Skip to main content
Beantwoord

Pickx op TV

PaulBonnyns
Forum|alt.badge.img+1

Plots merk ik dat bij het doorspoelen van een opgenomen programma dat ik beelden krijg en 3 snelheden kan kiezen. Is dat een instelling of is dat een niet aangekondigde nieuwigheid van Pickx?

Beste antwoord door HadewychT

@PaulBonnyns Dit is inderdaad een nieuwigheid. Je kan op verschillende manieren door- of terugspoelen. 

via « of » Door enkele keren op die knoppen te klikken kan je tot 3x de snelheid voort- of terugspoelen tot aan het juiste beeld
Links van OK klikken om 10 sec terug te spoelen, of rechts om 30 sec verder te spoelen
« of » ingeduwd houden om aan hoge snelheid door te spoelen
Duw op het puntje boven ok zodat de rode balk geselecteerd wordt. Daarna kan je de puntjes links of rechts naast OK ingeduwd houden om snel door te spoelen naar een bepaald tijdstip.  

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

19 reacties

Martin
  • 32894 reacties
  • 25 januari 2025

Je kunt doorspoelen en terugspoelen op 2 manieren:

via de pijltjes links en rechts van OK knop, links terugspoelen en rechts doorspoelen, de stapjes voor terugspoelen zijn kleiner dan voor het doorspoelen.

of via de dubbele pijltjes links en rechts, in dit geval krijg je een inframe beeld te zien zodat je ongeveer weet waar je omtrent zit

Maar dit kan je zelf niet instellen of veranderen.

PaulBonnyns
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 83 reacties
  • 25 januari 2025

Juist. Bedankt. Mijn vraag is nu of dat inframe beeld een nieuwigheid is. Tot enkele dagen geleden had ik die inframe beelden niet.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 1236 reacties
  • 25 januari 2025

Ik heb wel een update zien aankomen van pickx een tweetal dagen geleden.  Ik zie vooral dat pickx rapper start. Maar van inframe beelden zie ik niets staan in de aankondiging van de update. Ik heb daar ook nooit op gelet. Iemand van Proximus kan daar maandag misschien iets zeggen. 

Mutlie
  • 1870 reacties
  • 25 januari 2025

Ik heb sinds de laatste update naar App versie  6.164.1 ook de mogelijkheid tot doorspoelen met de pijltjestoetsen  frame per frame (en ook 2x en 3x na opnieuw drukken) - voorheen was dat per 30 sec. Ook terugspoelen frame per frame (of ook 2x en 3x??)
Met de ronde knop blijft zoals het was, 30 sec.
Maar af en toe heb ik ook gemerkt dat het beeld na drukken van de play-knop blijft stilstaan voor een paar seconden ( ! ) voor het beeld verdergaat

PaulBonnyns
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 83 reacties
  • 25 januari 2025

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Mijn gedacht is dat een communicatiebedrijf toch zou mogen communiceren.

Martin
  • 32894 reacties
  • 25 januari 2025
PaulBonnyns schreef:

Juist. Bedankt. Mijn vraag is nu of dat inframe beeld een nieuwigheid is. Tot enkele dagen geleden had ik die inframe beelden niet.

bij mij is het nog  de versie APK-6.158.3

Ik gebruik eigenlijk bijna altijd die pijltjestoetsen  ◀️🆗▶️ op de ronde OK knop 

◀️= 10sec  & ▶️= 30sec

en de pijltjestoetsen⏪ ⏩ om in frames te bladeren.

@PaulBonnyns welke software versie heb jij voor het ogenblik

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo

PaulBonnyns
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 83 reacties
  • 26 januari 2025

App-versie 5.162.1

Mutlie
  • 1870 reacties
  • 26 januari 2025
Martin schreef:
PaulBonnyns schreef:

[...]

bij mij is het nog  de versie APK-6.158.3

Met 6.158.3 had ik nochtans niet de mogelijkheid tot vooruitspoelen per frame.
Dat weet ik zeker want ipv de pijltjes toets druk(te) ik nog al eens - per ongeluk natuurlijk -  blind op de aan/uit en dan was er hier iemand naast mij een beetje kwaad 😎

Martin
  • 32894 reacties
  • 26 januari 2025

Ik zie met mijn versie een verkleind beeld in beeld , maar het is niet beeld per beeld maar beeld in stappen zodat je ongeveer weet waar je bent. Als het bij de recentste versie echt beeld per beeld is dan is dit inderdaad een verbetering.

