Skip to main content

Sinds 4 a 5 weken heb ik problemen met opgenomen programma’s, kan ze niet afspelen en verdwijnen zomaar. .18 dagen geleden zijn er 2 techniekers langs geweest. De eerste heeft de router vervangen en de tweede heeft aan de instellingen bezig geweest. Met als gevolg dat ik al de opnames kwijt was. Via het forum heeft iemand geholpen zodat ik een deel van de opnames terug had. Maar van die opnames kon ik er een heel deel niet bekijken en verdwenen ze weer. Veder werden mij serie opnames niet opgenomen en geprogrammeerde programma’s af en toe niet. Nukrijg ik bij een programma dat ik gisteren opgenomen heb de zelfde fout boodschap als 4 weken terug ,opname is niet beschikbaar probeer later weer, maar later is nooit. Kan nu eindelijk iemand zeggen wat ik kan doen want ik vind dit niet meer leuk.

Groeten 

 

eddy

@e vdz Heb je recent je decoder al eens volledig herstart door deze kort van stroom te onderbreken?


Natuurlijk, dat is de eerste stap bij problemen. Heb het gisteren gedaan.


Er zijn inderdaad wat problemen geweest met opnames 29/01/2020 en 30/01/2020 , de betrokken diensten zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om deze terug beschikbaar te stellen.


Oke, maar de problemen bij mij zijn al veel langer. al minstens 4 à 5 weken. 


Ik zie dat je 2 decoders hebt. Ondervind je dit probleem op beide decoders ?


Ja, de programma’s waar ik problemen mee heb kan ik op de 2 tv’s niet bekijken. 


Kan je me doorgeven met welke series je die problemen dan ondervindt ? Dan kan ik door de specialisten eens laten nakijken wat daar mee misloopt.


Nu momenteel met de luizenmoeder van vtm, de vorige 2 aflevering heb ik geprogrammeerd, en stond ook in de tv-gids aangeduid, maar werden niet opgenomen. De aflevering van deze week is opgenomen maar krijg de boodschap niet beschikbaar. Dan hebben we the block Australië   Seizoen 11 . Dat hadden we volledig opgenomen maar door de technieker volledig kwijt maar iemand van dit forum heeft gezorgd dat we het terug hadden . Maar we kunnen veel afleveringen niet afspelen en de dag nadien waren die aflevering weg. De laatste aflevering waar we dit probleem mee hebben gehad is aflevering 39. We probeerde deze deze week of vorige week af te spelen maar dat lukte niet. Als je op kijken drukte gebeurde er niets. De dag nadien was aflevering 39 weg. Verder heb ik ook het probleem met seizoen 12 dat ook wordt opgenomen in serie opname dat niet alle dagen worden opgenomen. Do 16 Jan wel, vrij 17 Jan niet, ma 20 Jan wel, din 21 Jan niet.

ook andere programma’s worden niet opgenomen terwijl geprogrammeerd zoals opgelicht op nos de ene week wel en andere keren niet, enz

Een ander probleem met serieopname is dat wanneer de eerste aflevering is opgenomen maar we kijken er niet direct naar en ze wordt nog eens heruitgezonden we die aflevering dan niet kunnen bekijken tot de tweede aflevering is opgenomen.


Ik volg even want ik heb vergelijkbare problemen en na heel veel telefoontjes nog steeds geen oplossing…
Ook bij mij verdwijnen ineens opnames die ze dan wel gedeeltelijk kunnen terugzettten. Maar vaak beperkt door rechten van de programma’s. Aafgelopen woensdag is er geen enkele opname gelukt! Staat ingesteld als serieopnamen. Heel vreemd allemaal!
Ik snak zo naar een oplossing :(


K.ney begrijp me niet verkeerd maar ik ben blij dat jij ook deze problemen hebt. Want van de techniekers die thuis geweest zijn kreeg ik de indruk dat ik iets verkeerd doe. De eerste zei zelf dat het kwam omdat ik teveel tv kijk op en dag en daarom de decoder niet kan rusten. Hopelijk worden onze problemen nu snel opgelost.


Ik denk dat die technieker eerder aan rust toe was :relaxed:

NB: pas maandag komt hier iemand terug langs die van proximus zelf is om je hierbij verder te helpen.


@e vdz en @k.ney : Wanneer je over een decoder v5 compact of een decoder v6 beschikt dan worden alle opnames gedaan in de cloud (op servers bij Proximus). Bij jullie moet er iets mislopen tussen jouw decoder(s) en de opname servers van Proximus. De reden van de eerste technieker houdt totaal geen steek.


Ik heb een V6 en volgens support zou alles werken zoals het hoort. Is wel enkel vanop afstand getest!

@e vdz mij hebben ze ook al gezegd dat ik ze wel ‘per ongeluk’ zou gewist hebben maar dat is zeker niet het geval! 

En wat ik niet begrijp is dat als een serieopname gepland staat, het de ene keer wel een opname maakt en de andere keer niet. En ja er is voldoende ruimte beschikbaar ;)

Ik heb de hoop dat ik geholpen ga worden al opgegeven...


