Beantwoord

probleem

  • 10 October 2023
  • 11 reacties
  • 197 Bekeken

Mijn ref.: Proximus-klant ID: *************************

Persoonlijke gegevens zie Forum Profiel

Beste,

 

Via verschillende kanalen heb ik geprobeerd om voor mijn problemen een oplossing te vinden.

Via de telefoon had ik begrepen dat ik binnen de 48 uur een antwoord zou krijgen, nog niet gebeurt.

Daarom deze mail waarin nogmaals ga proberen mijn problemen te beschrijven.

 

Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe TV Box V7 swap en nieuwe Remote Controller TV V7 en nieuwe Wi-Fi Booster V2 ontvangen.

Mijn oude decoder heb ik moeten terugsturen.

Sinds dan hebben zich de volgende problemen voorgedaan.

  1. Alle opgenomen programma’s die ik langer dan 2 maanden had opgeslagen vind ik niet meer terug en ik kan de opgenomen programma’s niet verlengen.
  2. Sommige zenders die in HD uitzenden is het geluid niet meer gesynkroniseerd met het beeld, bij gelijke zender zonder HD is er geen probleem.
  3. Ik heb 2 camera’s die via Wi-Fi zijn verbonden (buiten en binnen camera’s) die werken niet meer daar ze de Wi-Fi niet meer vinden. Deze camera’s staan op 2,4 GHz en de B-Box op 5 GHz.
  4. Regelmatig valt de verbinding weg (soms enkele malen op een kort tijdstip) ik krijg dan de melding dat hij terug aan het opstarten is.

 

Ik heb een 2de TV waar de verbinding rechtstreeks via een kabel is verbonden met de oude decoder, hier kan ik de programma’s wel langer bewaren.

 

Groetjes

 

Van der Leene - DePoorter W & R

***************************

icon

Beste antwoord door Martin 10 October 2023, 11:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

@wvdleene 

Best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, om evt misbruik te vermijden, maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen en de met privé" aangeduide tekstvelden, kunnen enkel door proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

NB: binnen het uur kun je zelf nog je bericht editeren door onderaan je bericht op de drie horizontale puntjes te klikken en “Bewerk” te kiezen, anders kan het enkel nog door een proximus moderator gebeuren.

  1. Alle opgenomen programma’s die ik langer dan 2 maanden had opgeslagen vind ik niet meer terug en ik kan de opgenomen programma’s niet verlengen.
    Dit kan inderdaad nog niet met de V7 decoder
  2. Sommige zenders die in HD uitzenden is het geluid niet meer gesynkroniseerd met het beeld, bij gelijke zender zonder HD is er geen probleem.
    Je gebruikt toch de HDMI kabel die bij de V7 decoder geleverd werd en niet de oude HDMI kabel van je oude decoder om je V7 met de TV te verbinden.
    Is die V7 decoder rechtstreeks met de bbox4 vebonden met netwerkkabel.
  3. Ik heb 2 camera’s die via Wi-Fi zijn verbonden (buiten en binnen camera’s) die werken niet meer daar ze de Wi-Fi niet meer vinden. Deze camera’s staan op 2,4 GHz en de B-Box op 5 GHz.
    zendt je bbox4 (internet box) dan geen wifi 2.5 uit , kan je bv met een toestel bv smartphone dan niet verbinding maken op 2.4 met bbox. 
  4. Regelmatig valt de verbinding weg (soms enkele malen op een kort tijdstip) ik krijg dan de melding dat hij terug aan het opstarten is. 
    Valt je verbinding ook weg als je verbonden bent met een netwerkkabel aan je bbox rechtstreeks bvb met je laptop/pc
Reputatie 7
Badge +3

@wvdleene 

persoonlijke gegevens zijn overgenomen in je forum profiel

dit kan je zelf ook nog aanpassen:

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Hebben Martin zijn antwoorden je al geholpen?

Ik vraag de technische collega’s ook even mee te lezen en te reageren.

Groeten

Tina

Bedankt voor de uitleg. Onderstaande uitleg is mijn reactie op een laatste bericht van het forum. Heb dus niet direct gereageerd op de uitleg van Martin.

Bij de decoder was er geen HDMI kabel bij geleverd, er was zelfs geen afstandsbediening bij, die is later opgestuurd. De decoder is verbonden met een Wi-Fi Booster V2 dus niet rechtstreeks met de B-Box V7. Als de verbinding wegvalt is dat voor alles, zowel TV als Wi-Fi. De technieker die de nieuwe B-Box V7 en de nieuwe decoder V7 en de nieuwe Wi-Fi Booster V2 heeft komen installeren heeft gezegd dat de B-Box op 5 GHz is ingesteld daar dat vlugger was. Ik denk dat het eenvoudiger zou zijn moesten jullie mij mij oude decoder zou terug sturen. 

  • Normaal via Myproximus  de app versie of web versie http://myproximus.be kan je zelf instellingen veranderen in de bbox4. 
    Daar zou je moeten kunnen zien of wifi 2.4  uit staat!

Heb je de mogelijkheid om bij wijze van test de V7 decoder rechtstreeks met de bbox4 te verbinden met een utp netwerkkabel ipv via de booster te werken, om te zien of je dan nog problemen hebt.

