese producenten ondersteunen maar voor een beperkte tijd hun modellen nadat er een nieuwe revisie uitgekomen is.

Het is inderdaad alleen een vaststelling van mij dat de ene met de zelfde decoder veel meer prpblemen ondervindt dan de anderen en dit vergt inderdaad een zeer diepgaand onderzoek.

Reputatie 3
Badge +1

weeral problemen met de v6 decoders, spuugzat word je dat,altijd maar rebooten voor je kan kijken om dan maar van de opnames te zwijgen ,kan je op de ene decoder bekijken en de andere niet enkel rebooten helpt dan ,graag eens een deftige oplossing gevraaagd!!!!!!

 

Reputatie 7
Badge +4

@Koen_095  Ik heb alvast even je lijn uitgemeten en zie geen storing, dit wil zeggen dat het signaal goed toekomt tot op je modem. Als ik het goed begrijp heb je dit dus enkel op de V6 decoder en heb je geen problemen op je andere decoder? Hoe zijn beide decoders verbonden met de modem (bbox3) ?
Heb je al eens alle toestellen volledig herstart volgens deze procedure:  https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html  ? 
Indien dat geen oplossing geeft kan je de V6 decoder ook eens volledig resetten, zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Reputatie 3
Badge +1

beste Samuel,

heb dit al verschillende keren gedaan, her opgestart en ook gereset.

heb 2 v6 decoders die ik huur en heb 1 v5mini die eigendom is waar ik nooit problemen mee heb!!!!

1van de v6 decoders is al omgeruild en is juist hetzelfde probleem

die v6 decoders zijn niks waard, hopelijk eens een deftige oplossing

Reputatie 7
Badge +3

Kan de V6 decoder omgeruild worden voor 5minis?

Reputatie 3
Badge +1

Ja hoor maar dan allebei heb er 2 van

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan uitzonderlijk maar eentje tegelijk ruilen. Het systeem waarbij ik dit via UPS Access kon regelen is momenteel niet aangewezen vanwege de Corona-maatregelen.

Van zodra je de ene hebt ontvangen, test gerust en laat ons gerust hier iets weten. Dan sturen we direct de andere op als het verbetering geeft. 

De nieuwe decoder zou normaal morgen moeten toekomen, maar hier kan enige vertraging bij BPost opzitten wegens de crisis.

Reputatie 3
Badge +1

weer problemen met mijn v6 kan ik deze omruilen voor een v7?mvg

Maandag kan je pas het goede nieuws vernemen van iemand van proximus zelf als ze hier terug op het forum langskomen.

Reputatie 7
Badge +4

@Koen_095 welk probleem ondervind je dan precies?

Reputatie 3
Badge +1

Tijdens opstarten ruis in het beeld of enkel klank en geen beeld of omgekeerd, telkens weer rebootten,

mijn andere decoders hebben deze problemen niet

Mvg 

Je gebruikt toch de originele bijgeleverde HDMI kabel 1.4 kabel "Shielded High Speed HDMI Cable”.

Reputatie 3
Badge +1

Beste Martin , aan de HDMI kabel ligt het niet,het zijn enkel die decoders die niet deugen zoals meermaals aangehaald op dit forum

Reputatie 7
Badge +4

Hi Koen, wij kunnen gerust je decoder laten omruilen, dit zal enkel nog niet voor een V7, maar wel door onze V5C zijn. Je geeft ons maar een seintje. 

Beste Martin , aan de HDMI kabel ligt het niet,het zijn enkel die decoders die niet deugen zoals meermaals aangehaald op dit forum

dat weet ik (V6 zit met nog vervelende bugs zoals hier al herhaaldelijk gemeld is) maar toch heb ik hier ook al gelezen dat dit soms de oorzaak van zwart beeld oplost (uiteraard niet voor iedereen) en daarom heb ik de vraag gesteld.

Maar Charlotte.D heeft je vraag al beantwoordt zie ik 

Reputatie 3
Badge +1

beste, v5 mini is geen 4k decoder graag een v7.

pas maandag komt er iemand van het proximus forumteam terug langs om je verder te helpen.

Reputatie 7
Badge +2

@Koen_095 

Koen,

ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd, dus we gaan proberen of dit nu al lukt in onze systemen, want dit is pas in opstart voor andere klanten dan epic-klanten… :-)

Order is ingediend.  Je ontvangt een bevestigingsmail met een retourlabel voor de V6 die je na ontvangst van de V7 terugstuurt., ook via bpost

Levering van de V7 is gevraagd voor zaterdag 1-8. 

Hou je ons op de hoogte ?

 

groeten,

Tina

Reputatie 3
Badge +1

vandaag v7 decoder ontvangen en geinstalleerd, ziet er goed uit.

Reputatie 2
Badge

Ik heb dezelfde problemen met mijn v6 decoder. Eerlijk gezegd heb ik het leren aanvaarden om om de zoveel tijd eens een power off/on te doen van de decoder. Heb hem ook al rechtstreeks op de TV via HDMI want via mijn Pioneer versterker was het helemaal een ramp.

De V6 decoder wordt ook niet meer gecommercialiseerd.

NB: de V7 werd ook nog niet opgenomen op de prox site bij toestellen voor internet en TV, enkel de v5C wordt er vernoemd → toestellen voor TV

Reputatie 2
Badge

De V6 decoder wordt ook niet meer gecommercialiseerd.

Ze hadden de klanten dan wel een alternatief mogen geven. Ik hoop dat Pickx app op AppleTV snel dezelfde functionaliteit krijgt als de decoder.

Reageer