Alleen als je op lange termijn opneemt zou het kunnen dat je geen voldoende ruimte meer hebt.


Is er al nieuws? Want gisteren avond weeral een programma dat geprogrammeerd is via serieopname NIET opgenomen. Wat kan ik aan deze problemen doen? Wie moet ik bellen? Want ik ben het zo beu! De prijzen gaan regelmatig omhoog maar de kwaliteit gaat naar beneden. Aan de telefoon weten ze het niet, de techniekers weten het niet, het forum doet nog het meest hun best maar daar krijg ik ook geen oplossing te horen. Wie kan het dan wel oplossen? Zoveel programma’s die ik nu niet meer kan volgen, omdat er afleveringen missen. Jullie zetten ze dan wel terug maar daarom kan ik ze nog niet bekijken en verdwijnen terug. Schakel dan maar terug over op decoders met een harde schijf. Ik wil niet lastig doen maar ben einde raad.


Deze week loopt alles mis met huizenjacht van vier. Dit programma is geprogrammeerd met serie opname. Maandagavond programma niet opgenomen. Dinsdag namiddag herhaling wel opgenomen. Dinsdagavond opgenomen, maar toen ik vandaag om 18u wou kijken kon ik het niet afspelen. Programma wilt gewoon niet starten. Aflevering van woensdagavond weer niet opgenomen!
 

Aub kan mij iemand zeggen bij wie ik moet zijn voor dit probleem. Het is echt een lotterij aan het worden, neemt hij het op of niet, kan ik het afspelen of niet.Bijna 25 jaar klant en tevreden. Waren er problemen werden die snel opgelost. Maar de laatste maanden veel problemen en niemand kan het oplossen. 

 

 


is een aanvraag om een gratis happyhouse technieker dan geen goede oplossing voor u

> kun je zelf aanvragen > http://proximus.be/happyhouse 


@e vdz Ik heb “Huizenjagers” voor je gereset, kan je even zien of het OK is daarvoor? Is het dan al dan niet in orde gekomen bij die vorige series?


Zelfde probleem gehad met serieopname huizenjacht op 4. Decoder is een V6. Software isB151. Modem is b-box 3V.


Ik volg, stiekem blij dat ik niet de enige ben wij hebben namelijk exact hetzelfde probleem meer dan 2weken en 2 techniekers verder. Vandaag technieker geweest, gevolg 100+ opnames kwijt zonder dat we eerst even gewaarschuwd werden hierover. Op dit moment willen we gewoon de opnames terug


Bedankt voor herstel van de huizenjagers. Ik kan de aflevering bekijken. Bij de vorige series zijn sommige in orde gekomen, maar we konden vele afleveringen niet bekijken en zijn daarna weer verdwenen. De serie die totaal niet werk is het block Australië seizoen 11. Dat hebben we al opgegeven, dat zullen we wel kwijt zijn. Maar block Australië seizoen 12 hebben dan een aflevering dan weer 2 afleveringen niet, als je dat helemaal terug kunt zetten zij; we blij. 
 

Erg, maar voor ons een geruststelling , dat er nog andere mensen het zelfde probleem hebben. Dan ligt het toch niet aan ons! Hopelijk worden deze problemen snel opgelost.


Bedankt voor herstel van de huizenjagers. Ik kan de aflevering bekijken. Bij de vorige series zijn sommige in orde gekomen, maar we konden vele afleveringen niet bekijken en zijn daarna weer verdwenen. De serie die totaal niet werk is het block Australië seizoen 11. Dat hebben we al opgegeven, dat zullen we wel kwijt zijn. Maar block Australië seizoen 12 hebben dan een aflevering dan weer 2 afleveringen niet, als je dat helemaal terug kunt zetten zij; we blij. 
 

Erg, maar voor ons een geruststelling , dat er nog andere mensen het zelfde probleem hebben. Dan ligt het toch niet aan ons! Hopelijk worden deze problemen snel opgelost.


kan je even nagaan of de opnames nu zichtbaar zijn voor the block ?


Bedankt. Ze staan erop, alleen aflevering van vrijdag17 januari en dinsdag 21 januari ontbrekken.

 

ik zal dit weeken nakijken of ik ze kan afspelen

 


Hier loopt het ook nog steeds niet zoals het zou moeten. Opnamens gedaan maar kon ze niet bekijken. Of opnamens aan het bekijken en ineens vielen die zomaar uit... 

Mijn dochter kijkt wel eens tv op de tablet via de Pickx app, geeft ook veel problemen. Programma’s zijn zichtbaar maar kan je niet bekijken.  Of het kan ‘even’ niet gestreamd worden… vervelend als je net dan wilt kijken!
Dit is niet de manier waarop het zou moeten gaan…

Ik wacht ook nog steeds op hulp.


Ter info:  iemand van proximus zelf, komt hier pas maandag terug langs op het forum voor verdere hulp.


Reageer