Vraag

pickx - stream niet beschikbaar (app en decoder)

  • 24 September 2021
  • 12 reacties
  • 273 Bekeken

Zowel op tv als op tablet/smartphone werkt de pickx app niet.

 

- Op tv krijg ik de melding "Proximus tv niet beschikbaar. Verifieer of je bent aangesloten op het proximus netwerk".

- Op mobiele toestellen: "stream niet beschikbaar"

 

Bij 4g werkt de pickxapp op mijn smartphone wel. Toch heb ik gewoon toegang tot het internet in mijn woning. 

 

De voorbije dagen zat ik ook met de foutmelding p015 toen ik opgenomen programma's wilde bekijken.


12 reacties

eens de bbox resetten 

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

PS: in het weekend komt er hier niemand langs van Proximus wel is 0800 22 800 dan bereikbaar tot 22u

Reputatie 7
Badge +5

@LLuyts Heeft de tip van @Martin geholpen?

Kan je je forumprofiel vervolledigen zodat we het eens na kunnen kijken?

@LLuyts Heeft de tip van @Martin geholpen?

Kan je je forumprofiel vervolledigen zodat we het eens na kunnen kijken?

Dag Daisy, 

Nee de tip van Martin hielp niet. Ik heb gebeld met de technische dienst en blijkbaar bezit mijn decoder een softwarefout. Morgen zou ik een nieuwe mogen ontvangen.

 

 

Nu heb ik wel nog de vraag waarom de pickx app op mijn tablet/telefoon niet werkt. Hij start op en ik krijg het begin beeld, maar bij het willen kijken van een (opgenomen) programma komt steeds "stream niet beschikbaar". Hebben jullie hierover meer info?

Reputatie 7
Badge +5

@LLuyts Met welke login maak je gebruik van de Pickx app? Op welk toestel is dit? Android of IOS?

@LLuyts Met welke login maak je gebruik van de Pickx app? Op welk toestel is dit? Android of IOS?

Met mijn MyProximus login en beide Android.

Reputatie 7
Badge +4

@LLuyts Werkt het terug met je nieuwe decoder ? 

Als ik het goed begrijp werkt de app wel via 4G op je Androidtoestellen en kan je ook surfen op die toestellen via Wifi ? De configuratie van je account is in orde. Verbind je je toestellen rechtstreeks met de B-box, of maak je eventueel gebruik van een VPN verbinding ? Staat er een beveiliging zoals Norton op die toestellen ? 

@LLuyts Werkt het terug met je nieuwe decoder ? 

Als ik het goed begrijp werkt de app wel via 4G op je Androidtoestellen en kan je ook surfen op die toestellen via Wifi ? De configuratie van je account is in orde. Verbind je je toestellen rechtstreeks met de B-box, of maak je eventueel gebruik van een VPN verbinding ? Staat er een beveiliging zoals Norton op die toestellen ? 

@HadewychT ik heb mijn nieuwe decoder nog niet. Hij is gisteren aangekomen bij het ophaalpunt, maar die zijn momenteel gesloten d.m.v. omstandigheden. Ik kan met mijn Android smartphone en tablet gewoon surfen via WiFi. En vroeger kon ikop die apparaten met de Pickx app tv kijken. Maar sinds de problemen met mijn decoder niet meer. Ik gebruik geen beveiliging op beide apparaten.

Nieuwe decoder aangekregen een geïnstalleerd. Zowel tv als pickxapp op tablet en smartphone werken terug.

Dat is al zeker goed nieuws :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@LLuyts Fijn te horen dat alles terug werkt. Veel plezier ermee. 

Hallo, wij hebben een smart-tv gekocht van het merk Medion en we kunnen MyProximus niet installeren via Google play. Er komt op dat MyProximus niet beschikbaar is voor dit apparaat. Is er een manier dat we het wel kunnen installeren? Of weten jullie hoe dat komt?

Proximus werkt wel op de oude tv

 

Met vriendelijke groeten,

Carlos Martin

@CarlosMartin  aangezien je hiervoor een aparte topic heb t opgestart heb ik daar geantwoord op je vraag → MyProximus niet beschikbaar | Proximus Forum

Reageer