@PaulBonnyns 

Dan zit je nog niet op het nieuw TV Platform (NTVBE) aangezien je versie begint met een 5.  , want als je op het NTVBE zit begint die APK versie met een 6.

probeer ook eens bij u om nieuwe software binnen te trekken want bij de versie 6.  krijgt je een foutmelding dat het mislukt is.

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- 
              |- Controleren op Updates        

PaulBonnyns
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 83 reacties
  • 26 januari 2025

Ik krijg de melding dat mijn software up to date is.

Martin
  • 32894 reacties
  • 26 januari 2025
PaulBonnyns schreef:

Ik krijg de melding dat mijn software up to date is.

Bedankt voor je feedback, jij krijgt tenminste geen foutmelding.

Het is wel zo dat normaal gezien van PX uit de nieuwe versies op de decoders gepusht worden, maar nooit naar alle decoders tegelijkertijd.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 1236 reacties
  • 26 januari 2025

Ik heb dat doorspoelen eens uitgeprobeerd en de huidige manier is wel nieuw, dus voor mij binnen gewaaid met de laatste update van pickx enkele dagen geleden. Doorspoelen aan de hoogste snelheid is wat moeilijk om volgen. 

Mutlie
  • 1870 reacties
  • 26 januari 2025

inderdaad, iets te snel
Ik vraag me ook af hoeveel sec een frame is, ik vermoed 10

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 1236 reacties
  • 26 januari 2025

Dat wordt eerst een chronometer installeren. Wat is juist een frame?

Martin
  • 32894 reacties
  • 26 januari 2025

ik dat niet  1/50 van een seconde, (25 beelden/sec) dus als er moest gespoeld worden om de seconde zou dit verspringen per 50 fames en als het om de 10sec zou zijn dan sprongen van 500frames.
Het zal in ieder geval een stuk beter zijn dan in de voorgaande software versie die ik nu nog heb waar veel grotere sprongen gemaakt worden..

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 1236 reacties
  • 26 januari 2025

Voor frame vind ik 22 definities.  In geval van video bedoelt men 1 beeld. Een goede video bestaat uit 30 beelden of frames per seconde. 

Mutlie
  • 1870 reacties
  • 26 januari 2025

Er wordt hier precies veel gezocht achter de term “frame” die overigens hier door ​@Martin eerst werd gebruikt (zie post 1)
Met frame werd en wordt hopelijk nog altijd in de context van dit draadje een stilstaand beeld om de x-aantal seconden bedoeld. Of zoals ​ook ​@Martin in een latere post  het uitdrukte als beeld per beeld in stappen zodat je ongeveer weet waar je bent.
Elke zoektocht naar een andere encyclopedische (?) definitie is in dit gesprek m.i. naast de kwestie.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3352 reacties
  • Antwoord
  • 6 februari 2025

@PaulBonnyns Dit is inderdaad een nieuwigheid. Je kan op verschillende manieren door- of terugspoelen. 

via « of » Door enkele keren op die knoppen te klikken kan je tot 3x de snelheid voort- of terugspoelen tot aan het juiste beeld
Links van OK klikken om 10 sec terug te spoelen, of rechts om 30 sec verder te spoelen
« of » ingeduwd houden om aan hoge snelheid door te spoelen
Duw op het puntje boven ok zodat de rode balk geselecteerd wordt. Daarna kan je de puntjes links of rechts naast OK ingeduwd houden om snel door te spoelen naar een bepaald tijdstip.  

PaulBonnyns
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 83 reacties
  • 7 februari 2025

Bedankt.

Reageer