Vraag

problemen met opgenomen programma’s

  • 30 January 2020
  • 61 reacties
  • 7440 Bekeken

Reputatie 1

Sinds 4 a 5 weken heb ik problemen met opgenomen programma’s, kan ze niet afspelen en verdwijnen zomaar. .18 dagen geleden zijn er 2 techniekers langs geweest. De eerste heeft de router vervangen en de tweede heeft aan de instellingen bezig geweest. Met als gevolg dat ik al de opnames kwijt was. Via het forum heeft iemand geholpen zodat ik een deel van de opnames terug had. Maar van die opnames kon ik er een heel deel niet bekijken en verdwenen ze weer. Veder werden mij serie opnames niet opgenomen en geprogrammeerde programma’s af en toe niet. Nukrijg ik bij een programma dat ik gisteren opgenomen heb de zelfde fout boodschap als 4 weken terug ,opname is niet beschikbaar probeer later weer, maar later is nooit. Kan nu eindelijk iemand zeggen wat ik kan doen want ik vind dit niet meer leuk.

Groeten 

 

eddy


61 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@k.ney Met welke opnames ondervind je problemen?

Reputatie 1

Hallo van terug gezette programma’s zijn er die ik niet kan afspelen en nadien weer verdwijnen. En zoals ik al melde 

Bedankt. Ze staan erop, alleen aflevering van vrijdag 17 januari en dinsdag 21 januari ontbrekken.

 

ik zal dit weeken nakijken of ik ze kan afspelen

 

Dus kan je vragen of ze deze 2 afleveringen kunnen terug zetten. Verder is er weeral een serie niet opgenomen, namelijk “New Amsterdam” op vijf. Mijn vrouw kijkt daar naar als er voetbal is en daarom hebben we het pas gezien. Maar de serie is geprogrammeerd en als je naar de geplande opnames gaat kijken staat deze serie erbij alleen wordt het niet opgenomen. Weten jullie nog altijd niet wat het probleem is?

Heeft het zin dat ik een technieker laat langskomen? Of moet ik moet ik alle dagen naar de helpdesk bellen of hier alle dagen posten. Ze me wat ik moet doen voor het probleem op te lossen. Zodat ik niet altijd moet komen smeken om een programma terug te zetten. Want de helft van de tijd is dit ook geen oplossing. 

Ik wil niet lastig doen maar ik betaal geen 130 euro per maand voor iets dat niet goed werkt!!

Reputatie 7
Badge +4

@e vdz Ik kan geen ingeplande New Amsterdam serie terugvinden op het netwerk. Via welke decoder heb je die serie ingepland? De Block afleveringen van 17/01 en 21/01 heb ik nu teruggeplaatst. Kan is kijken of ze nu zichtbaar zijn.

Reputatie 1

@e vdz Ik kan geen ingeplande New Amsterdam serie terugvinden op het netwerk. Via welke decoder heb je die serie ingepland? De Block afleveringen van 17/01 en 21/01 heb ik nu teruggeplaatst. Kan is kijken of ze nu zichtbaar zijn.

 

Sorry maar de afleveringen zijn niet ze zien bij mij!! Dus ik kan ze niet proberen af te spelen!

New Amsterdam (zender vijf) staat al van vorig jaar geprogrammeerd met serie opname. Ik heb deze geprogrammeerd op onze kleinste decoder. Voor nu woensdag staat het in de planning (zoals de voorbije weken) dus ik ben benieuwd of het woensdag wel opgenomen wordt. En wat bedoel je met “ geen ingeplande New Amsterdam serie terugvinden op het netwerk”. Ik heb ze geprogrammeerd maar dat is nu juist het grote probleem tussen wat wij op onze decoder doen en jullie server loopt van alles mis. Dus zeg me maar wat ik moet doen maar zeg niet dat we het niet opgenomen hebben. 

Want de eerste technieker zei dat wij iets mis deden, namelijk dat het probleem kwam doordat wij teveel tv keken en de decoder niet genoeg kon rusten. Kan iemand mij dan zeggen hoeveel uur ik per dag maar mag kijken?