  • valt de wifi ook weg van de bbox4 zelf of is het enkel via de Booster dat wifi wegvalt.
    Valt je andere decoder die verbonden is met de bbox4 , op dat moment ook uit ?
  • lichten de controle lampjes dan normaal op oop de de wifi booster V2 bij uitval:

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_led_global/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/tv-problemen/lampjes-op-je-proximus-toestellen.html

Werkt je Wi-Fi Booster zoals het hoort? Kijk voor de zekerheid even je LED's na.

Power LEDPower

  • Roze: de Wi-Fi Booster v2 start op.
  • Oranje, wit, turkoois: de configuratie is bezig.
  • Blauw: de verbinding werd tot stand gebracht. Je Wi-Fi Booster v2 is opgestart.

 

Power LEDPositionering

  • Blauw: perfect signaal. Je Wi-Fi Booster is via ethernetkabel verbonden met je Internet Box.
  • Groen: perfect signaal.
  • Oranje: gemiddelde signaalsterkte. De Wi-Fi Booster staat te ver bij de Internet Box. Wij raden je aan om het toestel op een hoge, goed geventileerde plaats te zetten en niet in kasten.
  • Rood: te zwak signaal. De Wi-Fi Booster moet worden verplaatst of een tweede moet worden gebruikt om het signaal te versterken. Wij raden je aan om het toestel op een hoge, goed geventileerde plaats te zetten en niet in kasten.

Access Point LEDWi-Fi

  • Blauw: de wifi is correct geconfigureerd.
  • Rood: er is een probleem met de configuratie van de wifi.
  • Wit: de configuratie is bezig.
  • Uit: de wifi is niet geconfigureerd.

LED Wi-Fi BoosterFirmware-update

  • Alle LED's zijn roze: firmware-update.

Zoals reeds gemeld, als de TV uitslaat is ook de Wi-Fi weg, gecontroleerd op Laptop en Tablet. Nu dat is voor mij het minste probleem.

Zeer omslachtig om de TV rechtstreeks met de B-Box te verbinden, verschillend verdieping. Maar wat zou het nut zijn om een rechtstreekse verbinding te hebben?

Bij controle zie ik wel dat 2,4 GHz en 5 GHz aanstaan (Frequentieband: 2,4 GHz + 5 GHz) maar toch werken mijn camera's niet meer sinds de nieuwe B-Box V7.

Op Wi-Fi Booster 2 buitenste lampjes blauw en positionering lampje switcht tussen blauw en oranje. dus dat ziet er goed uit.

Ook word de TV niet altijd herkend bij Netflix, wel mijn 2de TV die nog werkt met de oudere decoder. 

Ik kreeg in vorig antwoord van u het volgende '”Dit kan inderdaad NOG niet met de V7 decoder". Is het de bedoeling dat dit later zal worden recht gezet?

 

 

Zeer omslachtig om de TV rechtstreeks met de B-Box te verbinden, verschillend verdieping. Maar wat zou het nut zijn om een rechtstreekse verbinding te hebben?

het nut daarvan zou zijn dat je dan kunt uitsluiten of het ten gevolge is van de wifi booster dat de uitval optreedt, want ik ga ervan uit dat bij je oude decoder die uitval niet gebeurt op het moment dat de V7 decoder uitvalt, of anders heb ik je verkeerd begrepen.

ik kreeg in vorig antwoord van u het volgende '”Dit kan inderdaad NOG niet met de V7 decoder". Is het de bedoeling dat dit later zal worden recht gezet?

De PX moderatoren hebben er mss weet van of dit in de nabije toekomst zal geïntegreerd worden op de V7 decoder.

Bij controle zie ik wel dat 2,4 GHz en 5 GHz aanstaan (Frequentieband: 2,4 GHz + 5 GHz) maar toch werken mijn camera's niet meer sinds de nieuwe B-Box V7.

heb je hiervoor vroeger met de bbox3 port forwarding  moeten instellen op je bbox, dan zal dat met de bbox4 ook moeten gebeuren.
De wifi wachtwoorden (wifi codes)** zijn ook niet de zelfde als bij de bbox3 hen je voor je andere toestellen zoals laptop, smartphone ook wel moeten aanpassen volgens mij.

**Wifi codes → Internet Box (bbox4) - wifi codes - YouTube

Beste Martin, bedankt voor de uitleg.

Ik ga nu het gesprek beëindigen, het word nogal ingewikkeld. Voor een rechtstreekse verbinding van de 1st TV moet ik nog even nadenken, kabel via trap, 2 overlopen en de living zie ik niet direct zitten.

Kan zijn dat de problemen met die camera's te wijten kan zijn aan inlog problemen. Mijn proximus inlog en wachtwoord ken ik.

En als het probleem met bewaren van de opnames te wijten zijn aan de V7 decoder zullen we maar wachten.

1 ding weet ik zeker alles is begonnen met de nieuwe B-Box, decoder en booster.

Wat ik wel nog wil vragen, in een vorig gesprek is er geopperd dat het kan gelegen zijn aan een verouderde HDMI kabel (was niet bij de decoder) kan mij dat worden bezorgd?

Voor die HDMI kabel om er ene op te sturen, daar kan morgen een Proximus moderator u mee verder helpen.

Bedankt.

Proximus Moderators hebben vandaag blijkbaar je bericht nog niet doorgenomen, hopelijk wordt je maandag verder geholpen als ze hier de draad terug opnemen.