Skip to main content
Vraag

pickx op appleTV: elke dag moet ik mijn login gegevens opnieuw invoeren

Forum|alt.badge.img

Recent ben ik omgezet naar de ‘vernieuwde Pickx ervaring’, met de ‘nieuwe’ Pickx app op AppleTv 4K. Op zich geen grote problemen, tot afgelopen weekend: ik moet nu elke dag mijn login gegevens opnieuw invoeren. Echt niet aangenaam, want de optie om via TV aanbieder in te loggen lijkt niet meer te bestaan en mijn e-mail adres en wachtwoord invoeren met de afstandsbediening is allesbehalve eenvoudig noch gebruiksvriendelijk.

Zijn er nog mensen met dit probleem? Hebben de medewerkers hier actief weet van een issue met niet onthouden van login gegevens? Is er een reden waarom de gemakkelijke functie ‘TV aanbieder’ niet meer werkt?

Ik heb app versie 1.7.0000 op AppleTv 4K met TvOs 18.3. 

28 reacties

Martin
  • 33190 reacties
  • 3 maart 2025

Louter ter info: I.v.m. “ Is er een reden waarom de gemakkelijke functie ‘TV aanbieder’ niet meer werkt?” 

ik heb hier altijd gelezen dat “TV aanbieder” moet uitgezet worden op de Pickx app!

Mss moet je het eens opnieuw installeren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 5 maart 2025

Het probleem lijkt zichzelf opgelost te hebben. Hopelijk blijft het nu stabiel. Met de ‘freezes’ waarover ik hier ook lees (seconde stilstaand beeld terwijl geluid verder loopt) kan ik leven. Maar dat inloggen, dat werkt op mijn systeem… Die freezes gebeuren naar mijn gevoel niet vaker dan op het ‘oude’ platform, en eigenlijk helemaal niet vaak. En als het gebeurt, dan is het vooral bij opnames van programma’s die wellicht niet erg veel of door veel mensen bekeken worden. Misschien moeten die van ‘diep’ in het systeem opgegraven worden en er zullen zeker geen ‘lokale’ kopieën klaar staan om het kijken vlotter te laten verlopen, waardoor het een beetje op een buffering probleem lijkt. 

• Practitioner
  • 30 reacties
  • 12 maart 2025

Ik vermoed ook een buffering probleem! Sinds ik overgezet ben naar Fiber met een nieuwe TV Box ( Android ) heb ik ook die stilstaande beelden op het einde van de buffering. Als je op pauze/play toets drukt op de afstandsbediening, dan zie je onderaan een “progressbar” .Als je ten einde ( progressbar) bent, zou de TVBox (mediaspeler) opnieuw moeten gebufferd worden met nieuwe data zodat die gewoon verder kan streamen. Maar dat gebeurd dus niet. Er kunnen verschillende zaken gebeuren:

1. Het beeld staat stil ….. ofwel
  2. Hij begint opnieuw hetzelfde te tonen …. ofwel
  3. Hij schakelt terug naar “Live” uitzending 

Ik kijk zelden Live TV, ik betaal voor “Replay +”  zodat ik alle reclame kan doorspoelen!

Als ik één van deze problemen heb, schakel ik terug naar de TV Gids, selecteer het volgende programma, klik op kijken, en dan gaat die gewoon verder met het programma waar je was naar het kijken!! Raar, maar waar!

Ik heb ook een Apple TV met de Proximus app ( gekoppeld aan mijn abonnement ), ook bij deze treden die zelfde fouten op! Volgens mij een streaming probleem, er wordt onvoldoende gebufferd. Om vlotjes zonder hapering te kunnen blijven kijken, moeten die mediaplayers ( TVBox / AppleTV ) voldoende data in hun buffers hebben, wat nu niet het geval is!

Martin
  • 33190 reacties
  • 12 maart 2025

Maar hoe verklaar je dan dat dit niet bij iedereen gebeurt, is dat bufferen dan niet voor iedereen het zelfde, maar mss bedoel je dat dit kan te maken hebben van welke server je bediend wordt (overbelast bv.) ?
Enfin, ik heb het in ieder geval nog niet voorgehad tot hiertoe.

• Practitioner
  • 30 reacties
  • 13 maart 2025

Het kan op alle momenten gebeuren, ook in de nacht, en ik vermoed dan dat de servers niet overbelast zijn. Aan de download / upload snelheid zal het niet liggen, nog eens getest met de iMac en ethernetkabel cat6. 
Download: 921 Gb - Upload: 499 Gb

Gisteren Proximus TV gekeken via de iMac, zelfde probleem!