De tweede technieker zei dat het aan onze kabels zou liggen en heeft alles nagekeken . En moest nadien zeggen dat het niet bij ons lag maar ik weet niet wat hij veranderde aan de instellingen maar toen waren we al onze opnames kwijt !!!

Dus aub ze niet te snel dat wij iets fout doen want als ik het forum hier lees ben ik niet de enige met dit probleem. En ik denk dat we dan wel kunnen besluiten dat het probleem bij jullie ligt.

Sorry dat ik zo reageer, ik wil mij niet op u af reageren maar ik wil wel een oplossing!  En dit duurt nu zolang en ik krijg maar geen antwoord op de wat het probleem is. Wel proberen jullie te helpen met programma’s terug te zetten maar dat is geen oplossing.

Reputatie 7
Badge +4

Nee maar het klopt inderdaad wat mijn collega zei. De opname staat op het netwerk niet geprogrammeerd (kan je mij even het MAC adres van de decoder waar je deze programmatie ziet staan doorgeven, dit kleeft op het etiket onderaan de decoder). 
Kan je even proberen om de serieopname te annuleren en even opnieuw te programmeren aub? Dan kijk ik of ik die nu zie doorkomen.

De reden van dit probleem kan te maken hebben met de technieker die voor het voorgaande probleem van ‘media niet beschikbaar’ even alle opnames heeft laten verwijderen door ons IT team en vervolgens alles heeft laten terugplaatsen.

Reputatie 1

MAC adres is 38 5F 66 54 A1 F0 , de serieopname heb ik proberen te wissen maar dat lukt niet. De serieopname blijft er staan. 
 

Heeft de technieker dan toch de opnames laten verwijderen, tegen ons heeft hij iets anders gezegd. En hij heeft de opnames niet laten terug zetten. Dat heb ik voor een paar series laten doen via het forum.

 

Reputatie 7
Badge +4

De aanvraag van de technieker naar ons IT team is allesinds gedaan geweest om alles te laten verwijderen en terug te laten toevoegen.
Want die opname die u ziet staan, staat niet op het netwerk geprogrammeerd, wat wil zeggen dat dit ook de reden zal zijn dat je deze niet kan verwijderen (omdat die er niet op staat). Kan je dit even uitvoeren aub? 

 

Reputatie 1

Dit filmpje is voor het resetten van een V6 decoder maar ik heb een v5 compact.

MAC adres is 38 5F 66 54 A1 F0 , de serieopname heb ik proberen te wissen maar dat lukt niet. De serieopname blijft er staan. 
 

Heeft de technieker dan toch de opnames laten verwijderen, tegen ons heeft hij iets anders gezegd. En hij heeft de opnames niet laten terug zetten. Dat heb ik voor een paar series laten doen via het forum.

 

@e vdz Ik snap uw frustratie. Soortgelijk meegemaakt ook 2techniekers geweest, 2de technieker heeft zonder waarschuwing 100+ opnames laten verwijderen. Na de vraag of het mogelijk was deze terug te krijgen was het antwoord nee. Zelf ook via forum enkele dingen laten terugzetten maar is niet eens de helft van wat we kwijt zijn.

Reputatie 1

@e vdz Ik kan geen ingeplande New Amsterdam serie terugvinden op het netwerk. Via welke decoder heb je die serie ingepland? De Block afleveringen van 17/01 en 21/01 heb ik nu teruggeplaatst. Kan is kijken of ze nu zichtbaar zijn.

Ik heb mijn v5 compact decoder gereset. De serieopname van New Amsterdam is gewist en ik heb ze opnieuw geprogrammeerd. Kunnen jullie de gemiste opnames terug zetten?

 

De 2 afleveringen van het block (17/01 en 21/01) die zouden terug gezet zijn, zie ik nog steeds niet.

