Vraag

pickx menu verschijnt niet meer

  • 22 January 2024
  • 6 reacties
  • 280 Bekeken

We geraken sinds kort niet meer in het volledige menu op onze Proximus tv. 
We hebben een Android tv box, als we naar het menu gaan kunnen we enkel naar de apps gaan. Al de rest, zoals de opnames, staan niet meer in de menubalk.

De tv-gids werkt ook niet meer, de zoekfunctie ook niet.

Zowel de modem als de tv zijn volledig herstart, internetconnectie is volledig in orde.

 


6 reacties

Probeer eens een volledige reset van de Tv box

 

 

@Annie.dries

Moest je decoder achter een eigen router  of op mesh systeem aangesloten zijn dan zou dit de oorzaak en de oplossing kunnen zijn →  Geen Pickx op v7 na upgrade | Proximus Forum

  • Daar staat de Uitleg en oplossing van het probleem:

Proximus heeft nog nooit support gegeven op decoders die niet rechtstreeks aangesloten zijn op de Bbox of Internet box.
Met “rechtsreeks” bedoel ik dat de decoders een IP moeten krijgen uit de “TV DHCP pool”
van de Bobx3 (192.168.1.[64-99])
of de internet box (192.168.128.[2-127]), eventueel via VLAN’s of andere truukjes.

Via deze setup krijgen de decoders bij het initialiseren - via “DHCP options” - de juiste routings toegestuurd om de Proximus TV servers te bereiken.

Gebruikers die decoders aansluiten op hun eigen lokaal netwerk (met of zonder “mesh” is niet relevant),
- met andere woorden op hun eigen DHCP,
- doen dat dus altijd op eigen riscico …

Bij een volgende update (upgrade) waarbij een “clear data” uitgevoerd wordt, heb je het terug vlaggen.
Dus voor de zekerheid altijd een b-box3 of internetbox paraat houden voor het geval dat.... 

 

  • Indien dit niet het geval is bij U kun je de V7 ook proberen te herstarten
    en helpt dit ook niet dan een reset proberen:

V7 decoder herstarten als volgt:

  1. Zet de schakelaar achteraan op je TV Box op OFF.
  2. Wacht tenminste een tiental seconden.
  3. Zet de schakelaar terug op ON.
  4. De controlelampjes aan de voorkant van je TV Box branden nu. Het opstarten is bezig.
  5. Na enkele minuten kun je opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu

v7 resetten = (of via YT filmpje )

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je decoder.
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair  op de rechter zijkant van je decoder ingedrukt houdt. 
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
  4. Laat de knop Pair   op de rechter zijkant van de decoder los.

 

@Martin 
De pair knop staat rechts opzij 😉 (zie ook filmpje)

@Mutlie  Inderdaad had daar nog niet op gelet dat dit al lang zo verkeerd staat op hun site!!

@Poximus_Moderatoren, best eens doorgeven dat dit kan gecorrigeerd worden!

Ik had al enkele dagen hetzelfde probleem… Ik zag enkel maar “Apps” bij het hoofdmenu.
“Home, Ontdek, Live TV, ...” waren allemaal niet zichtbaar. Technische dienst gebeld en vanalles geprobeerd. Steeds tevergeefs. Heb dan zelf maar vanalles geprobeerd…

Ik zag na resetten van de decoder dat er gebruik diende gemaakt te worden van het eigen Proximus netwerk.
Maar ik heb echter een eigen Mesh netwerk in huis.
Probleem verholpen door de Decoder even rechtstreeks aan te sluiten op de B-box zonder eigen netwerk ertussen. alles zijn werk laten doen en alles werkte terug.

Nadien terug op de originele plaats aangesloten op mijn eigen Mesh netwerk en alles blijft werken.

 

Dus alvorens vanalles te resetten, misschien even deze proberen :-)


Hopelijk zijn jullie problemen hiermee ook verholpen.

Dit is inderdaad wat philippe_d hier goed uitgelegd had in deze topic → Geen Pickx op v7 na upgrade | Proximus Forum

Reageer