Dat zijn dus al 3 toestellen met hetzelfde probleem

Moet ik de Internet Box eens resetten?

Martin
  • 33190 reacties
  • 13 maart 2025

Dat zou je inderdaad beter eens doen.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2109 reacties
  • 13 maart 2025

@Steven_01 

Goed dat dit opgelost is, indien er nog iets foutloopt met de Pickx app op de Apple tv laat ons dit dan zeker weten.

Geert

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2109 reacties
  • 13 maart 2025

@Gilbert_030 

Laat zeker weten of een reset van de internetbox deze storingen heeft opgelost.

Reset je b-box/Internet box | Proximus

Geert

• Practitioner
  • 30 reacties
  • 20 maart 2025

@GeertC 

Ik heb de Internetbox / TVBox / Apple TV gereset, maar de problemen blijven bestaan!

Als ik via de TVgids een programma selecteer, dan start die midden in dat programma, ook wanneer je “Herstart” selecteerd!

Er is ondertussen nog iets vervelend ontstaan, als ik vooruit doorspoel dan had ik altijd beeldje terbeschikking zodat je kon zien tot waar je moet doorspoelen. Dat is nu ook verdwenen zodat je niet meer kunt zien waar je bent met dat doorspoelen! Ik heb als optie TVReplay+, dus ik kan alles doorspoelen bij uitgesteld kijken!

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3421 reacties
  • 21 maart 2025

@Gilbert_030 Er is een update voor de app die het probleem met de haperingen oplost, maar hierdoor zijn de thumbnails jammer genoeg moeten sneuvelen.

Hieronder de info over die nieuwe versie voor iOS en tvOS

Grote veranderingen in onze nieuwe versie 1.9! Onze navigatie is van boven naar de linkerkant verplaatst. We hebben ook de inhoud van series gegroepeerd: Wanneer je een serieprogramma opent, scroll naar beneden en je vindt de afgelopen en toekomstige afleveringen van dezelfde serie. 
De grootste verandering is onze nieuwe speler: Helaas moesten we de miniaturen deactiveren om enkele haperingsproblemen op te lossen die sommige van onze klanten hadden. Voor live content hebben we een nieuwe 'zapper' toegevoegd die je kunt openen door naar beneden te tikken wanneer je de speler gebruikt. 

Zapper

Ook voor Android is een update beschikbaar : 

Met onze nieuwe versie 1.9 hebben we de leesbaarheid van onze TV-gids verbeterd. 
We hebben ook de inhoud van dezelfde serie gegroepeerd: Wanneer je een serieprogramma opent, scroll naar beneden en je vindt de afgelopen en toekomstige afleveringen van dezelfde serie.

Je kunt ook Picture-in-Picture gebruiken op de speler om Pickx te blijven kijken terwijl je op je telefoon navigeert.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 122 reacties
  • 21 maart 2025

Is deze Apple tv update 1.9 afhankelijk van de nieuwe NTVBE.

Zoniet hoe kan ik die installeren op het oude tv platform.

Ik krijg regelmatig bèta updates op tvOS (18.4...) en dat heeft geen invloed op pickx.

Pickx versie staat al heel lang op 1(5.0.0)

Martin
  • 33190 reacties
  • 21 maart 2025

Als je op het nieuw tv platform zit zal je automatisch de pickx(new) geïnstalleerd krijgen.

Edit: sorry ik had het over de Pickx-app maar het gaat hier over Apple TV !

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 122 reacties
  • 21 maart 2025

Ja Martin dat klopt .Maar mijn vraag is of deze Apple update ook maar alleen op NTVBE van toepassing is.

Ik zit nog steeds op versie 1.5.0 voor pickx terwijl versies 1.6., 1.7, 1.8 ,1.9.en blijkbaar ook al 1.10.3  de nieuwere versies zijn.

Heb voor zover ik weet nog geen enkele update van de pickx app op Apple tv gehad (alleen de tv gids keuze is mij bekend.

Martin
  • 33190 reacties
  • 22 maart 2025

In verband met die Apple-TV heb ik geen ervaring, maar er is hierboven sprake dat er voor Android ook de nieuwe update beschikbaar is maar dit is bij mij ook het geval niet, niettegenstaande ik wel al op het nieuwe TV platform gezet werd.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 122 reacties
  • 22 maart 2025

Dus blijkbaar niet NTVBE gebonden.