 

Hoe kan ik weten dat een programma bij mij geprogrammeerd is maar niet bij jullie. Ik heb dit al voor gehad bij Heel Holland bakt, opgelicht en nu New Amsterdam. Dan de problemen met het block, en ik kan nog door gaan. Ik ben gewoon niet meer zeker als iets geprogrammeerd is of het ook opgenomen gaat worden. Er moet toch een oplossing zijn?

 

Toen jullie overschakelde naar opslaan op server in plaats van opslaan op de harde schijf van de decoder, was het met de boodschap dat je zo geen opnames kwijt bent bij defect. Wel ik kan je zeggen dat dit niet klopt. 

Normaal gezien mag je inderdaad geen opnames in de cloud kwijt zijn als je een defecte decoder omruilt voor een nieuwe decoder.
Maar blijkbaar kan er inderdaad wel eens iets verkeerd lopen, ik persoonlijk heb dit nog niet voorgehad, dus ik hoor bij de gelukkigen :wink:

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb The Block verwijderd en terug geplaatst. Kan je eens kijken of je ze nu wel terug ziet staan ? 

Normaalgezien zouden al je opnames die je op je decoder ziet ook bij ons in het netwerk te zien moeten zijn en andersom. Als dit niet het geval is, kan het zijn dat de decoder niet correct met ons network kon communiceren op dat moment, maar dat zou niet (vaak) mogen gebeuren natuurlijk. 

Ik heb dit even geëscaleerd naar de specialisten om eens te laten nakijken hoe het komt dat je daar zo vaak problemen mee ondervindt. 

Reputatie 1

Bedankt maar die 2 afleveringen staat er weer niet bij.

Reputatie 1

Weer 3 series ontdekt die bij mij geprogrammeerd staan maar niet werden opgenomen. Chicago Med, Chicago PD en Royal Pains alle drie op VTM. Maar waarschijnlijk zal er op de server bij jullie weer niks te zien zijn. Ik heb foto’s genomen dat het geprogrammeerd was, dat het programma aan het opnemen was. 

Waren alle drie serie opname, maar nu is die serie opname weg. Hopelijk kan ik ze nu wel opnemen.

Kan ik iets doen waardoor dit niet meer voor  kan vallen. Want ik het vele series geprogrammeerd via serie opname en als ik pas nadien zie dat het niet opgenomen is ben ik het kwijt. 

Want zo ben ik al veel series kwijt, op discovery, history channel zijn er ook vele series die ik opneem maar omdat ik geen afleveringen vond tussen de opnames dacht ik dat er geen afleveringen waren, maar nu door verder te kijken door de problemen zie ik dat er wel afleveringen zijn uitgezonden maar ja deze ben ik weer kwijt.

Aub zoek zo snel mogelijk een oplossing want nu is het elke avond gokken of het gaat opgenomen worden of niet. Want ik zie op voorhand geen verschil tussen de programma’s die opgenomen worden en die niet opgenomen worden. 

Verder kon ik daar juist geen enkel opname afspelen, ik kreeg telkens een zwart scherm dat bleef hangen en kon er alleen uit door op tv te drukken maar dan kwam er ook geen beeld op de zender. Ik heb de decoder moeten herstarten en nadien was alles opgelost. Dit heb ik de voorbije weken regelmatig voor. 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoe is jouw decoder verbonden met jouw B-Box 3? Indien bedraad, probeer dan een nieuwe netwerk kabel. Indien je een PLC-adapter of Wi-Fi Bridge/Wi-Fi Booster gebruikt reset deze dan ook:  https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html , https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-resetten.html , https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html , https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html . Dat is het enigste wat jezelf nog kan doen. De rest kan enkel maar Proximus bekijken.

Ter bijkomende info: zou mij ten zeerste  verwonder dat draadloze apparaten resetten iets zou oplossen zeker wetende dat dit probleem zich herhaaldelijk voordoet , herhaaldelijk hier gemeld wordt, door verschillende klanten die zelf verbonden zijn met een utp netwerkkabel aan de bbox, ik zou dan eerder denken aan resetten/ heropstarten van bbox en decoder, maar zelf dat geeft de laatste tijd totaal voor geen oplossing meer, zoals we hier al zo dikwijls vastgesteld hebben en moest er echt een duidelijk oplossing zijn dan zou iemand van Proximus zeker kunnen zeggen waar het probleem juist zit en hoe het op te lossen is.

