Vraag

Pickx werkt niet meer op Apple TV

  • 31 August 2023
  • 23 reacties
  • 973 Bekeken

  • Apprentice
  • 9 reacties

Sinds meer dan 2 maanden werkt de Pickx app niet meer op de Apple TV.

Reeds meermalen contact gehad met Proximus technische dienst.

Geraakt niet opgelost!! Of ze doen er niets aan. Ik wordt in ieder geval niet op de hoogte gehouden, loopt nochtans inmiddels ook schriftelijk...

App start op met zwart scherm (zelfs zonder logo) en na 5 seconden gewoon terug uit.

Problemen lijken te zijn begonnen bij TV OS 16.5, nu op 16.6, en niet opgelost.

Wat ik hier op het forum lees is, zijn gelijkaardige verhalen, maar veel ouder. Toen werkte bij mij alles nog prima, heeft het jaren gedaan.


23 reacties

TV aanbieder staat waarschijnlijk al uit bij u?

Sinds meer dan 2 maanden werkt de Pickx app niet meer op de Apple TV.

Reeds meermalen contact gehad met Proximus technische dienst.

Geraakt niet opgelost!! Of ze doen er niets aan. Ik wordt in ieder geval niet op de hoogte gehouden, loopt nochtans inmiddels ook schriftelijk...

App start op met zwart scherm (zelfs zonder logo) en na 5 seconden gewoon terug uit.

Problemen lijken te zijn begonnen bij TV OS 16.5, nu op 16.6, en niet opgelost.

Wat ik hier op het forum lees is, zijn gelijkaardige verhalen, maar veel ouder. Toen werkte bij mij alles nog prima, heeft het jaren gedaan.

 

Nee, moet dat dan? Helpt dat?

Volgens de helpdesk moet daar Proximus staan… ik moest volgens hen wel een keertje de tv-aanbieder verwijderen en dan opnieuw Proximus terugzetten, maar dat heeft dus niet geholpen.

 

@nve volgens ik al verschillende keren gelezen heb hier op het forum was dit een oplossing bij problemen, 

zie o.a hier → [Apple TV] Proximus is echt verschrikkelijk | Proximus Forum  =  

TV aanbieder uitschakelen:

Instellingen van de Apple TV Kiezen (niet van de Proximus-app)

Gebruikers en Accounts

TV-Aanbieder: Proximus kiezen

Geef TV aanbieder toegang op Uit zetten

 

Vervolgens de apple-tv via de opties in Apple TV herstarten:

Instellingen / Systeem / Herstart (Geen Herstel)

Helaas… dat helpt niet…

blijft een zwart scherm en na 5 seconden eruit…

Dit heeft mijn man ondertussen ook al meer dan een maand. Mijn dochter zegt al van alles geprobeerd te hebben maar dit werkt nog steeds niet.

Ik vraag mij nu vooral af waarom Proximus niets meer van zich laat horen… 

ik heb alles geprobeerd wat ze in het begin hebben voorgesteld en niets heeft geholpen.

Willen ze het niet oplossen of kunnen ze het niet?

er moeten ondertussen toch al vele klanten last van hebben?

 

Reputatie 5
Badge +2

@nve Heb je de app al eens verwijderd van je Apple tv en opnieuw geïnstalleerd?

Tja, maandag laatstleden enkele uren aan de chat ‘gehangen’ zonder een antwoord op mijn vragen. Uiteindelijk door een hoger technisch echelon opgebeld en binnen de 5 min kreeg ik wel een degelijk antwoord op mijn vragen.  Op de laatste medewerker na, waren de andere medewerkers helemaal niet beslagen en lazen de info die je gaf in de chat niet goed. Ik kreeg weerom een slecht gevoel bij Proximus’ werking met de klanten en dat is niet de eerste maal.

Het probleem was tweeërlei. 

Ten eerste: de app Pickx op Apple TV+ blokkeert af en toe en je moet de Apple TV+ herstarten. Dit probleem is bij hen gekend en ze beloven dat na een update dit opgelost zal zijn. Alleen niet wanneer die update komt. Ook hier brengt verwijderen van de app Pickx niet het minste soelaas.

Ten tweede: de app Pickx neemt programma’s op wanneer je dat instelt. Maar als er bij het programma van die zender geen ‘replay’-knop staat kan je niet afspelen. Onnozel dat je dan wel kan opnemen, als je niet kan afspelen! (Dat afspelen heeft met rechten te maken.) Maar dat is niet alles. Als je via Proximus TV-box opneemt, kan je veelal wel afspelen, doe je dat via de Apple TV+ met de app Pickx dan kan dat dan weer niet omdat die app mobiel kan gebruikt worden. Ze bedoelen hiermee op een andere locatie dan bij je thuis.

Hopelijk helpt bovenstaande bij het antwoord op jouw probleem.

Alsof dat dat niet het eerste is, wat je moet proberen. Dat is zo ongeveer het enige wat ze de medwerkers in de chat ervan af weten. Staat in hun script waarschijnlijk...

(Zelfs vóór dit specifieke probleem, moest je dat al regelmatig doen.)

Ik heb dat waarschijnlijk nu al 100 keer gedaan. Nu wekelijks om te zien of er toch niet ‘per ongeluk’ een oplossing zou zijn gekomen. (Want klanten informeren van de voortgang, staat blijkbaar ook niet in het protocol.)

Maar helaas, nog steeds iedere keer een volledig zwart scherm en na 5 seconden eruit.