Vraag mij dan toch af hoe en wanneer updates voor zowel Android als voor Apple tv uitgerold worden.

Gebeuren beide updates door Proximus.?

Gebeurt Apple tv update mogelijk door Apple zelf na vrijgifte door Proximus.?

Kan Hadewijch hier misschien op antwoorden?

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 122 reacties
  • 23 maart 2025

In 2023 was al sprake van pickx update tvOS 1.9.( voor Apple)

Hoe kan het dan dat deze update nu als nieuw wordt aangegeven?

Martin
  • 33190 reacties
  • 23 maart 2025

Volgens ik hier lees → Over software-updates voor Apple TV 4K en Apple TV HD - Apple Support (NL) is de laatste tvOs versie  18.3.1

Is er hier geen verwarring met de tvOS software versie en Pickx-app software versie voor tvOS!

• Practitioner
  • 30 reacties
  • 23 maart 2025

@Martin 

Ja, dat kan verwarrend zijn. We spreken over de Prx Pickx app!

@HadewychT 

De pickx app op de tvBox is bijgewerkt naar 6.164.3

Bij de AppleTV kon ik kiezen tussen 1.7.0000 en 1.10.3.

Versie 1.10.3. wou niet opstarten, versie 1.7.0000 is nu actief.

MINIATUREN BIJ DOORSPOELEN:

tvBox : NOK - ATV: OK

STREAMINGS HAPERINGEN:

Moet ik verder blijven opvolgen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 122 reacties
  • 23 maart 2025

Bedankt voor alle info!

Hoe kan ik dan naar  1.7.0 updaten voor Apple tv.Staat al zolang ik weet op 1.5.0.

Kan hiervoor geen mogelijkheid vinden binnen de pickx app op Apple tv.

Martin
  • 33190 reacties
  • 23 maart 2025

@Gilbert_030 is de versie Versie 1.10.3 dan niet voor het oud TV platform?

• Practitioner
  • 30 reacties
  • 23 maart 2025

@georges_063 

Dat gebeurd niet via de “Pickx app”, maar via de “App store” app op uw ATV

Ga op ATV met de “App store” app op zoek naar “Proximus”.

Kijk wat er aangeboden wordt..

Selecteer de Proximus “Pickx app” en installeer  deze dan.

Na installatie vraagt de “Pickx app” of deze mag gekoppeld worden aan uw Proximus abonnement.

@Martin 

Ik kreeg 2 versies aangeboden! - Voor welk TV platform deze versies zijn weet ik niet.

Verder gaan op het versie nummer zou je denken dat 1.10.3 de recentste versie is, maar die wou niet opstarten op mijn ATV met osTV 18.3. - ik werk nu met 1.7.0000

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3421 reacties
  • 24 maart 2025

De update zal deze week gebeuren. Afhankelijk van je instellingen gebeurt dit automatisch.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 122 reacties
  • 24 maart 2025

Ook voor oud tv platform op Apple tv?

• Practitioner
  • 30 reacties
  • 25 maart 2025

Deze nacht veel problemen met PX PICKX op ATV! Als ik in de tv-gids iets selecteer, kwam er alleen wat tekstuitleg over dat programma. Geen knoppen meer te zien! Heb de app verwijderd en opnieuw via Apple App store gaan zoeken naar een andere versie. Nu kreeg ik weer 2 versies : 1.9.0000 en 1.10.3.

1.10.3 werkt niet ( wil niet opstarten )

1.9.0000 start op, maar ik krijg geen miniaturen meer bij het doorspoelen!

Dan hoeft het voor mij niet meer, heb de app verwijderd op ATV

Mijn TVReplay+ optie ( maandelijks: 9€ ) gestopt / verwijderd van mijn abonnement!

Dit zal ik dan ook moeten opvolgen bij de volgende facturen!

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3421 reacties
  • 25 maart 2025

@Gilbert_030 Onze excuses voor de hinder die je ondervond deze nacht. 

Zoals hierboven al uitgelegd moesten we de miniaturen  helaas deactiveren om enkele haperingsproblemen op te lossen die sommige van onze klanten hadden. Je kan wel nog steeds doorspoelen met de >>en << of via de knopjes links en rechts van OK.