Reputatie 1

Hallo, hier ben ik weer. Ik dacht dat de problemen opnemen gedaan waren maar gisteren stelde ik vast dat de problemen er nog altijd zijn. Ik neem al verschillende maanden elke weekdag 2 afleveringen van  Hawaii o-five op Fox op zonder problemen. Maar sinds woensdag 12/02 worden deze afleveringen niet meer opgenomen ondanks het feit dat ze geprogrammeerd staan. Het is en blijft een gok , neemt hij het op of niet. Kunnen de techniekers dit eens uitzoeken en kunnen de afleveringen terug gezet worden. Ik wordt echt hopeloos want dit duurt nu al zolang en er komt maar geen oplossing. Ik hoop vandaag een antwoord te krijgen!!

Dit lijkt een totaal ander probleem te zijn. Hawaii 5-0 kreeg een ander nummertje in onze bekend, waardoor je ze eigenlijk opnieuw moest instellen. 

Ik heb deze ‘nieuwe’ reeks voor je toegevoegd dan, en de missende afleveringen er bijgezet ;) 

Reputatie 1

Hoe kan ik dat zien dat dit opnieuw geprogrammeerd worden. Als in mijn tv-gids en mijn geplande opnames staat dat het is geprogrammeerd. Het kan zijn dat het bij jullie een ander nummer is, maar ik kan dat niet rieken. Er is een probleem tussen jullie server en mijn toestellen!!! Dus hoe gaan jullie dit oplossen?? 

Dit kon je inderdaad niet “rieken”, maar ik wou gewoon uitleggen dat het hier een ander probleem betreft. Kan je nu alle opnames zien?

Reputatie 1

Ja bedank ik zie ze, maar wat kan ik doen hier aan? Ik kijk alle dagen na of het is geprogrammeerd en het staat geprogrammeerd.  Maar jij zeg nu dat dit een nieuwe reeks is en ik deze opnieuw had moeten programmeren. Maar ik zie dat nergens dat is toch niet normaal. Snap je dat ik dit al met heel veel reeksen heb gehad. Bij mij geprogrammeerd bij jullie niet. Nu omdat het een nieuwe nummer heeft, de anderend keren kreeg ik gewoon geen uitleg. Dit duurt nu al vele weken en voor jullie ben ik misschien een klager maar ik betaal 132 euro per maand om zorgeloos naar tv te kijken op Internet te zitten en te bellen. Maar zorgeloos tv kijken heb ik deze maand nog niet gedaan. Want elke week is er wel een probleem met een of andere series. Misschien altijd een andere reden maar het eind  resultaat is altijd dat ik een serie niet kan zien of dat ze niet opgenomen is.

Ik denk als ze van jou loon de ene maand 5 en de andere maand 8 euro afnemen, enz en ze nadien telkens zeggen sorry een vergissing of je had iets anders moeten doen, of het is gewoon een computerfout dan zou jij ook heel de tijd klagen tot dit in orde is. Ik weet jijkan er niets aandoen maar ik wil dat het opgelost wordt. Geen  mij een telefoonnummer naartoe ik moet bellen of zeg me bij welk dienst ik moet zijn.. Maar zeg aub niet zoals de eerste technieker die thuis is gekomen dat het komt omdat de decoder niet genoeg kan rusten, met andere woorden dat ik teveel tv kijk!  

Reputatie 1

Hier ben ik weer, weer dacht ik dat de problemen opgelost waren maar neen hoor ze zijn er nog steeds. Begin van de week kon ik een aflevering van The Block Australia niet kijken,. Ik drukte op kijken en het scherm bleef staan. De opname wou niet starten. Nu wou ik gisteren nog eens proberen en wat zie ik de opname is weer verdwenen. Samen met nog een aflevering (aflevering  E1220 en E1221).