 

Reputatie 7
Badge +4

@nve Welke versie van de app heb je nu ? Je spreekt hierboven van 16.2 maar ondertussen zitten we al aan tvOS 17 die dit probleem zou moeten oplossen. Het is dus zeker belangrijk dat je de laatste versie gebruikt. 

Als je Apple SSO gebruikt is de tv-aanbieder inderdaad ook van belang. Kan je het eens op deze manier proberen ?

  1. Sluit eerst de Pickx app
  2. TV Provider : log uit in de Apple TV instellingen
  3. Herstart Apple TV via instellingen
  4. Open de Pickx App
  5. Accepteer de TV provider optie en login opnieuw in met Apple SSO. 

@nve Welke versie van de app heb je nu ? Je spreekt hierboven van 16.2 maar ondertussen zitten we al aan tvOS 17 die dit probleem zou moeten oplossen. Het is dus zeker belangrijk dat je de laatste versie gebruikt. 

Als je Apple SSO gebruikt is de tv-aanbieder inderdaad ook van belang. Kan je het eens op deze manier proberen ?

  1. Sluit eerst de Pickx app
  2. TV Provider : log uit in de Apple TV instellingen
  3. Herstart Apple TV via instellingen
  4. Open de Pickx App
  5. Accepteer de TV provider optie en login opnieuw in met Apple SSO. 

 

Ik zei alleen dat de problemen waarschijnlijk zijn begonnen bij 16.5, en mijn automatische updates staan aan.

En ook dit protocol test ik wekelijks, behalve dat ik bijkomend ook de Pickx app helemaal verwijder (dus sluiten én verwijderen). En na de herstart opnieuw installeren. Ik heb alles, alles, alles al uitgevoerd wat TV-ops mij gevraagd heeft, en probeer het iedere week opnieuw.

 

Reputatie 7
Badge +4

@nve Ik begrijp dat het zeer vervelend is voor u dat dit nog steeds niet opgelost is.

Er stond nergens vermeld dat je ondertussen een nieuwere versie hebt, al zou dat inderdaad wel moeten als je de app opnieuw geïnstalleerd hebt. Het was enkel om zeker te zijn dat ik je dit nog eens vroeg. 

Ik heb dit doorgestuurd naar de mensen van Apple TV voor verder nazicht. 

Reputatie 7
Badge +4

@KatrienVdV Werkt het ondertussen terug bij jullie met de tips die ik gaf aan nve (laatste versie en TV-aanbieder) ?

Reputatie 7
Badge +4

@nve Kan je me nog even laten weten of effectief hebt uitgelogd in Apple SSO ? Het uitschakelen alleen is niet voldoende. 

De bedoeling hiervan is dat de AppleTV de token "vergeet" en bij het opnieuw opstarten en inloggen een nieuwe aanvraagt. Er is momenteel een probleem met de refresh hiervan bij Apple, wat in een release opgelost zou moeten worden door hen. 

Eens je dat probleem handmatig oplost, zou dat niet meer mogen voorkomen.

Ook al een tijdje problemen met de Pickx app.  Als volgt :

Apple tvOS 17 : met trucs hierboven is tv bekijken mogelijk maar mijn video’s werken niet.  mijn video’s bekijken zorgt ervoor dat de boel vastloopt en kunnen opnieuw beginnen met de stappen hierboven.

iPad Ios : Pickx app probeert op te starten maar loopt vast.

Reputatie 5
Badge +2

@mathieu_g  Zou je op de iPad eens volgende stappen kunnen doen: 

  1. App verwijderen
  2. Instellingen van iPad
  3. Tv-aanbieder
  4. Uitloggen
  5. iPad afzetten
  6. Terug op starten
  7. App opnieuw installeren
  8. Inloggen.

Als je dit gedaan hebt kan je dan eens zien of het terug werkt.

@mathieu_g  Zou je op de iPad eens volgende stappen kunnen doen: 

  1. App verwijderen
  2. Instellingen van iPad
  3. Tv-aanbieder
  4. Uitloggen
  5. iPad afzetten
  6. Terug op starten
  7. App opnieuw installeren
  8. Inloggen.

Als je dit gedaan hebt kan je dan eens zien of het terug werkt.

bedankt voor de tip
uitgevoerd : inloggen eerste maal lukte niet maar tweede keer wel.  app werkt volledig, nu nog werkend krijgen op apple tv.

Reputatie 5
Badge +2

@mathieu_g  Ik zou hetzelfde proberen met de apple tv.

@mathieu_g  Ik zou hetzelfde proberen met de apple tv.


dit al meer dan eens geprobeerd.  lukt totaal niet

Reputatie 1

Via Systeem en Herstel de Apple TV helemaal ‘gereset’ naar fabrieksinstellingen en dan recentste update laden, en opnieuw de apps installeren. 

@mathieu_g 

Ter bijkomende info:
FrStr had reeds hier al deze procedure beschreven: 

→ Pickx-app op Apple tv werkt niet meer. | Proximus Forum

@mathieu_g

Ter bijkomende info:
FrStr had reeds hier al deze procedure beschreven: 

→ Pickx-app op Apple tv werkt niet meer. | Proximus Forum

vind ik een heel vreemde en klant onvriendelijke oplossing.  maak de vergelijking met een computer : je draait een stuk software die om de één of andere reden niet goed werkt en als oplossing moet je je harde schijf wissen, os en alle andere sw ook opnieuw installeren.
probleem moet in de app opgelost worden.  want is garantie dat probleem niet terugkeert ?

Dat is inderdaad maar een noodoplossing ( en hopelijk werkt het dan) tot PX het opgelost krijgt!

Reageer