Vraag

problemen decoder

  • 30 December 2019
  • 25 reacties
  • 535 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Constant verbinding decoder die wegvalt.

kan het zijn dat de internetkabel tussen modem en box stuk is?

 

zo ja is he mogenlijk een nieuwe op te sturen om dit te proberen?


25 reacties

als je netwerkkabel op zo’n 20 cm van zijn utp stekkers vast neemt één voor één en wat op en en neer beweegt krijg je dan fouten
of de kabel ook eens uit en terug inpluggen aan beide zijden mss maken ze slecht contact.

 

bbox en decoder zal je wel al reeds eens gereset hebben vermoed ik.

Reputatie 1
Badge

als je netwerkkabel op zo’n 20 cm van zijn utp stekkers vast neemt één voor één en wat op en en neer beweegt krijg je dan fouten
of de kabel ook eens uit en terug inpluggen aan beide zijden mss maken ze slecht contact.

 

bbox en decoder zal je wel al reeds eens gereset hebben vermoed ik.

Ja deze zijn al eens gereset.

daarstraks keeg ik ookeen fout melding met daarin een nr dat ik kon bellen.

toen heb ik die internetkabel tussen modem enbox uitgetrokken en trug ingestoken en toen werkte het terug.

nu netflix aan het kijken en ineens weer dezelfde foutmelding

ja ik denk dat de mensen zullen voorstellen om toestellen te omruilen of een technieker te sturen, enfin we zien wel wat ze voorstellen als ze hier langskomen, je kunt natuurlijk ook altijd de helpdesk eens bellen 0800 22 800 en je probleem eens uitleggen. 

Ter info: technieker aanvragen kun je ook zelf via > http://proximus.be/happyhouse 

Reputatie 7
Badge +3

@Philvg1985 

Geeft je internetverbinding (via Wifi) ook storingen of werkt deze wel goed en is het enkel de tv die onderbrekingen geeft?

 

Geert

 

@GeertC blijkbaar wel zie Topic > https://nl.forum.proximus.be/internet-10/problemen-slecht-internet-49154

Reputatie 7
Badge +3

Dank je wel @Martin 

@Philvg1985 

de kwaliteit van het signaal is goed volgens de metingen.

Is je bbox3 al omgeruild?

 

Geert

Reputatie 1
Badge

Dank je wel @Martin 

@Philvg1985

de kwaliteit van het signaal is goed volgens de metingen.

Is je bbox3 al omgeruild?

 

Geert

Nog niet omgeruild.

hoe gaat dit in zen gang?

Reputatie 1
Badge

Zonet geprobeerd om met een andere internetkabel tussen modem en bbox te werken maar tevergeefs.

probleem zal zich ergens anders moeten bevinden...

aangezien @GeertC gevraagd heeft of je bbox3 al omgeruild geweest is zullen ze dan wel dit eerst willen proberen om te zien of je probleem daarmee achter de rug is.

Reputatie 1
Badge

aangezien @GeertC gevraagd heeft of je bbox3 al omgeruild geweest is zullen ze dan wel dit eerst willen proberen om te zien of je probleem daarmee achter de rug is.

Zullen gaan omruilen.

modem=bbox he?

moeten we box van de tv(digibox) ook omruilen?

GeertC bedoelt met BBO3 inderdaad je modem omruilen nog niet de decoder

De bbox3 is in feite een modem+router 

De decoder zullen ze pas voorstellen om die om te ruilen indien het omruilen van de BBOX3 geen oplossing zou geboden hebben voor je probleem. 

Aangezien de reset/herstart van zowel bbox3 en decoder niks opgelost heeft zit er voor Proximus niet veel anders op van te elimineren waar de fout zich zou kunnen voordoen dus in de bbox3 of in je decoder en dus stellen ze voor van te beginnen met je bbox3 om die eerst te vervangen.

Reputatie 1
Badge

GeertC bedoelt met BBO3 inderdaad je modem omruilen nog niet de decoder

De bbox3 is in feite een modem+router 

De decoder zullen ze pas voorstellen om die om te ruilen indien het omruilen van de BBOX3 geen oplossing zou geboden hebben voor je probleem. 

Aangezien de reset/herstart van zowel bbox3 en decoder niks opgelost heeft zit er voor Proximus niet veel anders op van te elimineren waar de fout zich zou kunnen voordoen dus in de bbox3 of in je decoder en dus stellen ze voor van te beginnen met je bbox3 om die eerst te vervangen.