 

Verder heb ik het probleem dat ik niet naar een opname kan kijken als er een andere aflevering opgenomen wordt. Met als risico dat de aflevering die ik wou kijken gewoon verdwijnt. (zie the block, ncis en Hawai-o five,...).

 

Ook heb ik voor dat een programma op genomen in serie, in 2 verschillende mappen wordt opgenomen. Ondanks het feit dat het hetzelfde seizoen is. Dus moet ik telkens door al mijn opnames gaan om te zien dat ik de juiste aflevering aan het bekijken ben.

 

Kan er iemand nu mij eens vertellen wat het probleem is, hoe dit kan opgelost worden!!!

Ik ben eerlijk gezegd blij te horen dat er nog mensen zijn die problemen hebben met het opnemen van programma’s! Ook wij hebben hier verschrikkelijk veel problemen mee. 

Wij proberen verschillende programma’s op te nemen en wanneer je dan in de TV gids kijkt zie je dat deze geprogrammeerd zijn om op te nemen en ook effectief opgenomen worden maar als je ze dan later via menu wilt afspelen dan staan de opnames er gewoon niet tussen??!!

O.a. “De Mol” staat hier als serie geprogrammeerd maar het wordt gewoon niet opgenomen. Ook bij andere programma’s is dit het geval. Heel erg vervelend dit en ik vind het ook niet kunnen! Ik ben al jaren trouwe klant bij Proximus voor TV, internet en telefonie. De laatste maanden begin ik mij echter meer en meer te ergeren in jullie diensten: door verhuis lang moeten wachten op aansluiting, alle opgenomen programma’s kwijt, vaak verschrikkelijk slechte ontvangst op mijn telefoon, Belgisch voetbal pack dat plots (zonder al teveel waarschuwing) wordt omgezet naar een All Sports pack (wat ik helemaal niet wil en natuurlijk ook weer duurder is). En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan! Ik denk dat het tijd wordt om maar eens uit te kijken naar een andere provider.

 

Goedemorgen, 

 

Ik heb net hetzelfde probleem.

Dit is de derde keer dat ik dit voor heb, en ik dacht dat het probleem bij mezelf lag. Tot dit gisteren weer voor de derde keer gebeurde. Ik ben dit gaan opzoeken en ik lees dus degelijk dat ik niet de enige ben.

 

Dit gebeurt bij “serie-opnemen”, ik heb dit voorgehad bij Temptation Island, Down The Road en gisteren met Expeditie Robinson.

 

Net zoals IngeA, zie ik bij TV-gids dat het opgenomen is, ook bij geplande programmaties staat dit er tussen. Wanneer ik het programma effectief wil bekijken, staat het programma niet bij mijn opname’s.

 

Ik merk ook op dat deze decoder heel veel problemen geeft: start soms gewoon opnieuw op, wanneer een programma nog bezig is, en dit opgenomen is, kan ik dit niet tegelijkertijd bekijken want dan hapert het programma steeds. Soms heb ik een heel slechte connectie, terwijl andere functies van de afstandsbediening werken,…

 

Ik ben nieuwe klant, maar ik heb maandenlang niets anders dan problemen, lijkt me.

Het licht volgens mij degelijk aan de decoder waar iedereen het over heeft.

 

Graag zo snel mogelijk een oplossing.

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groeten

Tanisha

 

 

 

 

Het is dan best dat je de decoder en bbox eens herstart:

zet je decoder spanningsloos > zet je bbox 10sec spanningsloos > zet hem terug onder spanning en wacht tot zijn DSL controle lampje continu blijft oplichten en je terug kunt surfen > zet nu je decoder terug onder spanning en laat hem volledig opstarten.

Ik merk ook op dat deze decoder heel veel problemen geeft: start soms gewoon opnieuw op, wanneer een programma nog bezig is, en dit opgenomen is, kan ik dit niet tegelijkertijd bekijken want dan hapert het programma steeds. Soms heb ik een heel slechte connectie, terwijl andere functies van de afstandsbediening werken,…

Reageer