Beantwoord

Probleem met uitschakelen decoder

  • 25 October 2021
  • 21 reacties
  • 198 Bekeken

Ik heb geregeld (bijna om de 3 à 4 dagen) een probleem met het uitschakelen van mijn decoder. Normaal mag dan alleen nog het rode lampje blijven branden, maar vaak blijft ook het blauwe lampje (rechts van het rode) branden. Ik moet dan telkens de decoder heropstarten om het probleem op te lossen, heel vervelend.
Nog mensen die dit probleem hebben, zo ja, hoe kan ik het oplossen? Alvast erg bedankt! Erik

icon

Beste antwoord door GeertC 3 November 2021, 16:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

21 reacties

Reset eens je decoder:

→ Je decoder resetten | Proximus

Hartelijk dank voor je reactie. Probleem is dat ik mijn decoder niet terugvind bij de getoonde decoders (als ik op de link klik). Het is een klein, compact model, waarschijnlijk het nieuwste type (ik heb hem nog maar een paar maanden)….

Het nieuwste type is de V7 decoder (Android TV box) 

Het ander klein model is de V5Compact decoder: (ook deze die ik heb)

met 3 ledlampjes vooraan links “SIG”  “HD”  “REC”

Je V5 compact TV Box resetten - YouTube

Knop "Aan/Uit" achteraan, op "Uit" zetten 
Verzonken Reset knopje ingedrukt houden terwijl 
je de knop "Aan/Uit" achteraan, op "Aan" zet 
Als je op het TV Scherm "Software wordt geladen" verschijnt
Dan het verzonken ingedrukt Reset  knopje terug loslaten.
(Duurt ongeveer 12 minuten tot alles terug werkt)

Dag Martin, nee, het is geen van beide. Ik ga straks es in detail kijken op de decoder zelf, of het anders vragen aan mijn partner, die is daar sterker in :-). Nogmaals dank.

Het is dan mss via een Apple TV 4K dat je TV kijkt.

→ Apple TV 4K met Epic combo full pack | Proximus

Toch niet, Martin. Maar vanavond meer info, beloofd :-)

Hoi Martin, ondertussen heb ik de doos van mijn decoder teruggevonden. Het is een V6-decoder (maar wel een stuk kleiner dan het model op de Proximus-site). Resetten kan natuurlijk, maar het lijkt me een nogal omslachtige bedoening (met tandenstokers enz. :-)), dus ik zal het alleen (laten) doen als het echt nodig is. Nog een vraagje: kan het kwaad om de decoder gemiddeld 2 keer per week gewoon herop te starten als het probleem (het blauwe lampje dat naast het rode lampje blijft branden) zich voordoet? Fijne avond nog en groetjes, Erik

 

De lampjes zijn ongeveer het zelfde als bij een V5compact decoder
Het blauwe lampje(HD) naast het rode lampje(REC) als dit blijft oplichten, dan kan dit geen kwaad.
Twee keer per week heropstarten kan ook geen kwaad, er zijn er zelf die elke dag hun decoder uitzetten. Het resetten van de decoder is ook niet zo omslachtig, maar uiteraard aan u de vrije keuze.
Je V6 TV Box resetten - YouTube filmpje

 

Hoi Martin, een dikke sorry dat ik jou nogmaals lastigval voor, maar deze week heb ik heel veel problemen met Proximus TV (afgezien van de decoder). Ik ben vooral een “nachtkijker”, maar het gebeurt om de haverklap dat ik opgenomen programma’s niet kan bekijken en alleen nog live tv kan kijken. Er verschijnt dan een melding op het scherm in de zin van “Technisch probleem dat we zo snel mogelijk proberen op te lossen. Schakel vooral uw decoder niét uit, want dan kunnen er nog meer tv-functies verloren gaan”.

Ik heb al 2 x naar de klantendienst gebeld: de ene zei dat het een algemeen probleem is, de andere (vandaag) dat het een individueel probleem is, waarna hij de modem heropstartte en beloofde om mij terug te bellen (wat hij niét deed). Onkunde en onwil dus.

Ken jij nog mensen die dit vervelende probleem hebben (dus vooral na middernacht, en het kan uren duren)? En kun je bevestigen dat het een ALGEMEEN probleem is?