Maandag komt de nieuwe bbox3 aan.
Ik hou julle op de hoogte

bedankt voor de feedback :thumbsup_tone2:

Reputatie 1
Badge

Problemen met de decoder zijn op het eerste zicht opgelost.

wel nog steeds een zeer laag bereik van het internet.

als we 5m verder gaan zitten op ons terras hebben we 1 soms geen blokjes.

er zit een groot raam tussen maar dat zou toch het verschil niet mogen maken?

toen we nog telenet hadden konden we achteraan de tuin genieten van volle ontvangst 🤔

als je vroeger bij TN achter dit zelfde raam goed onvangt had dan kan dit nizt door het soort glas komen dat in het raam steekt.
Maar vergelijken een tijd terug bij TN en een tijd later met PX dat is al een ander paar mouwen zo kan je wifi-2.4 band ondertussen al meer bezet zijn tov vroeger door naburige wifi signalen of heb je nu een stoorder die je vroeger niet had bv om maar enkele redenen op te noemen.

Reputatie 1
Badge

als je vroeger bij TN achter dit zelfde raam goed onvangt had dan kan dit nizt door het soort glas komen dat in het raam steekt.
Maar vergelijken een tijd terug bij TN en een tijd later met PX dat is al een ander paar mouwen zo kan je wifi-2.4 band ondertussen al meer bezet zijn tov vroeger door naburige wifi signalen of heb je nu een stoorder die je vroeger niet had bv om maar enkele redenen op te noemen

 

 

dus daar is niets aan te doen?

ook vaak dat ik in de zetel zit gewoon een spel aant spelen en dat er geregeld een wifi teken verschijnt dat hij slechte verbinding heeft en dan zit ik er 2m af 😂

Het is al een andere bbox3 dus zou het al heel straf zijn dat het aan de bbox3 ligt.
Kun je ook proberen via wifi-5.0 ipv wifi-2.4 of je ook op 2m dit fenomeen hebt.

Reputatie 1
Badge

Nog steeds problemen met de wifi.

deze week eens kijken voor die poorten te veranderen of hoe het ook noemt.

problemen met de tv zijn wel opgelost

kun je dit ook proberen op wifi-5.0-xxxx of je ook dit probleem hebt op 2m van de bbox.

Of ook eens met een ander toestel proberen of je het probleem dan ook hebt 

Met welk toestel heb je eigenlijk dit probleem.

Reputatie 6
Badge +3

Indien het om een smartphone/GSM of laptop gaat. Heb je het probleem ook wanneer je deze probeert te verbinden bij iemand anders dat een andere draadloze verbinding heeft? Probeer ook eens de netwerkinstellingen te resetten voor een Windows 10 laptop:  https://www.techpulse.be/tips/220613/laatste-strohalm-bij-internetproblemen-zo-reset-je-je-netwerk/ Op een Android smartphone: https://support.google.com/nexus/answer/6183600?hl=nl Iphone : https://support.apple.com/nl-be/guide/iphone/iphea1c2fe48/ios

daarom dat ik ook wou weten of het met alle toestellen het probleem zich voordoet 

Reputatie 6
Badge +3

Er moet iets anders mis zijn, want dat deze vervang B-Box 3 direct problemen heeft zou mij heel sterk lijken. Zoals jij ook al correct had aangehaald.

zeker en vast,  daarom dat ik het voorstelde om op anders toestellen ook eens te proberen want dat de netwerkinstelleningen op verschillende toestellen niet meer zouden katholiek zijn dat zal nu ook wel niet.

Reputatie 1
Badge

Wanneer de internet verbinding hapert hapert dit op zowel :

laptop, tablet, en 2x iphone

de storing is meestal 0-30sec en dan is de verbinding weer terug.

Sinds de niuwe box hebben we geen 5.0 verbinding meer.

uw smart wifi zal opstaan daarom heb je één en de zelfde wifi netwerknaam wifi-2.4-xxxx voor beide wifi 2.4 en wifi 5.0. 

Maar aangezien je problemen blijft hebben is het mss beter dat je eerst “smart wifi” uitzet en zo eerst probeert uit te vissen waar het probleem zit .

smart wifi uitzetten kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI
surf naar http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
En daar "One SSID" deactiveren:
klik op de One SSSID  banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSSID (smart wifi) uitgeschakeld

later kun je die altijd op de zelfde manier terug opzetten indien gewenst.

Als je haperingen hebt dan kun je bv enkel testen via je smartphone  en bv om te beginnen de laptop zijn verbinding met wifi eens onderbreken om zo te zien of je nog problemen hebt, dus het principe is schakel toestellen uit tot je vaststelt dat het probleem zich niet meer voordoet, terwijl je op één smartphone in het oog houdt of het probleem nog opduikt.

Mss ook best eens kijken als je de laptop aansluit met een utp kabel aan de bbox of je dan met die laptop ook het zelfde probleem vaststelt 

  • en ook eens kijken of je via de bbox zijn interface
    surf naar http://192.168.1.1 
    (inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)

of je onderbrekingen ziet in  de duur van je internet sessies die allemaal normaal ± 24u per dag moeten duren.

 

Reageer