Vraag

problemen met opgenomen programma’s

  • 30 January 2020
  • 61 reacties
  • 7477 Bekeken


Toon eerste bericht

61 reacties

Normaal gezien mag je inderdaad geen opnames in de cloud kwijt zijn als je een defecte decoder omruilt voor een nieuwe decoder.
Maar blijkbaar kan er inderdaad wel eens iets verkeerd lopen, ik persoonlijk heb dit nog niet voorgehad, dus ik hoor bij de gelukkigen :wink:

Reputatie 1

@e vdz Ik kan geen ingeplande New Amsterdam serie terugvinden op het netwerk. Via welke decoder heb je die serie ingepland? De Block afleveringen van 17/01 en 21/01 heb ik nu teruggeplaatst. Kan is kijken of ze nu zichtbaar zijn.

Ik heb mijn v5 compact decoder gereset. De serieopname van New Amsterdam is gewist en ik heb ze opnieuw geprogrammeerd. Kunnen jullie de gemiste opnames terug zetten?

 

De 2 afleveringen van het block (17/01 en 21/01) die zouden terug gezet zijn, zie ik nog steeds niet.

 

Hoe kan ik weten dat een programma bij mij geprogrammeerd is maar niet bij jullie. Ik heb dit al voor gehad bij Heel Holland bakt, opgelicht en nu New Amsterdam. Dan de problemen met het block, en ik kan nog door gaan. Ik ben gewoon niet meer zeker als iets geprogrammeerd is of het ook opgenomen gaat worden. Er moet toch een oplossing zijn?

 

Toen jullie overschakelde naar opslaan op server in plaats van opslaan op de harde schijf van de decoder, was het met de boodschap dat je zo geen opnames kwijt bent bij defect. Wel ik kan je zeggen dat dit niet klopt. 

MAC adres is 38 5F 66 54 A1 F0 , de serieopname heb ik proberen te wissen maar dat lukt niet. De serieopname blijft er staan. 
 

Heeft de technieker dan toch de opnames laten verwijderen, tegen ons heeft hij iets anders gezegd. En hij heeft de opnames niet laten terug zetten. Dat heb ik voor een paar series laten doen via het forum.

 

@e vdz Ik snap uw frustratie. Soortgelijk meegemaakt ook 2techniekers geweest, 2de technieker heeft zonder waarschuwing 100+ opnames laten verwijderen. Na de vraag of het mogelijk was deze terug te krijgen was het antwoord nee. Zelf ook via forum enkele dingen laten terugzetten maar is niet eens de helft van wat we kwijt zijn.

Reputatie 1

Dit filmpje is voor het resetten van een V6 decoder maar ik heb een v5 compact.

Reputatie 7
Badge +4

De aanvraag van de technieker naar ons IT team is allesinds gedaan geweest om alles te laten verwijderen en terug te laten toevoegen.
Want die opname die u ziet staan, staat niet op het netwerk geprogrammeerd, wat wil zeggen dat dit ook de reden zal zijn dat je deze niet kan verwijderen (omdat die er niet op staat). Kan je dit even uitvoeren aub? 

 

Reputatie 1

MAC adres is 38 5F 66 54 A1 F0 , de serieopname heb ik proberen te wissen maar dat lukt niet. De serieopname blijft er staan. 
 

Heeft de technieker dan toch de opnames laten verwijderen, tegen ons heeft hij iets anders gezegd. En hij heeft de opnames niet laten terug zetten. Dat heb ik voor een paar series laten doen via het forum.

 

Reputatie 7
Badge +4

Nee maar het klopt inderdaad wat mijn collega zei. De opname staat op het netwerk niet geprogrammeerd (kan je mij even het MAC adres van de decoder waar je deze programmatie ziet staan doorgeven, dit kleeft op het etiket onderaan de decoder). 
Kan je even proberen om de serieopname te annuleren en even opnieuw te programmeren aub? Dan kijk ik of ik die nu zie doorkomen.

De reden van dit probleem kan te maken hebben met de technieker die voor het voorgaande probleem van ‘media niet beschikbaar’ even alle opnames heeft laten verwijderen door ons IT team en vervolgens alles heeft laten terugplaatsen.

Reputatie 1

@e vdz Ik kan geen ingeplande New Amsterdam serie terugvinden op het netwerk. Via welke decoder heb je die serie ingepland? De Block afleveringen van 17/01 en 21/01 heb ik nu teruggeplaatst. Kan is kijken of ze nu zichtbaar zijn.

 

Sorry maar de afleveringen zijn niet ze zien bij mij!! Dus ik kan ze niet proberen af te spelen!