Hartelijk dank en fijne avond nog! Erik

 

Hallo Erik,

Ik kan alleen maar zeker zeggen dat er nog enkelen onlangs dit probleem gemeld hebben hier op het forum, maar een echt algemeen probleem kan het niet zijn want anders zou ik het bvb ook wel moeten voor hebben, wat niet het geval is.
Algemeen in die zin mss dat het in zekere regio(‘s) algemeen voorvalt.

Maar dat zou een Proximus forummedewerker ons morgen moeten kunnen vertellen of indien nodig navragen bij de specialisten.

Hoi Martin, hartelijk dank voor je reactie. Wat mij vooral mateloos ergert, is de compleet tegenstrijdige uitleg bij de klantendienst: eerst is het een algemeen probleem, dan ineens een individueel. Ze hebben nu mijn modem geüpdatet (al kan ik heel moeilijk geloven dat het aan de modem zou liggen), en een Proximus-medewerker heeft me gevraagd om es een foto te nemen van de tekst die op tv verschijnt als het probleem zich voordoet.

In elk geval, als een Proximus-forummedewerker meer uitleg geeft morgen, kun je mij die uitleg dan even doorsturen? Want ik zal een groot deel van de dag afwezig zijn. Nogmaals bedankt en fijne avond!

@Eriktv  beter dat je geen privégegevens op het openbaar forum zet, zoals je mail adres enz.. om misbruiken te voorkomen, je kunt die nog bewerken/wissen tot één uur nadat je een bericht gepost hebt.

NB: ik heb je mail adres genoteerd in geval ze morgen antwoorden kan ik het je doorsturen.

Nogmaals dank Martin, en hopelijk tot morgen!

Hoi Martin, heb je al antwoord gehad van de Proximus-forummedewerker intussen? Nogmaals dank en fijn weekend. Groetjes, Erik (P.S. Het probleem is voorlopig opgelost, laten we hopen dat het zo blijft)

Nee normaal zouden ze dit hier moeten posten, maar nu komen ze pas dinsdag terug langs hier.

Hoi Brecht, nog een vraagje/opmerking. Toen ik vanmiddag mijn tv wilde aanzetten en mijn decoder opstartte, kreeg ik de melding: “Decoder is niet verbonden. Check de verbindingen”. Vreemd, want alles was normaal verbonden en alle lichtjes op mijn modem branden normaal. Bij de 3de heropstartpoging lukte het dan toch. Enig idee waaraan dat kan liggen? Hartelijk dank en fijne avond nog, Erik

Dit valt inderdaad wel eens voor en dat is precies dat de decoder de verbinding met de bbox  niet goed kan maken en soms is het zelf nodig om even de decoder stroomloos te zetten of gewoon eens heropstarten. Bij een draadloze verbinding tussen  bbox en decoder heb je meer de kans dat dit eens voorvalt. Bij mij is dit echt heel sporadisch en al heel lang geleden dat ik dit nog voorgehad heb.

Alweer heel erg bedankt, Martin!

Reputatie 7
Badge +3

@Eriktv 

ik heb je aansluiting uitgemeten, de decoder is inderdaad rechtstreeks verbonden met de bbox3.

Krijg je nog altijd de melding dat er geen verbinding is met het netwerk?

 

Groeten

Geert

Dag Geert, nee, ik heb melding maar 2 x gekregen gisteren. Voorlopig is alles ok. Laten we hopen dat dit zo blijft. Heb je enig idee waaraan dit kan liggen en wat ik moet doen als het zich nog es voordoet? In elk geval hartelijk dank voor je reactie! Vriendelijke groeten, Erik

P.S. En ook nog es super bedankt voor het uitmeten van je aansluiting. Ik ontdekte dit Forum pas onlangs, en eerlijk gezegd, het is veel vlugger & efficiënter dan naar de klantendienst van Proximus te moeten bellen en daar niet altijd antwoorden te krijgen die in dezelfde lijn liggen :-). Fijne avond nog Geert!

P.S. 2: Nog een klein vraagje als ik mag: als ik de decoder (V6) afsluit, blijft er vaak rechts naast het rode bolletje ook het blauwe bolletje branden. Kan dit kwaad?

Reputatie 7
Badge +3

@Eriktv 

Ik heb je aansluiting uitgemeten, alles is ok, vermoedelijk een softw. blokkering in één van de toestellen. 

 

Groeten

Geert