Skip to main content
Vraag

pickx op appleTV: elke dag moet ik mijn login gegevens opnieuw invoeren

Forum|alt.badge.img

Recent ben ik omgezet naar de ‘vernieuwde Pickx ervaring’, met de ‘nieuwe’ Pickx app op AppleTv 4K. Op zich geen grote problemen, tot afgelopen weekend: ik moet nu elke dag mijn login gegevens opnieuw invoeren. Echt niet aangenaam, want de optie om via TV aanbieder in te loggen lijkt niet meer te bestaan en mijn e-mail adres en wachtwoord invoeren met de afstandsbediening is allesbehalve eenvoudig noch gebruiksvriendelijk.

Zijn er nog mensen met dit probleem? Hebben de medewerkers hier actief weet van een issue met niet onthouden van login gegevens? Is er een reden waarom de gemakkelijke functie ‘TV aanbieder’ niet meer werkt?

Ik heb app versie 1.7.0000 op AppleTv 4K met TvOs 18.3. 

8 reacties

Martin
  • 33062 reacties
  • 3 maart 2025

Louter ter info: I.v.m. “ Is er een reden waarom de gemakkelijke functie ‘TV aanbieder’ niet meer werkt?” 

ik heb hier altijd gelezen dat “TV aanbieder” moet uitgezet worden op de Pickx app!

Mss moet je het eens opnieuw installeren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 5 maart 2025

Het probleem lijkt zichzelf opgelost te hebben. Hopelijk blijft het nu stabiel. Met de ‘freezes’ waarover ik hier ook lees (seconde stilstaand beeld terwijl geluid verder loopt) kan ik leven. Maar dat inloggen, dat werkt op mijn systeem… Die freezes gebeuren naar mijn gevoel niet vaker dan op het ‘oude’ platform, en eigenlijk helemaal niet vaak. En als het gebeurt, dan is het vooral bij opnames van programma’s die wellicht niet erg veel of door veel mensen bekeken worden. Misschien moeten die van ‘diep’ in het systeem opgegraven worden en er zullen zeker geen ‘lokale’ kopieën klaar staan om het kijken vlotter te laten verlopen, waardoor het een beetje op een buffering probleem lijkt. 

• Practitioner
  • 25 reacties
  • 12 maart 2025

Ik vermoed ook een buffering probleem! Sinds ik overgezet ben naar Fiber met een nieuwe TV Box ( Android ) heb ik ook die stilstaande beelden op het einde van de buffering. Als je op pauze/play toets drukt op de afstandsbediening, dan zie je onderaan een “progressbar” .Als je ten einde ( progressbar) bent, zou de TVBox (mediaspeler) opnieuw moeten gebufferd worden met nieuwe data zodat die gewoon verder kan streamen. Maar dat gebeurd dus niet. Er kunnen verschillende zaken gebeuren:

1. Het beeld staat stil ….. ofwel
  2. Hij begint opnieuw hetzelfde te tonen …. ofwel
  3. Hij schakelt terug naar “Live” uitzending 

Ik kijk zelden Live TV, ik betaal voor “Replay +”  zodat ik alle reclame kan doorspoelen!

Als ik één van deze problemen heb, schakel ik terug naar de TV Gids, selecteer het volgende programma, klik op kijken, en dan gaat die gewoon verder met het programma waar je was naar het kijken!! Raar, maar waar!

Ik heb ook een Apple TV met de Proximus app ( gekoppeld aan mijn abonnement ), ook bij deze treden die zelfde fouten op! Volgens mij een streaming probleem, er wordt onvoldoende gebufferd. Om vlotjes zonder hapering te kunnen blijven kijken, moeten die mediaplayers ( TVBox / AppleTV ) voldoende data in hun buffers hebben, wat nu niet het geval is!

Martin
  • 33062 reacties
  • 12 maart 2025

Maar hoe verklaar je dan dat dit niet bij iedereen gebeurt, is dat bufferen dan niet voor iedereen het zelfde, maar mss bedoel je dat dit kan te maken hebben van welke server je bediend wordt (overbelast bv.) ?
Enfin, ik heb het in ieder geval nog niet voorgehad tot hiertoe.

• Practitioner
  • 25 reacties
  • 13 maart 2025

Het kan op alle momenten gebeuren, ook in de nacht, en ik vermoed dan dat de servers niet overbelast zijn. Aan de download / upload snelheid zal het niet liggen, nog eens getest met de iMac en ethernetkabel cat6. 
Download: 921 Gb - Upload: 499 Gb

Gisteren Proximus TV gekeken via de iMac, zelfde probleem!

Dat zijn dus al 3 toestellen met hetzelfde probleem

Moet ik de Internet Box eens resetten?

Martin
  • 33062 reacties
  • 13 maart 2025

Dat zou je inderdaad beter eens doen.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2109 reacties
  • 13 maart 2025

@Steven_01 

Goed dat dit opgelost is, indien er nog iets foutloopt met de Pickx app op de Apple tv laat ons dit dan zeker weten.

Geert

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2109 reacties
  • 13 maart 2025

@Gilbert_030 

Laat zeker weten of een reset van de internetbox deze storingen heeft opgelost.

Reset je b-box/Internet box | Proximus

Geert