New Amsterdam (zender vijf) staat al van vorig jaar geprogrammeerd met serie opname. Ik heb deze geprogrammeerd op onze kleinste decoder. Voor nu woensdag staat het in de planning (zoals de voorbije weken) dus ik ben benieuwd of het woensdag wel opgenomen wordt. En wat bedoel je met “ geen ingeplande New Amsterdam serie terugvinden op het netwerk”. Ik heb ze geprogrammeerd maar dat is nu juist het grote probleem tussen wat wij op onze decoder doen en jullie server loopt van alles mis. Dus zeg me maar wat ik moet doen maar zeg niet dat we het niet opgenomen hebben. 

Want de eerste technieker zei dat wij iets mis deden, namelijk dat het probleem kwam doordat wij teveel tv keken en de decoder niet genoeg kon rusten. Kan iemand mij dan zeggen hoeveel uur ik per dag maar mag kijken?

De tweede technieker zei dat het aan onze kabels zou liggen en heeft alles nagekeken . En moest nadien zeggen dat het niet bij ons lag maar ik weet niet wat hij veranderde aan de instellingen maar toen waren we al onze opnames kwijt !!!

Dus aub ze niet te snel dat wij iets fout doen want als ik het forum hier lees ben ik niet de enige met dit probleem. En ik denk dat we dan wel kunnen besluiten dat het probleem bij jullie ligt.

Sorry dat ik zo reageer, ik wil mij niet op u af reageren maar ik wil wel een oplossing!  En dit duurt nu zolang en ik krijg maar geen antwoord op de wat het probleem is. Wel proberen jullie te helpen met programma’s terug te zetten maar dat is geen oplossing.

Reputatie 7
Badge +4

@e vdz Ik kan geen ingeplande New Amsterdam serie terugvinden op het netwerk. Via welke decoder heb je die serie ingepland? De Block afleveringen van 17/01 en 21/01 heb ik nu teruggeplaatst. Kan is kijken of ze nu zichtbaar zijn.

Reputatie 1

Hallo van terug gezette programma’s zijn er die ik niet kan afspelen en nadien weer verdwijnen. En zoals ik al melde 

Bedankt. Ze staan erop, alleen aflevering van vrijdag 17 januari en dinsdag 21 januari ontbrekken.

 

ik zal dit weeken nakijken of ik ze kan afspelen

 

Dus kan je vragen of ze deze 2 afleveringen kunnen terug zetten. Verder is er weeral een serie niet opgenomen, namelijk “New Amsterdam” op vijf. Mijn vrouw kijkt daar naar als er voetbal is en daarom hebben we het pas gezien. Maar de serie is geprogrammeerd en als je naar de geplande opnames gaat kijken staat deze serie erbij alleen wordt het niet opgenomen. Weten jullie nog altijd niet wat het probleem is?

Heeft het zin dat ik een technieker laat langskomen? Of moet ik moet ik alle dagen naar de helpdesk bellen of hier alle dagen posten. Ze me wat ik moet doen voor het probleem op te lossen. Zodat ik niet altijd moet komen smeken om een programma terug te zetten. Want de helft van de tijd is dit ook geen oplossing. 

Ik wil niet lastig doen maar ik betaal geen 130 euro per maand voor iets dat niet goed werkt!!

Reputatie 7
Badge +4

@k.ney Met welke opnames ondervind je problemen?

Ter info:  iemand van proximus zelf, komt hier pas maandag terug langs op het forum voor verdere hulp.

Hier loopt het ook nog steeds niet zoals het zou moeten. Opnamens gedaan maar kon ze niet bekijken. Of opnamens aan het bekijken en ineens vielen die zomaar uit... 

Mijn dochter kijkt wel eens tv op de tablet via de Pickx app, geeft ook veel problemen. Programma’s zijn zichtbaar maar kan je niet bekijken.  Of het kan ‘even’ niet gestreamd worden… vervelend als je net dan wilt kijken!
Dit is niet de manier waarop het zou moeten gaan…

Ik wacht ook nog steeds op hulp.

Reputatie 1

Bedankt. Ze staan erop, alleen aflevering van vrijdag17 januari en dinsdag 21 januari ontbrekken.

 

ik zal dit weeken nakijken of ik ze kan afspelen

 

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor herstel van de huizenjagers. Ik kan de aflevering bekijken. Bij de vorige series zijn sommige in orde gekomen, maar we konden vele afleveringen niet bekijken en zijn daarna weer verdwenen. De serie die totaal niet werk is het block Australië seizoen 11. Dat hebben we al opgegeven, dat zullen we wel kwijt zijn. Maar block Australië seizoen 12 hebben dan een aflevering dan weer 2 afleveringen niet, als je dat helemaal terug kunt zetten zij; we blij. 
 

Erg, maar voor ons een geruststelling , dat er nog andere mensen het zelfde probleem hebben. Dan ligt het toch niet aan ons! Hopelijk worden deze problemen snel opgelost.


kan je even nagaan of de opnames nu zichtbaar zijn voor the block ?

Reputatie 1

Bedankt voor herstel van de huizenjagers. Ik kan de aflevering bekijken. Bij de vorige series zijn sommige in orde gekomen, maar we konden vele afleveringen niet bekijken en zijn daarna weer verdwenen. De serie die totaal niet werk is het block Australië seizoen 11. Dat hebben we al opgegeven, dat zullen we wel kwijt zijn. Maar block Australië seizoen 12 hebben dan een aflevering dan weer 2 afleveringen niet, als je dat helemaal terug kunt zetten zij; we blij. 
 

Erg, maar voor ons een geruststelling , dat er nog andere mensen het zelfde probleem hebben. Dan ligt het toch niet aan ons! Hopelijk worden deze problemen snel opgelost.

Ik volg, stiekem blij dat ik niet de enige ben wij hebben namelijk exact hetzelfde probleem meer dan 2weken en 2 techniekers verder. Vandaag technieker geweest, gevolg 100+ opnames kwijt zonder dat we eerst even gewaarschuwd werden hierover. Op dit moment willen we gewoon de opnames terug

Reputatie 2

Zelfde probleem gehad met serieopname huizenjacht op 4. Decoder is een V6. Software isB151. Modem is b-box 3V.

@e vdz Ik heb “Huizenjagers” voor je gereset, kan je even zien of het OK is daarvoor? Is het dan al dan niet in orde gekomen bij die vorige series?

is een aanvraag om een gratis happyhouse technieker dan geen goede oplossing voor u

> kun je zelf aanvragen > http://proximus.be/happyhouse 

Reputatie 1

Deze week loopt alles mis met huizenjacht van vier. Dit programma is geprogrammeerd met serie opname. Maandagavond programma niet opgenomen. Dinsdag namiddag herhaling wel opgenomen. Dinsdagavond opgenomen, maar toen ik vandaag om 18u wou kijken kon ik het niet afspelen. Programma wilt gewoon niet starten. Aflevering van woensdagavond weer niet opgenomen!
 

Aub kan mij iemand zeggen bij wie ik moet zijn voor dit probleem. Het is echt een lotterij aan het worden, neemt hij het op of niet, kan ik het afspelen of niet.Bijna 25 jaar klant en tevreden. Waren er problemen werden die snel opgelost. Maar de laatste maanden veel problemen en niemand kan het oplossen. 

 

 

Reputatie 1

Is er al nieuws? Want gisteren avond weeral een programma dat geprogrammeerd is via serieopname NIET opgenomen. Wat kan ik aan deze problemen doen? Wie moet ik bellen? Want ik ben het zo beu! De prijzen gaan regelmatig omhoog maar de kwaliteit gaat naar beneden. Aan de telefoon weten ze het niet, de techniekers weten het niet, het forum doet nog het meest hun best maar daar krijg ik ook geen oplossing te horen. Wie kan het dan wel oplossen? Zoveel programma’s die ik nu niet meer kan volgen, omdat er afleveringen missen. Jullie zetten ze dan wel terug maar daarom kan ik ze nog niet bekijken en verdwijnen terug. Schakel dan maar terug over op decoders met een harde schijf. Ik wil niet lastig doen maar ben einde raad.

Alleen als je op lange termijn opneemt zou het kunnen dat je geen voldoende ruimte meer hebt.

Ik heb een V6 en volgens support zou alles werken zoals het hoort. Is wel enkel vanop afstand getest!

@e vdz mij hebben ze ook al gezegd dat ik ze wel ‘per ongeluk’ zou gewist hebben maar dat is zeker niet het geval! 

En wat ik niet begrijp is dat als een serieopname gepland staat, het de ene keer wel een opname maakt en de andere keer niet. En ja er is voldoende ruimte beschikbaar ;)

Ik heb de hoop dat ik geholpen ga worden al opgegeven...

Reputatie 6
Badge +3

@e vdz en @k.ney : Wanneer je over een decoder v5 compact of een decoder v6 beschikt dan worden alle opnames gedaan in de cloud (op servers bij Proximus). Bij jullie moet er iets mislopen tussen jouw decoder(s) en de opname servers van Proximus. De reden van de eerste technieker houdt totaal geen steek.

Reageer